مطلب آزاد
مطلب آزاد

ظاهر نماهاي ساختمان در شهر 

 

طراحي نما به عنوان يكي از مراحل مهم و مورد توجه در معماري هر ساختماني مي باشد. از آنجايي كه نماي ساختمان نمود ظاهري ساختمان است و به شكل بارزي به چشم مي خورد مي تواند حسي از درون ساختمان و نوع سبك مورد استفاده از آن را در ذهن هر بيننده اي منعكس كند. بنابراين امر طراحي نما در ساختمان هاي مسكوني و تجاري اهميت ويژه اي دارد. در اصل نماي يك ساختمان به عنوان هويت آن ساختمان مي باشد كه زيبايي و نوع طراحي آن نظر افراد را جلب مي كند. طراحي نما به عنوان يك رشته تخصصي مطرح مي شود تا طراح با در نظر گرفتن جوانب مختلف بتواند بهترين طرح ممكن را براي ظاهر يك ساختمان ارائه بدهد.

با توجه به اين كه محل قرار گرفتن يك ساختمان كجاست و اين كه چه نوع كاربري دارد طراحي نما در آن به شكل متفاوتي قابل اجرا است. در واقع ضوابط خاصي براي هر منطقه در مورد نما وجود دارد و طراح بايد قبل از انجام هر كاري به اين ضوابط آشنايي كافي داشته باشد. به عنوان يكي از موارد مهم كه در ضوابط طراحي نما مورد توجه است تاكيد به استفاده از متريال خاصي مي باشد.

توجه به موارد مهم در طراحي نماي ساختمان

با در نظر گرفتن اقليم منطقه و تغييرات شرايط آب و هوايي كه ممكن است وجود داشته باشد استفاده از مصالح مرغوب و متريال خاصي توصيه مي گردد. در مناطقي با آب و هواي متغير كه ممكن است ساختمان در معرض فرسايش باشد تاكيد بر استفاده از مصالح مرغوب و باكيفيتي است كه بيشترين استقامت و مقاومت را در برابر آلوده شدن و فرسوده شدن از خود نشان دهند. به همين ترتيب بايد رنگ هايي كه براي طراحي نما استفاده مي شود هماهنگي مناسبي با رنگ ساختمان هاي مجاور داشته باشد كه اين ضوابط در هر منطقه ممكن است متفاوت اجرا شود.

طراحي نما بايد به نحوي باشد كه علاوه بر زيبايي براي ساختمان عايق مناسبي نيز براي حفظ انرژي باشد. اگر در اين مورد از مصالحي كه ضريب انتقال حرارت در آنها كمتر وجود دارد استفاده شود اتلاف انرژي نيز كمتر خواهد شد.

يكي از موارد مورد توجه ديگر توجه به انتخاب و طراحي نمايي است كه عايق صوت باشد. طراحي نما با اين هدف براي ساختمان هايي كه درمكان هاي شلوغ و پرتردد قرار دارند بسيار مهم است.

نماي يك ساختمان معرف آن ساختمان مي باشد از اين رو طراحي بايد به صورتي باشد كه ارتباط محيط بيروني را با فضاي داخلي به شكلي مطلوب نمايش دهد. در اصل يك نماي خوب مي تواند رابط بين قسمت هاي داخلي و خارجي يك ساختمان باشد .

طراحي نما طيف گسترده اي دارد و در مناطق صنعتي به شكلي متفاوت از مناطق گرمسيري ارائه مي گردد. همچنين نوع مصالح كاربردي و نحوه چيدمان  و طراحي نيز متنوع است.

نكاتي در طراحي نما

در مرود طراحي نما يك نكته بسيار مهم وجود دارد كه نمي توان از آن چشم پوشي كرد. رعايت نكات ايمني در طراحي نما بسيار مهم مي باشد. ايمني براي نماي ساختمان باعث مي شود كه پايداري مصالح به ميزان زيادي حفظ شود و اين امر در مورد ساختمان هاي بلند با ارنفاع زياد اهميت بالايي دارد. براي ثابت ماندن مصالح و متريال مورد استفاده در نماي ساختمان بايد از راهكارهاي ارائه شده در اين زمينه بهره مند شد.

يكي از موارد ديگر براي طراحي نما اين است كه بايد به گونه اي اجرا شود كه متناسب با محوطه و يا فضاي سبز اطراف آن باشد. اين تناسب سبب ايجاد نظم و از بين رفتن آشفتگي در ذهن بيننده مي شود و زيبايي دلخوايي پديد خواهد آورد.

مصالح انتخابي براي كاربرد در نماي ساختمان اگر از نوع مرغوب و قابل شستشو انتخاب شوند در نتيجه زيبايي ظاهري خود را ديرتر از دست مي دهند. اين نكته براي شهرهاي بزرگ و صنعتي مهم است چون به دليل وجود آلودگي ها نماي ساختمان زيبايي ظاهري خود را زود از دست مي دهد. اگر متريال مورد استفاده بالاترين درجه كيفيت را داشته باشند احتمال تخريب آنها به مرور زمان كمتر شده و تميزي و زيبايي را در زماني طولاني تر حفظ مي كنند.

طراحي نما در اصفهان با در نظر گرفتن شريط آب و هوايي و هارموني مناسب بين ساختمان هاي مجاور توسط طراحان حرفه اي صورت مي گيرد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۴:۱۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی