مطلب آزاد
مطلب آزاد

بلوك هاي مورد استفاده در مصالح ساختماني

 

همانطور كه ميدانيد، بلوك سفال فوم دار به عنوان پرمصرف ترين نوع مصالح در ديوارها و ساختمان كاربرد دارد.

در واقع بلوك هاي سفالي همان آجرهاي رسي هستند كه در قسمت هاي غير باربر ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند روي بلوك هاي سفالي معمولاً شيار وجود دارد تا ميزان چسبندگي آنها به بتن زياد شود.

 در بلوك سفالي فوم دار يك لايه فوم به عنوان عايق استفاده مي شود. آجر سفالي فوم دار بلوك ديواري، بهينه‌سازي شده ميباشد كه به تازگي جايگاه خود را در اين اين نوع آجرها و بلوك سفالي متداول ديگر به دست آورده و مورد استقبال بسياري از مشتريان عزيز قرار گرفته است .

بلوك سفال فوم دار از مرغوب ترين نوع تيغه سفالي درجه يك تهيه شده و فومي كه در آن استفاده شده در توليد اين محصول ويژه از نوع كند سوز و با چگالي مورد تاييد سازمان نظام مهندسي مي باشد.

ميزان عايق بودن اين نوع از آجرها به ميزان فومي كه در آن مصرف مي‌شود بستگي دارد.

 هرچه فوم و يونوليت كه در آن است بيشتر باشد ميزان عايق بودن آجر در ساختمان بيشتر است البته توجه داشته باشيد كه اين افزايش يونوليت يا فوم باعث افزايش وزن آجر نيز مي گردد كه اگر چه مقدار آن در يك عدد آجر زياد نيست ولي در محاسبات حرفه‌اي و مهندسي براي تخمين زدن وزن اسكلت و سازه بايد همين ميزان افزايش وزن را نيز در نظر بگيريد.

زيرا در تعداد زياد افزايش وزن تاثير بسزايي دارد و وزن اين نوع از آجرها حدود ۳۰ كيلوگرم است .كه باز هم اين فاكتور بر اساس نوع خاك مصرفي و ميزان فشردگي خاك تعيين مي‌شود .

با به كارگيري اين تيغه  عايق شده در نهايت بعد از اين كه كار تمام شد ديوارهايي از جنس يونوليت خواهيم داشت كه در وسط ديوار گذاشته شده است.

كه اين ديواره يونوليتي علاوه بر اينكه عايق ويژهايي است ،تا مقدار قابل توجهي از هدر رفت انرژي جلوگيري مي كند ضمن اينكه اين گونه ديوارها عايق صوتي يكپارچه و غيرقابل نفوذ مي باشند و از نفوذ صدا ها از محيط بيرون ساختمان داخلي و برعكس جلوگيري مي‌كنند.

اين مدل بلوك ها براي ساختمانها مخصوصاً آپارتمان ها بسيار گزينه مناسبي است. در نهايت اينكه فضاي داخلي ساختمان شما را به فضايي ايده آل و امن و مطابق با معيارهاي روز ساختمان سازي مدرن تبديل خواهد كرد.

اين نوع از بلوكها عايق هاي خوبي براي صدا و حرارت در ساختمان هستند اما با اين حال بايد توجه داشته باشيد كه عايق كامل در برابر حرارت زياد نيستند.

 چون بين جداره‌هاي آنها هوا وجود دارد كه اين خود يك خلأ را در ديوارها ايجاد كرده و ديگر نيازي نيست كه در داخل اين خلا را ما از جسم خارجي ديگري پر كنيم.

در بهترين وضعيت اگر ما بخواهيم كه ديواري عايق تر داشته باشيم بايستي از يك عايق سرتاسري بر روي كل ديوار استفاده كنيم .

تا تمام فاصله هاي طولي و عرضي  حدفاصل در سفال و همچنين سوراخها اين بلوك ها پر شود در نتيجه عايق نبودن بعضي از ديوارها مشكل در داخل يك سفال نيست كه بخواهيم از فوم در داخل آن استفاده كنيم بلكه مشكل اصلي يك مهندس ساختمان فاصله بين دو سفال است كه در حالت ايده آل مي توان بعد از كل ديوار چيني از يك عايق كلي بر روي ديوار استفاده كرد.

پس بايد توجه داشته باشيد كه بلوك عايق دار براي ساختمان بسيار مناسب تر بوده و ساختمان را در واقع عايق نسبي ميكند.

 

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۵۷:۱۳ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی