مطلب آزاد
مطلب آزاد

 انتقال بار به نقاط مختلف مرزي

 

در مقاله هاي پيشين ۴ بخش عمده وزارت راه و ترابري را نام برديم. در اين مقاله و مقاله‌ هاي آتي قصد داريم به تاريخچه هريك بصورت جداگانه بپردازيم.

 

شركت راه آهن جمهوري اسلامي

يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي ، شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.

وظيفه اين شركت نگهداري ، تعمير و بهره برداري از شبكه راه‌آهن ايران مي باشد.

شركت ساخت و توسعه زيربناهاي ترابري كشور، عهده‌ دار ساخت و توسعه خطوط آهن در ايران مي باشد.

 

تاريخچه شكل گيري:

در سال ۱۸۴۸ ميلادي در دوره‌ي قاجار اولين راه آهن از رشت به بندر پيربازار و بندر انزلي احداث شد.

 

سپس در سال ۱۸۸۲ خط تراموايي ميان تهران و شاه عبدالعظيم كشيده شد و در سال ۱۸۸۶ خط راه آهن محمودآباد يا همان سواحل جنوبي درياي كاسپين به آمل احداث شد.

بر اساس قرارداد امضا شده توسط ناصرالدين شاه قاجار در سال ۱۸۹۰ ايران به مدت ۱۰ سال از ساخت راه آهن بازماند.

در سال ۱۹۱۸ ميلادي راه آهني توسط انگليسي‌ها با جنبه نظامي از بوشهر تا برازجان كشيده شد.

در سال ۱۳۰۴ براي احداث راه آهن اولين كارخانه ذوب آهن براي توليد ريل راه آهن احداث شد.

اما به علت هزينه هاي گزافي كه در برداشت دولت تصميم گرفت ساخت راه‌آهن را با ريل وارداتي آغاز كند.

نخستين مسير، از خرمشهر به بندرگز كشيده شد.

سپس در سال ۱۳۱۴ بهره‌برداري كامل از راه آهن آغاز شد و به منظور حفظ انتظامات و اجراي مقررات و تنسيقات اختصاصي راه آهن پليس انتظامي مخصوصي تشكيل شد.

در نهايت جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۱۵ راه‌آهن به تهران رسيد.

از آن پس وزارت طرق و شوارع مامور ساخت ساير خطوط شد.

خط گرمسار به مشهد اولين خطي بود كه بعد از خط سراسري در سال ۱۳۱۶ شروع به احداث شد و در سال ۱۳۲۰ ساخت آن پايان يافت.

پس از پايان جنگ جهاني دوم وزارت راه عمليات ساخت راه‌آهن را در سال ۱۳۲۶ مجدداً آغاز كرد.

و در سال‌هاي ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴ اداره ساختمان وزارت راه و موسسه راه‌آهن دولتي ايران اقدام به راي گذاري كردند و در سال ۱۳۵۵ خاتمه يافت و در همان سال قبول بار از همه نقاط راه‌آهن به اين خط پذيرفته شد.

 

خط تهران به تبريز دومين خطي بود كه پس از تكميل راه آهن سراسري احداث شد.

كشور آلمان نازي به ساخت راه‌ آهن كمك بسياري كرد چراكه در زمان هيتلر براي حمله به همسايه شمالي ايران يعني اتحاد شوروي به خطوط راه آهن نياز داشت.

به علت نقش پر رنگي كه كشور آلمان نازي در ساخت راه آهن هاي ايران داشت رضاشاه پس از پايان ساخت راه‌آهن تصميم گرفت كه دو ايستگاه راه آهن را به القاب هيتلر تحت عنوان هاي  "رهبر" و "پيشوا" اختصاص دهد.

علاوه بر آن آرم مشهور آلمان نازي يعني صليب شكسته در سقف ايستگاه راه آهن تهران حك شد .

 

بيشترين تردد هاي باربري در ايران به مرزهاي غربي همچون عراق مي باشد.

يكي از شهرهاي پر تردد و باربري به عراق ، مهران مي باشد و اكثر جا به جايي ها از اين شهر صورت مي‌گيرد.

از جمله مداركي كه براي ارسال بار به نقاط مرزي نياز است مي توان به مواردي همچون ؛ كارت بازرگاني،  مجوز صدور ، گواهي استاندارد ، قيمت گذاري كالا توسط گمرك و وكالتنامه اشاره نمود.

مناسب ترين وسايل نقليه براي حمل بار به مرزهاي كشور كاميون هاي مسقف يا خاور‌هاي مسقف مي باشند.

 

براي اطلاع از تعرفه هاي حمل بار از اصفهان به مهران با مشاورين ما تماس حاصل فرماييد.

حمل بار از اصفهان به مهران

در مقاله هاي پيشين ۴ بخش عمده وزارت راه و ترابري را نام برديم. در اين مقاله و مقاله‌ هاي آتي قصد داريم به تاريخچه هريك بصورت جداگانه بپردازيم.

 

شركت راه آهن جمهوري اسلامي

يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي ، شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.

وظيفه اين شركت نگهداري ، تعمير و بهره برداري از شبكه راه‌آهن ايران مي باشد.

شركت ساخت و توسعه زيربناهاي ترابري كشور، عهده‌ دار ساخت و توسعه خطوط آهن در ايران مي باشد.

 

تاريخچه شكل گيري:

در سال ۱۸۴۸ ميلادي در دوره‌ي قاجار اولين راه آهن از رشت به بندر پيربازار و بندر انزلي احداث شد.

 

سپس در سال ۱۸۸۲ خط تراموايي ميان تهران و شاه عبدالعظيم كشيده شد و در سال ۱۸۸۶ خط راه آهن محمودآباد يا همان سواحل جنوبي درياي كاسپين به آمل احداث شد.

بر اساس قرارداد امضا شده توسط ناصرالدين شاه قاجار در سال ۱۸۹۰ ايران به مدت ۱۰ سال از ساخت راه آهن بازماند.

در سال ۱۹۱۸ ميلادي راه آهني توسط انگليسي‌ها با جنبه نظامي از بوشهر تا برازجان كشيده شد.

در سال ۱۳۰۴ براي احداث راه آهن اولين كارخانه ذوب آهن براي توليد ريل راه آهن احداث شد.

اما به علت هزينه هاي گزافي كه در برداشت دولت تصميم گرفت ساخت راه‌آهن را با ريل وارداتي آغاز كند.

نخستين مسير، از خرمشهر به بندرگز كشيده شد.

سپس در سال ۱۳۱۴ بهره‌برداري كامل از راه آهن آغاز شد و به منظور حفظ انتظامات و اجراي مقررات و تنسيقات اختصاصي راه آهن پليس انتظامي مخصوصي تشكيل شد.

در نهايت جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۱۵ راه‌آهن به تهران رسيد.

از آن پس وزارت طرق و شوارع مامور ساخت ساير خطوط شد.

خط گرمسار به مشهد اولين خطي بود كه بعد از خط سراسري در سال ۱۳۱۶ شروع به احداث شد و در سال ۱۳۲۰ ساخت آن پايان يافت.

پس از پايان جنگ جهاني دوم وزارت راه عمليات ساخت راه‌آهن را در سال ۱۳۲۶ مجدداً آغاز كرد.

و در سال‌هاي ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴ اداره ساختمان وزارت راه و موسسه راه‌آهن دولتي ايران اقدام به راي گذاري كردند و در سال ۱۳۵۵ خاتمه يافت و در همان سال قبول بار از همه نقاط راه‌آهن به اين خط پذيرفته شد.

 

خط تهران به تبريز دومين خطي بود كه پس از تكميل راه آهن سراسري احداث شد.

كشور آلمان نازي به ساخت راه‌ آهن كمك بسياري كرد چراكه در زمان هيتلر براي حمله به همسايه شمالي ايران يعني اتحاد شوروي به خطوط راه آهن نياز داشت.

به علت نقش پر رنگي كه كشور آلمان نازي در ساخت راه آهن هاي ايران داشت رضاشاه پس از پايان ساخت راه‌آهن تصميم گرفت كه دو ايستگاه راه آهن را به القاب هيتلر تحت عنوان هاي  "رهبر" و "پيشوا" اختصاص دهد.

علاوه بر آن آرم مشهور آلمان نازي يعني صليب شكسته در سقف ايستگاه راه آهن تهران حك شد .

 

بيشترين تردد هاي باربري در ايران به مرزهاي غربي همچون عراق مي باشد.

يكي از شهرهاي پر تردد و باربري به عراق ، مهران مي باشد و اكثر جا به جايي ها از اين شهر صورت مي‌گيرد.

از جمله مداركي كه براي ارسال بار به نقاط مرزي نياز است مي توان به مواردي همچون ؛ كارت بازرگاني،  مجوز صدور ، گواهي استاندارد ، قيمت گذاري كالا توسط گمرك و وكالتنامه اشاره نمود.

مناسب ترين وسايل نقليه براي حمل بار به مرزهاي كشور كاميون هاي مسقف يا خاور‌هاي مسقف مي باشند.

 

براي اطلاع از تعرفه هاي حمل بار از اصفهان به مهران با مشاورين ما تماس حاصل فرماييد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۷:۳۳ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی