مطلب آزاد
مطلب آزاد

چگونگي طراحي نماهاي ساختمان

 

نما در ساختمان از اهميت ويژه اي برخوردار است و از اين رو طراحي ساختمان هاي مختلف با هر نوع كاربردي كه داشته باشند اعم از تجاري يا مسكوني از جنبه هاي مختلف، امري بسيار مهم مي باشد. از اين رو يك قسمت مهم در طراحي هر نوع ساختمان طراحي نماي بيروني در آن به عنوان يكي از حساس ترين قسمت ها مورد توجه است. به هر ميزان كه نما داراي جلوه اي زيباتر باشد بهتر مي تواند ويژگي هاي داخلي يك ساختمان را به بيننده انتقال دهد. طراحي نما در معماري از اهميت ويژه اي برخوردار است و از اين جهت در آموزش طراحي نما سعي بر اين است كه اصول استاندارد و ضوابط مشخص به بهترين شكل ممكن و تخصصي ارائه گردد. در واقع نماي ساختمان به عنوان يك اثر هنري شناخته مي شود كه مي تواند نمودي از سليقه  طراح آن باشد و همچنين مي تواند به عنوان اثري پايدار در ساليان سال جلوه زيباي ساختمان را حفظ كند.

طراحي نماي ساختمان به روش هاي مختلفي امكان پذير است و انتخاب طرح ها بسته به نظر طراح و كارفرما و همين طور كاربري خاص ساختمان متفاوت مي باشد. در واقع نماي يك ساختمان به راحتي بيان مي كند كه كاربري و هويت ساختمان چيست. بنابراين سبك انتخابي براي ارائه بهترين و متناسب ترين طرح از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. طراحي مدرن و كلاسيك هر كدام ويژگي هاي خاصي دارند كه بايد با توجه به مصالح موجود و توجه به جنبه هاي مختلف اجرا شوند.

مواردي كه براي طراحي نماي بيروني ساختمان بايد به آنها توجه شود شامل نكاتي هستند كه كاربرد مناسب آنها سبب هدر رفتن كمتر وقت و انرژي مي شود. در ضمن زيبايي خاصي به ساختمان مي بخشد و به لحاظ اثربخشي در محيط زيست نيز يك امر مهم تلقي مي گردد.

نكاتي در طراحي نماي ساختمان

در آموزش طراحي نما به محل قرار گيري درب و پنجره ها و همين طور مدل آنها توجه مي شود و استفاده از مصالح باكيفيت كه داراي طول عمر مناسب باشند نيز مهم است. جهت زيباتر شدن و ايجاد جلوه اي خاص براي طرح بيروني نماي ساختمان امكان استفاده از مصالح تركيبي وجود دارد تا در حين سادگي، اثرگذاري مطلوبي را در ذهن بيننده پديد آورد.

جلوه و چشم انداز ظاهري ساختمان به لحاظ نماي بيروني مهم است اما به هر ميزان كه در مصالح كاربردي از موادي كه داراي پوسته اي مقاوم هستند استفاده شود در نهايت اتلاف انرژي در ساختمان به حداقل ممكن كاهش پيدا مي كند و طول عمر آن نيز بيشتر مي شود. در آموزش طراحي نما استفاده از انواع سنگ هاي طبيعي، نماي كامپوزيت، انواع نماي شيشه اي و آجري همين طور نماي رومي يا كلاسيك و نماي تركيبي معرفي مي شود كه با در نظر گرفتن سليقه كارفرما و نوع اقليم براي كاربرد آنها مشخص مي شود.

براي اين كه طراحي نما در ساختمان به بهترين شكل ممكن صورت بگيرد رعايت ضوابط استاندارد در اين امر مهم مي باشد. يكي از ويژگي هاي بارزي كه ر آموزش طراحي نما در براي همه ساختمان ها تاكيد مي شود توجه به عايق بودن نما نسبت به صوت مي باشد. اغلب در شهرهاي بزرگ و صنعتي براي ساختمان هاي بزرگ از عايق هايي استفاده مي شود كه در نهايت حفاظت از ساختمان اجرا شوند و نسبت به صوت در بالاترين درجه ممكن به عنوان عايق عمل كنند.

طراحي مناسب نماي ساختمان

طراحي نماي بيروني در ساختمان بايد به گونه اي باشد كه با طرح داخلي آن نيز مرتبط بوده و ارتباط فضاي بيروني و دروني را مشخص كند.

در آموزش طراحي نما در ساختمان تاكيد مي شود كه اقليمي كه ساختمان در آن بنا شده است براي استفاده از مصالح مورد توجه باشد. نماي ساختمان بايد به گونه اي باشد كه ساختمان را در برابر تغييرات دمايي و باد و طوفان محافظت كرده و مقاومت مناسبي در برابر زلزله داشته باشد. اگرچه كه استفاده از مصالح باكيفيت تر با هزينه بيشتري همراه است اما استقامت آن نيز بيشتر خواهد بود. سرعت اجراي نماي ساختمان نيز از ديگر عوامل موثر در تعيين هزينه تمام شده براي آن مي باشد .

براي آموزش طراحي نما در اصفهان نيز اصول و قواعد به گونه اي حرفه اي انتقال داده مي شود تا در حين اجراي آن بهترين نتيجه ممكن حاصل شود.در حال حاضر برنامه هاي كامپيوتري خاصي به اين منظور طراحي و عرضه شده اند كه مي توانند در امر طرااحي كمك كننده باشند .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۱:۲۴ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی