مطلب آزاد
مطلب آزاد

پلان در طراحي چيست؟

 

آموزش طراحي پلان شامل آموزش طراحي نقشه اصولي ساختمان به شكلي اصولي و تخصصي مي باشد كه ممكن است اين طراحي براي انواع ساختمان مسكوني يا اداري يا هر نوع فضايي با كاربري متفاوت باشد. طراحي پلان به طور كلي سبب مي شود كه رعايت اصول طراحي به صورت تخصصي صورت بگيرد كه از موارد حائز اهميت براي معماران است. در مورد آموزش طراحي پلان بايد به اين نكته توجه داشت كه مراحل مختلف از جمله برنامه ريزي براي طراحي تا برنامه ريزي براي ساخت به طور منظم و در نهايت دقت صورت بگيرد.

اگر طراحي پلان ساختمان با رعايت اصول منظم و تدوين شده توسط يك متخصص حرفه اي در اين امر ارائه شود در نهايت از فضاي ممكن يا زميني كه براي ساخت مدنظر است به بهترين نحو استفاده مي شود و ارتباط بين فضاي طراحي شده بهينه بوده و قيمت تمام شده براي ساخت نيز در حد امكان مقرون به صرفه خواهد شد.

مراحل مختلف در آموزش طراحي پلان

آموزش طراحي پلان ساختمان شامل مراحلي است كه بايد براي هر فردي كه قصد او از آموزش، ارائه يك كار حرفه اي و بي نقص مي باشد لحاظ شود تا طرحي اصولي پياده گردد. در مرحله اول كه مرحله برنامه ريزي مي باشد تصميم گيري در مورد موارد مهمي از قبيل آسانسور و محل قرار گيري پله ها مد نظر مي باشد. در اين مرحله جانمايي بايد به شكل زمين و ابعاد آن توجه ويژه اي كرد. به همين ترتيب در مورد تعداد پاركينك ها براي تعداد واحدهايي كه قرار است ساخته شود تعيين مي گردد.

در مرحله بعد بايد به نقشه معماري ساختمان توجه كرد بدين صورت كه تقسيم بندي فضا به شكل اصولي و مرحله به مرحله مشخص مي گردد. در واقع بايد اين تقسيم بندي به گونه اي باشد كه فضاي عمومي از فضاي خصوصي تفكيك شود.

در مرحله بعد بايد به مشخصات طراحي ساحتمان در طراحي پلان توجه شود. در اين مرحله جانمايي قسمت هايي مانند ورودي ساختمان و محل قرارگيري آشپزخانه مهم است. در واقع قرار دادن آشپزخانه در نقشه به گونه اي كه تهويه و نور به شكل مناسبي حفظ شود حائز اهميت است. به همين ترتيب تصميم گيري در مورد محل قرارگيري اتاق خواب و سرويس بهداشتي و حمام نيز مهم است. در يك طراحي پلان كه به صورت تخصصي ارائه شده است از مساحت موجود به بهينه ترين شكل ممكن استفاده مي شود. فضاي پرت در يك طراحي خوب وجود ندارد يا تا حد ممكن، كمتر ديده مي شود در نهايت فضايي بزرگ و قابل استفاده براي ساخت پيش بيني مي گردد.

اصول مهم در آموزش طراحي پلان

در آموزش طراحي پلان به صورت اصولي، بايد به مشخصات طراحي و همين طور محاسبات دقيق، توجه ويژه اي داشت. در واقع رعايت اصول مهم و اساسي در طراحي پلان سبب تهيه بهترين نقشه براي ساخت با هزينه اي مطلوب مي باشد. در آموزش طراحي پلان در اصفهان نيز، هدف ارائه روش هاي اصولي براي بهره مندي مناسب از فضا است.

در طراحي پلان بايد به نكات ريز و اساسي مانند محل قرارگيري ستون ها و نحوه قرارگيري آنها توجه شود.

براي اين طراحي پلان به عنوان طرحي اصولي شناخته شود بايد موارد استاندارد را در حد معقول و مناسب رعايت كرد. در آموزش طراحي پلان توجه به اين نكات مهم است. مهم ترين نكته براي شروع طراحي پلان نوشتن محيط هاي داخلي ساختمان است به نحوي كه تفكيك فضا و طراحي آن اولويت بندي شوند. در طراحي خوب پلان بايد به مواردي مانند نورگيري از قسمتهاي مختلف ساختمان و فضاي داخلي توجه كرد.

در آموزش طراحي پلان در اصفهان  به جهت قرار گرفتن هر فضايي كه در ساختمان مورد نظر است تاكيد مي شود. به مساحت و متراژي كه براي فضاي داخلي لازم است بايد توجه گردد. در طراحي پلان بايد رابط بين فضاي داخلي به شكل مناسبي با قسمت هاي ديگر محيط داخلي مشخص گردد.

توجه به جزئيات سازه از مهم ترين مراحلي است كه در آموزش طراحي پلان وجود دارد. انجام اين مرحله دقت و ظرافت بالايي را مي طلبد و انجام اصولي آن به ذهن خلاق معمار بستگي دارد. البته در طراحي پلان ساختمان توجه به سليقه كارفرما نيز اهميت دارد و بايد محدوديت هاي طراحي و مقررات شهرداري و منطقه نيز در حين طراحي مورد توجه باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۷:۵۴ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی