مطلب آزاد
مطلب آزاد

حمل بار از اصفهان به مرز خسروي

 

يكي از ۴ بخش عمده وزارت راه و ترابري سازمان راهداري و حمل نقل جاده‌اي مي باشد.كه در ادامه  مطلب قصد داريم مروري بر تاريخچه شكل گيري اين سازمان داشته باشيم.

 

تاريخچه تشكيل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ اي

سرآغاز سازماندهي حمل و نقل كشور با فرمان امير كبير در سال ۱۲۷۷ هجري شمسي به منظور ايجاد بحريه نظامي بود.

در سال ۱۲۸۵ براي اولين بار اداره طرق و شوارع تاسيس شد.

در سال ۱۳۰۹ امور مربوط به راه از وزارت فوائد عامه جدا و وزارت طرق و شوارع تاسيس شد.

سپس در سال ۱۳۱۵ به علت وابستگي شديد نهادهاي اقتصادي ، صنعتي و كشاورزي كشور به راه و نياز به راه هاي اتومبيل رو ، وزارت راه با هدف تامين راه هاي ارتباطي كشور تشكيل شد.

مجدداً در سال‌هاي ۱۳۴۵ و ۱۳۴۷ تغييرات اساسي در سازمان و تشكيلات وزارت راه به وجود آمد و تشكيلات منسجم تري در وزارت راه شكل گرفت.

راه آهن دولتي ايران ، هواپيمايي كل كشور و مركز هواشناسي سازمان هاي وابسته به وزارت راه بودند.

بر اساس قانون تصويب شده در سال ۱۳۵۳ وظيفه حمل و نقل به عنوان ركن اصلي وزارت راه و ترابري محسوب گشت و آزمايشگاه فني و مكانيك خاك به علت ارتباط وظيفه با وزارت راه و ترابري ، جزيي از سازمان هاي وابسته به اين وزارت در آمد.

علاوه بر آن سازمان بنادر و كشتيراني به وزارت راه و ترابري منتقل گشت.

در سال ۱۳۶۱ تحولات عمده‌اي در زمينه حمل و نقل جاده‌اي ايجاد مي‌شود و به همين منظور معاونت حمل و نقل جاده‌اي شكل مي گيرد.

در سال ۱۳۷۳ وظايف حمل و نقل جاده‌اي از وزارت متبوع جدا و با شركت سهامي خاص پايانه هاي عمومي وسايل نقليه باربري ادغام شد. در همان زمان سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور تاسيس گشت.

به دنبال اين جابه جايي ؛ واحد دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترابري كشور ، اداره‌كل وصول عوارض اتوبان‌ها و دفتر هماهنگي ترابري نيز به سازمان مزبور انتقال يافتند.

 

وزارت راه و ترابري داراي چهار دفتر با نام‌ هاي:

- استاندارد تدوين و مقررات

- برنامه‌ريزي و آمار حمل و نقل

- هماهنگي ترابري

- امور حمل‌ و نقل بين‌ المللي

 

و چهار اداره‌ كل وزارت راه و ترابري شامل:

- ترافيك

- امور مسافري

- حمل و نقل بار

- پشتيباني امور حمل و نقل

 

و داراي يك دبيرخانه تحت عنوان شوراي عالي ترابري بود.

 

به علت گسترش فعاليتهاي راهداري در سطح استان ها ، اداره كل راهداري به معاونت اجرايي و راهداري در سال ۱۳۵۴ تغيير شكل يافت و به منظور پشتيباني فني و عملياتي استان ها ، ادارات فني ايجاد شد.

 

در بدو تاسيس سازمان راهداري داراي دو شركت وابسته تحت عنوان هاي:

شركت حمل و نقل جمهوري اسلامي ايران

و شركت حمل و نقل بين المللي جمهوري اسلامي ايران بود.

 

در سال ۷۶ عنوان سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور به سازمان حمل و نقل جاده‌اي و پايانه ها تغيير يافت.

سپس در سال ۸۱ شركت حمل و نقل جمهوري اسلامي ايران از سازمان منتظر جدا كرديد و به شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران ملحق شد.

 

 

يكي از پايانه هاي رسمي و بين المللي غربي ايران مرز خسروي مي باشد كه در شهرستان قصر شيرين واقع شده است.

ارتباط زميني ايران و قسمت غربي عراق توسط اين مرز برقرار مي باشد. به همين دليل يكي از مرزهاي پرتردد بسيار مهم كشور به شمار مي‌رود.

 

براي حمل بار از اصفهان به مرز خسروي با كمترين قيمت ، به همراه بيمه نامه معتبر ، توسط انواع كاميون و تريلي هاي باربري به وب سايت ما مراجعه كنيد.

 

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۰:۵۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی