مطلب آزاد
مطلب آزاد

 طراحي هاي مناسب منظر چگونه شكل ميگيرند؟

 

طراحي منظر تركيبي از هنر و نبوغ فردي مي باشد كه توام با مهعماري و باغ آرايي براي ايجاد جلوه بصري مورد توجه قرار مي گيرد. در طراحي منظر استفاده از ايده هاي خلاقانه و ناب اهميت ويژه اي دارد و همين طور استفاده از مفاهيم بصري به گونه اي كه شگفت انگيزترين ايده ها را ارائه دهد ديده مي شود. طراحي منظر به منظور زيباسازي بيشتر در فضاي عمومي و همين طور فضاي بيروني اماكن مسكوني معرفي مي شود و به عنوان يك اثر هنري نمودي زيبا به وجود مي آورد.

در طراحي منظر ويژگي هايي شامل توجه به ديوارها، پياده روها و مسيرهاي حركتي موجود، پاسيو و سازه هايي مانند پله، نرده و آلاچيق ها از موارد مهمي مي باشد كه بايد به آنها توجه گردد. با در نظر گرفتن فضايي كه وجود دارد طراحي منظر براي كاشت گياهان و تمام جزئيات ديگر ارائه مي گردد. براي اين كه طراحي منظر به بهترين نحو ممكن قابل اجرا باشد لازم است كه طراح قدرت شناسايي و حل مسائل پيچيده اي را كه شامل موارد مرتبط با خاكبرداري و زهكشي مي شود را داشته باشد.

توانايي طراحي نقشه و همين طور آشنايي با سازه هاي بيروني و عناصر منظر سخت از موارد ديگر است. طراح منظر بايد با پوشش هاي گياهي آشنايي داشته و متريال موجود براي اجرا در فضا را به بهترين نحو ممكن در نظر بگيرد. در ضمن يك طراح منظر بايد در مورد حل اختلافات مربوط به جانمايي و ارتفاع و در نظر گرفتن خطوطي براي پياده روها و خودروها در فضاي موجود تبحر كافي داشته باشد. از اين رو طراحي منظر امر پيچيده اي است كه تنها با تجربه به دست نمي آيد و نتيجه حاصل از آن در صورتي بهترين خواهد بود كه توسط يك طراح حرفه اي ارائه شود.

طراحي منظر و اجراي آن

طراحي منظر در پروژه هاي كوچك تا بزرگ قابليت اجرا دارد. دوره آموزش طراحي منظر در واقع براي آشنا كردن افراد به جزئيات ومهات هايي است كه لازمه كار طراحي مي باشد. طراحي منظر براي ساختمان هاي مختلف از جمله ساختمان هاي مسكوني نيز پركاربرد بوده و طراحي مطلوب آن اهميت ويژه اي خواهد داشت. براي سطوحي كه داراي پيچيدگي هاي زيادي هستند و ويژگي هاي خاصي به لحاظ اقليمي و آب و هوا در آنها وجود دارد لازم است كه طراحي به صورت حرفه اي و تخصصي اجرا شود تا در نهايت علاوه بر زيبايي حاصل از كار طراحي بتوان دوام و ايمني مناسبي را در پايان كار مشاهده نمود.

طراحي منظر به عنوان يك رشته تخصصي مستلزم آگاهي از ساختارهاي بزرگ و كوچك بوده و نياز به محيط شناسي و آب شناسي نيز دارد. براي اين كه طرحي قابل قبول ارائه شود بايد برنامه ريزي به صورت دقيق صورت بگيرد و در نهايت با تحليل مناسب نتايج به دست آمده نگهداري فضاي ايجاد شده و ترميم آن به شكلي مطلوب و ساده ميسر باشد.

در طراحي منظر درك زيبايي هاي مربوط به محيط ريست اهميت بسيار زيادي دارد و بهينه كردن محيط براي زندگي افراد براي ايجاد طرحي مطلوب حائز اهميت مي باشد.

ويژگي هاي طراحي منظر

در واقع در اين نوع طراحي هنر و زيبايي و خلاقيت و دانش با هم گره مي خورند تا نتايج حاصل از آن مطلوب ترين باشد. سازماندهي مناسب زمين با هر متراژي كه باشد به گونه اي كه بتوان بهترين استفاده را از آن كرد در امر طراحي منظر مهم مي باشد و قابليت هايي كه فضا دارد بايد از نظر يك طراح دور نمانده و تفاوت هاي موجود با فضاي اطراف مورد توجه باشد.

پايداري از نكات مهم براي طراحي منظر محسوب مي شود به اين معنا كه مقاومت و توانايي محيط به بهترين شكل ممكن ارائه گردد و فضايي در ذهن همه بينندگان نقش ببندد كه سرشار از زيبايي هاي منحصربفرد باشد. اين طراحي علاوه بر فضاي مكان هاي عمومي براي حياط و باغ هم كاربردي گسترده دارد كه مي تواند پاكسازي محيط زيست را دو چندان كرده و آرامش روحي براي افراد به ارمغان آورد.

آموزش طراحي منظر در اصفهان به منظور آشنايي افراد علاقمند به جنبه هاي مختلف محيط زيست و آشنايي با اصول اساسي و مهم در امر طراحي منظر ارائه مي شود. هدف از ارائه اين آموزش ها آماده كردن افراد حرفه اي براي امر طراحي منظر مي باشد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۶:۰۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی