مطلب آزاد
مطلب آزاد

طرفدارن سبك كلاسيك در معماري

 

طراحي كلاسيك يكي از انواع سبك هاي طراحي مي باشد كه طرفداران خاص خود را دارد. اين سبك نيز مانند انواع ديگر از طراحي داراي ويژگي هاي خاصي است و از اصول مشخصي پيروي مي كند. به هر ميزان كه توجه به جزئيات فضاي موجود بيشتر باشد و طراح اين سبك، خلاقيت بيشتري از خود نشان دهد در نتيجه فرآيندي دلخواه اجرا مي شود كه نتيجه اي متناسب با سليقه كارفرما خواهد داشت. طراحي كلاسيك براي بازسازي فضاهاي قديمي و ساختمان هايي كه فضايي قديمي دارند و نياز به تعميرات و نوسازي در آنها احساس مي شود نيز مناسب مي باشد.

يكي از ويژگي هاي مهم در سبك كلاسيك براي طراحي فضا توجه به تقارن و تعادل در ايده آل ترين شكل ممكن مي باشد و رعايت نظم در كاربرد و چيدمان وسايل در طراحي كلاسيك يك ضرورت محسوب مي گردد. توجه به جزئيات محيطي كه قرار است طراحي شود نياز به دقت و ظرافت بالايي دارد. يكي از عناصر اصلي براي اين نوع طراحي توجه به نقطه كانوني در فضاي مورد نظر است و در اطراف اين نقطه تعادل بصري براي چيدمان مطلوب طراحي مي گردد. وسايل تزئين شده و داراي زرق و برق در اين نوع طراحي بيشتر به چشم مي خورند. در طراحي كلاسيك اغلب از وسايلي استفاده مي شوند كه طرح دار هستند و پارچه هايي با رنگ هاي متنوع در اين سبك بيشتر از سبك هاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرند. رنگ هايي با طرح هاي فاخر كه در كنار يكديگر نمود دارند فضايي آرام و زيبا به وجود مي آورند. رنگ هايي كه بيشترين كاربرد را در اين طراحي دارند شامل رنگ هاي كرم، قهوه اي ، بژ و طلايي مي باشند كه محيطي با ابهت را در ذهن بيننده متبادر مي كنند. در واقع در طراحي كلاسيك مي توان لايه هاي تاريخي را با حس و حالي قديمي و جالب تجربه كرد.

ويژگي هاي طراحي كلاسيك

سبك كلاسيك به عنوان يك سبك پايدار در طراحي و معماري داخلي ساختمان شناخته مي شود و براي هر فضايي قابليت اجرا دارد. به طور ويژه در اين سبك ،استفاده از وسايل چوبي به مقدار زيادي به چشم مي خورد.

اغلب براي طراحي كلاسيك از تقارن به عنوان يكي از اصول بسيار مهم  ياد مي كنند بدين معنا كه همه وسايلي كه براي چيدمان در آن مورد استفاده قرار مي گيرند به صورت جفت هستند و روبروي هم قرار داده مي شوند تا تقارن در فضا در بهترين شكل ممكن حفظ شود.

از ديگر ويژگي هاي ظاهري كه در طراحي كلاسيك به چشم مي خورد استفاده از ستون ها و گچ بري هاي تزئئين شده در معماري داخلي ساختمان مي باشد. به همين ترتيب كاربرد لوازم لوكس و مجلل در اين سبك داراي ريشه اي باستاني است. براي اين طراحي بايد از مصالح باكيفيت و لوكس كه داراي طول عمر بالايي هستند به منظور چيدمان استفاده شود تا جلوه اي هرچه زيباتر به وجود آورد.

اصل تناسب در سبك طراحي كلاسيك بدين معناست كه توجه ويژه اي به مساحت مورد نظر شود و براي هر نوع فضايي با هر متراژي وسايلي مناسب با آن فضا تهيه و ارائه گردد. طيف هاي رنگي جسور و همين طور رنگ هاي گرم خنثي براي اين سبك كاربرد بيشتري دارند.

اصول مناسب براي طراحي كلاسيك

توجه به نورپردازي اصولي از ديگر موارد مهمي است كه بايد در طراحي كلاسيك مورد توجه باشد. اگر همه اصول گفته شده در طراحي كلاسيك به درستي اجرا شوند اما توجهي به نورپردازي مناسب نشود در نتيجه عناصر لوكس موجود داراي جلوه و نمود جالب نبوده و فضايي بي روح به وجود خواهد آمد. به اين منظور استفاده از لوسترهاي كريستالي كه داراي طراحي كلاسيك هستند پيشنهاد مناسبي است. چراغ هاي ديواركوب نيز از ديگر ابزاري هستند كه در اين نوع طراحي براي زيبايي بيشتر محيط و نورپردازي مناسب فضا كاربري خوبي دارند.

در واقع طراحي كلاسيك در اصفهان مانند سبك هاي ديگر طراحي داراي ريزه كاري هاي مختص به خود مي باشد. در اين سبك بايد جزئيات و ظريف كاري هاي مورد نظر با هندسه و معماري تخصصي تركيب شود تا بهترين طرح ممكن، برنامه ريزي و اجرا گردد. اگر از اصول و ضوابط معين شده براي طراحي كلاسيك  به شكل استاندارد استفاده شود در نهايت با صرف هزينه اي مناسب بهترين نتيجه ارائه خواهد شد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۳:۱۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی