مطلب آزاد
مطلب آزاد

عوامل تاثير گذار در نرخ نهايي شمش چدن 

 

شمش چدن حاصل ذوب كردن انواع آلياژ هاي آهن-كربني مي باشد كه ميزان كربن به كار رفته در آن حدود دو درصد است. پس از آن كه آلياژ ها ذوب شدند، آن ها را درون قالب هاي ويژه اي مي ريزند. تفاوت قابل توجه اي كه در ساخت و توليد آهن و چدن وجود دارد، آن است كه در تهيه چدن از چكش و ابزار هاي اين چنيني استفاده نمي شود. البته تفاوت هاي نيز در ساختار شيميايي آن ها وجود دارد. چدن داراي دو الي چهار درصد كربن مي باشد و حدود يك تا سه درصد سيليسيم در ساخت آن بكار رفته است. وجود سيليسيم موجب بهبود عملكرد ريخته گري فلز ذوب شده مي شود. هم چنين عناصر ديگري همانند منگنز،گوگرد،كروم،واناديم،تيتانيوم،الومينيوم،كبالت،تنگستن،نيكل،موليبدن و نيوبيم در چدن به كار برده مي شود. مجموعه اين عناصر در چدن سبب پيدايش ويژگي هاي خاصي در اين آلياژ شده اند كه در ادامه به برخي از آن ها اشاره مي كنيم.

 افزايش سختي پذيري،افزايش استحكام كششي،مقاومت در برابر نرم شدن در دماهاي بسيار بالا، اكسيژن زدايي،افزايش مقاومت به سايش،مقاومت در برابر خوردگي و اكسيداسيون و افزايش استحكام در برابر ضربه از جمله خصوصيات چدن مي باشند. چدن داراي انواع مختلفي مي باشد كه تفاوت درصد مواد به كار رفته در آن ها خواص آن ها را دستخوش تغيير كرده است. چدن خاكستري،نشكن،گرافيت فشرده،چكش خوار،مقاوم به سايش و استنيتي از انواع چدن هاي موجود در بازار مي باشند.

خواص مكانيكي يك ماده همواره در بحث فروش آن مهم بوده است. اين خواص نشان مي دهند كه چنانچه ماده تحت فشار و تنش هاي متفاوتي قرار بگيرد، چه واكنش هايي نشان مي دهد. از طريق شناسايي خواص مكانيكي مواد مي توان ميزان مناسب بودن آن را جهت به كارگيري آن در صنايع مختلف تعيين نمود. از جمله روش هاي درست و استاندارد جهت بررسي كيفيت محصولات ريختگي بر اساس خصوصيات آن ها، ريخته گري توسط يك ميله آزمايشي به همراه قطعات مربوط به ريختگي برآورد شده است. پس از آن آزمون هايي بر روي ميله آزمايشي انجام شده و از نتايج به دست آمده جهت بررسي كيفيت تمامي قطعات ريختگي استفاده مي شود. اين مشخصات، در هنگام انجام عمليات جوشكاري انواع قطعات چدني به يكديگر، از اهميت زيادي برخوردار است. خواص مكانيكي جوش، مي بايست همانند خصوصيات مكانيكي قطعاتي كه به يكديگر جوش ميخورند و يا بيش از آن باشند. چنانچه شرايطي برخلاف اين موضوع باشد، با خرابي و شكست مواجه مي شويم.

فروش انواع چدن به صورت صنعتي انجام مي شود كه نوع صنعتي آن در بشكه و يا كيسه نگهداري مي شود. شمش چدن در گريد هاي متفاوتي به بازار عرضه مي گردد و مطابق با نياز مشتري به فروش مي رسد. قيمت شمش چدن و ديگر مواد معدني به موارد زيادي مرتبط است. اين كه مشتري چه گريد و چه خلوصي از چدن را سفارش دهد، بسيار در هزينه آن موثر است. پيشنهاد مي كنيم پيش از خريد شمش چدن، حتما كيفيت آن را مورد بررسي قرار دهيد. شمش چدن در شيراز، با سابقه درخشاني كه در طي اين سال ها كسب كرده است، خدمات بسيار خوبي را به مشتريان خود عرضه مي نمايد. چنانچه در هنگام خريد شمش چدن، آگاهي و اطلاعات مربوط به كاربرد آن ها را در اختيار داريد، ريسكي در خريد شما وجود نخواهد داشت. كم دقتي و تهيه محصولات كم كيفيت، موجب هدر رفتن سرمايه مشتري شده و در نهايت بازدهي كار شما در سطح بالايي نخواهد بود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۷:۴۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی