مطلب آزاد
مطلب آزاد

نقش ميلگرد در استحكام سازه 

 

صنعت ساختمان سازي رو به پيشرفت حركت مي كند و هر چه مي گذرد ايده آل ها در اين صنعت تغيير رو به پيشرفت دارد به همين منظور براي ايجاد ساختمان هايي مقاوم و مستحكم نياز به يكسري ملزومات است‌. يكي از اين ملزومات وجود ميلگرد در بتن است به اين معني كه وجود ميلگرد در بتن براي ايجاد مقاومت و استحكام در ساختار ساختمان بسيار مورد اهميت قرار گرفته است و لازم است بدانيد اگر در بتن ميلگرد وجود نداشته باشد آن بتن كارايي نخواهد داشت و به همين دليل نمي توان آن را در صنعت ساختمان سازي به كار برد. بنابراين از ميلگرد براي بالا بردن سطح مقاومت بتن با به كار گيري روش هاي مختلف داخل بتن مستقر مي شود. ميلگرد در ايلام  در اندازه هاي استاندارد در انواع ساده و آجردار به فروش مي رسد.

 

ميلگرد چيست؟

نام ميلگرد به گوش همه ي ما خورده است و مي‌ دانيم كه جايگاهي در ساختمان سازي دارد. ميلگرد ها در قسمت هاي مختلف ساختمان از جمله ستون ها و كف ساختمان به كار مي رود. ميلگرد نوعي سازه از جنس فولاد است كه در اندازه هاي مختلف توليد و به بازار عرضه مي شود. اين سازه در بتن ريزي كاربرد دارد. بسياري از ما مي دانيم كه بتن براي ايجاد مقاومت و استحكام استفاده مي شود زيرا بتن مي تواند در برابر فشار مقاومت كند و شكستن بتن مستلزم وارد كردن فشار بسيار زيادي مي باشد اما با داشتن اين ويژگي هاي مثبت داراي ضعف هايي مي باشد. يكي از اين ضعف ها نداشتن مقاومت كافي در برابر نيروهاي چرخشي و كششي است به همين منظور از ميلگرد در داخل بتن به جهت بهره مند شدن از مقاومت كافي در برابر نيروهاي چرخشي و كششي استفاده مي شود و نقش تقويت كننده را در بتن ايفا مي كند. به عنوان مثال در هنگام وقوع زلزله ميلگرد هاي داخل بتن از شكستگي جلوگيري مي كند و خط هدي احتمالي را براي اعضاي داخل ساختمان كاهش مي دهد.

 

انواع ميلگرد

ميلگرد ساده: اين ميلگرد ها كه از جنس فولاد هستند با سطحي يكنواخت و صاف ساخته مي شوند و در اندازه هاي شش تا پنجاه ميلي متر توليد و عرضه مي شود‌ و جايگاه هاي متنوعي در صنعت ساختمان سازي دارد‌. يكي از مصارف ميلگرد ساده در فرودگاه ها و خيابان ها براي ساخت درز انقباض مي باشد. درز انقباض با رعايت فاصله ي متخصص داخل بتن مستقر مي شود و از شكستگي يا ترك خوردن بتن جلوگيري مي كند. اين نوع ميلگرد به راحتي قابليت خم شدگي دارد و به راحتي برش مي خورند. به همين جهت در ساخت بناهاي سنگين يا پل ها به هيچ وجه نبايد از ميلگرد ساده استفاده شود زيرا اتصال مقاومي در اين دو سازه يعني بتن ‌و ميلگرد به وجود نمي آيد و به علت فشار هاي مضاعف ممكن است ميلگرد و بتن از يكديگر جدا شوند.

ميلگرد آجدار: اين نوع سازه داراي سطحي با برجستگي و زبري مي باشد و مانند ميلگرد هاي صاف براي مستقر شدن در بتن كار سختي نيست و ميلگرد آجدار راحت تر در بتن قرار مي گيرد. همچنين امكان تفكيك شدن اين دو سازه از يكديگر كم تر است. اين نوع ميلگرد نيز مانند ميلگرد ساده در اندازه هاي شش تا پنجاه ميلي متر ساخته مي شود. ميلگرد آجدار در دو نوع اچ اس دي و تي ام تي توليد مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۵۶:۱۶ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی