مطلب آزاد
مطلب آزاد

نان خانگي خوشمزه

 

تنورهاي خانگي از زمان هاي ديرين تا امروز يكي از اجزاي مهم خانه هاي هر فرد ايراني است. تنورهاي خانگي كاربردهاي زيادي دارند اما امروزه مردم كمتر از اين وسيله ي مهم و سالم استفاده مي كنند.

تاريخچه ي تنورهاي خانگي:

حدود 10 الي 15 سال پيش در شهرهاي شمالي كشور مانند گنبد كاووس جهت پخت انواع نان و غذا تنورهاي خانگي در كارگاه ها توليد ميشد ، پس از استقبال مردم اين شهرها و نياز بقيه ي مردم در ايران ، ساخت انبوه تنورگازي در سراسر ايران گسترش يافت . تنورخانگي وسيله اي است براي پخت نان سنتي و كيك كلوچه در منزل كه اكثر مردم شمالي در منازل خود از اين تنورگازي استفاده ميكنند و جزء وسايل ضروري هر منزل به شمار ميرود. چرا كه با استفاده از اين تنور خانگي

 كه از لحاظ امنيت بسيار مناسب ميباشد ميتوانيد انواع كيك و شيريني و غذاهاي كباب پز را به راحتي و با كيفيت عالي پخت نماييد.

انواع تنورهاي خانگي:

1)تنورهاي سنتي ، 2)تنورگازي ، 3)تنور برقي روميزي

تنورهاي سنتي:

در زمان هاي گذشته نان به صورت سنتي طبخ ميشده است . يكي از ابزاري .كه در پخت نان استفاده ميشده است ، تنورهاي سفالي بود. در گذشته از تنور سفالي براي پخت نان سنتي استفاده ميشده است. اين تنورهاي سنتي ، با وجود روي كار آمدن نانوايي هاي صنعتي هنوز هم در شهرها و روستاها، تنور سفالي مورد استفاده قرار ميگيرد . امروزه تنها در برخي از شهرها هستند كه هنوز تنورهاي خانگي سنتي دارند. آنطور كه ميدانيد اغلب تنورها با هيزم و تكه هاي چوب به مصرف كننده هاي خود خدمت ميكرد. در زمانهاي گذشته اغلب مردم حتي غذاهاي خود را هم داخل اين تنورها مي پختند. اما امروزه به دليل زندگي هاي شهري اكثر مردم به فرها و تنورهاي خانگي روي آوردند.

البته قابل ذكر است كه اين تنورهاي گازي هم دست كم از تنورهاي سنتي ندارند و همان كارايي را دارند ، هم سالم هستند و هم ارزان تر و مقرون به صرفه تر از فرگازها هستند.

نان سنگك يكي از نان هايي است كه در تنورهاي سنتي پخته ميشود و طعم و مزه ي لذيذي دارد اما امروزه هم نان را به صورت ماشيني هم پخت ميكنند.

مدل هاي تنورها:

1)تنورخانگي، 2)تنورخانگي نيمه استيل، 3)تنور خانگي با بدنه ي گالوانيزه ، 4) تنورهاي خانگي رنگي كه اين تنورها در 4مدل استيل ، نيمه استيل ، رنگي و گالوانيزه ساخته ميشوند كه طرز كار همه ي آنها يكسان ميباشد و فقط از لحاظ جنس ورق باهم متفاوت ميباشند كه مدل هاي استيل از نظر استحكام و دوام نسبت به مدل هاي ديگر استحكام و طول عمر بيشتري دارند .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۰۴:۳۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی