مطلب آزاد
مطلب آزاد

طراحي هاي بروز در معماري

 

طراحي مدرن يكي از انواع سبك هاي طراحي مي باشد كه براي هر نوع ساختماني كاربرد دارد. اين طراحي شامل طراحي داخلي و خارجي است كه با بهره مندي از عناصر و مصالح مشخص تفكيك مي گردد. با گذشت زمان و قديمي شدن نماي ساختمان ها همين طور فضاي داخلي آنها امكان بازسازي به روش هاي مدرن امكان پذير مي باشد. طراحي مدرن بدين منظور با در نظر گرفتن بهترين شرايط ممكن و هزنيه اي مناسب نقشي مهم در زيباسازي محل مورد نظر دارد. طراحي مدرن براي فضاي مسكوني و اداري قابل اجرا بوده و با در نظر گرفتن المان هاي تخصصي مناسب در اين امر، طرحي هوشمندانه و سازگار با محيط را ارائه مي دهد.

طراحي مدرن كه نشانگر هنر مدرن نيز مي باشد از اشكال هندسي براي زيباتر شدن محيط استفاده مي كند. در اين سبك مي توان اشكال هندسي را در زواياي مختلف مشاهده كرد. اين سبك به عنوان سبكي ساده با خطوط صاف در طراحي داخلي ساختمان شناخته مي شود و از جهتي ديگر در كمترين ميزان استفاده از عناصر زرق و برق دارد در آن مورد توجه است.

ويژگي هاي طراحي مدرن

وجود خطوط صاف و كمرنگ و خطوطي كه تا حد امكان منحني نباشند از ديگر ويژگي هاي طراحي مدرن است و بيشترين مواد اوليه اي كه در اين نوع طراحي به آن توجه مي شود چوب و پلاستيك است. اگرچه كه ممكن است سبك مدرن به عنوان طرحي نوپا شناخته شود اما مورد استقبال افراد زيادي قرار گرفته و در حال رشد مي باشد. اين سبك با سلايق گوناگون هماهنگ مي باشد. استفاده از اين سبك اغلب براي ساختمان هايي است كه داراي فضايي كمتري هستند و در آن از عناصري بهره گرفته مي شود كه با كمترين ميزان اشغال فضا، بهترين نتيجه را ارائه دهند.

فضاي مدرن دربرگيرنده فضاي داخلي و بيروني ساختمان مي باشد و توجه به همه اين عوامل توام با يكديگر طرح مناسب را ارائه خواهد داد. در طراحي مدرن اغلب سعي بر استفاده از ساده ترين وسايل مي باشد كه داراي اشكال هندسي خاصي هستند و در آنها از رنگ هاي خنثي بيشتر استفاده شده است.

در طراحي مدرن براي اين كه فضا مرتب تر نشان داده شود از نقاشي يا تابلوهايي بدون فريم و ساده استفاده مي شود تا خطوط ساده در فضاي موجود به بهترين شكل ممكن حفظ شود. در سبك طراحي مدرن ازكاربرد رنگ هاي خاموش تا برجسته مشخص است به نحوي كه فاقد هر نوع طرحي باشند و اغلب آنها ساده ديده مي شوند.

در اين نوع طراحي يكي از عناصري كه بر آن تاكي مي شود و بايد به درستي اجرا شود نورپردازي است. در واقع وجود لايه هاي مختلف نور محيطي مي تواند زيبايي را حفظ كرده و جلوه اي خاص را نمايان سازد.

موارد مورد توجه در طراحي مدرن

اگرچه كه امر طراحي مدرن داراي اصول خاصي مي باشد و از روش هاي مشخصي نيز پيروي مي كند اما خلاقيت در آن نقشي بسيار مهم دارد. يك طراح خلاق بهترين استفاده را از فضاي موجود مي كند و از امكاناتي براي چيدمان بهره مند مي شود كه زيبايي محيط حفظ شده و فضا كاربردي تر شود. استفاده از مصالح طبيعي براي ايجاد يك بافت طبيعي و از بين بردن فضاي سرد مهم است. سراميك هاي بزرگ و پاركت هاي چوبي دو مورد از عناصر ضروري در ايجاد فضايي دلنشين در طراحي داخلي هستند. وسايلي كه براي چيدمان طراحي داخلي در نظر گرفته مي شود با توجه به كاربردي بودن اين وسايل است و از هيچ نوع وسيله اضافي در اين سبك استفاده نمي شود.

يكي از ويژگي هاي بارز طراحي مدرن در اصفهان منظم بودن آن است و به گونه اي ارائه مي شود كه دور از هر نوع درهم ريختگي باشد تا كارايي وسايل به ميزان قابل توجهي حفظ شود.

به همين ترتيب طراحي فضاي بيروني امري تخصصي محسوب مي شود و استفاده از مواد باكيفيت و زيبا در اين مورد نيز ضرورت دارد. در طراحي مدرن فضاي بيروني ساختمان نوع مصالح كاربردي و مصالح اوليه براي اجرا مهم هستند. البته تركيبي از مصالح وجود دارد كه با توجه به نوع اجراي آن در ساختمان، سبكي مدرن و زيبا به وجود مي آورد. در اين نوع طراحي بايد مصالح به گونه اي انتخاب و اجرا شوند كه ساختمان را در برابر شرايط اقليمي متغير حفاظت كرده و ايمني بالايي براي آن به وجود آورند .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۸:۰۴ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی