مطلب آزاد
مطلب آزاد

علت طولاني شدن پرونده هاي قضايي

 

امروزه بيشتر افراد جامعه به دليل مشكلات فرهنگي يا اقتصادي درگير پرونده هاي قضايي مي باشند اما همان طور كه مي دانيد تعداد وكلا در جوامع بسيار زياد است و سپردن حل مشكلات به بهترين وكيل در اصفهان كار ساده اي نيست. در انتخاب يك وكيل خوب اصولي وجود دارد كه آگاهي از آن ها به ما در انتخاب يك وكيل خوب كمك مي كند. در ادامه شما را با وظايف و ويژگي هاي بهترين وكلا آشنا خواهيم كرد.

 

وظايف بهترين وكيل

وكيل كسي است كه از طرف شخص حقيقي يا حقوقي به موجب عقد وكالت براي انجام كاري نايب مي شود. وكيل وظيفه دارد در سير صحيح و قانوني و سرعت جريان دادرسي و روشن شدن موضوع و ماهيت امر و پيدا نمودن حكم منطبق با موضوع با دادگاه همكاري كرده و صدور رأي منطبق با موضوع را امكان پذير مي كند. حالا كه خلاصه اي از وظايف يك حقوق دان را مي دانيد بايد بگوييم انتخاب بهترين وكيل از بزرگ ترين دغدغه هاي افراد در مواجه با يك مشكل حقوقي است.

ويژگي هاي بهترين وكيل

مهم ترين ويژگي يك وكيل خوب صداقت و راستگويي آن است براي مثال وكيل نبايد موكل خود را بخاطر مناقع شخصي خود در مسير اشتباه قرار دهد. وكيل بايد در واكنش با مسائلي كه موكل به آن دچار شده نهايت صداقت و راستگويي خود را به كار گيرد و به دليل تخصصي كه دارد بايد مسير درست را براي موكل خود در نظر بگيرد.

بهترين وكلا، كساني هستند كه بايد مانند يك پزشك به دليل شرايط شغلي خود اسرار موكل خود را محفوظ نگه دارند و تحت هيچ شرايطي اسرار موكلين خود را فاش نكنند. يك حقوق دان بايد در شخصيت خود امانت داري داشته باشد و محرم اسرار موكش باشد.

يك حقوق دان بايد شأن و مقام قاضي و جلسه ي دادگاه را رعايت كند يعني نبايد با تملق و تحقير با قاضي دادگاه برخورد كند زيرا بروز رفتارهاي اين چنيني از قبيل رفتارهاي زننده و خارج از عرف دادگاه و شأن قضايي مي تواند در روند پرونده ي موكل خود اختلال هاي بيشتري ايجاد كند تآثير منفي در نتيجه ي پرونده ايجاد كند و در نهايت رأي قاضي پرونده را عوض كند.

يك حقوق دان بايد داراي اخلاق حرفه اي باشد يعني وعده هاي دروغ به موكل خود ندهد و اميدهاي الكي و پوچ نيز به او ندهد زيرا اين كار خارج از اخلاق حرفه اي يك حقوقدان محسوب مي شود به همين جهت لازم است كه وكيل مسائلي كه احتمال  دارد در حين دادرسي پيش آيد را قبل از دادرسي به اطلاع موكل خود برساند. در كل وكيل بايد واقعيت روند پيگيري را در اختيار موكل خود قرار دهد. وكيل بايد از انتخاب راه هاي پيچيده براي موكل خود پرهيز كند و با استفاده از مهارت هايي كه در حيطه ي مسائل حقوقي آموخته براي راهنمايي قاضي نيز استفاده كند و در بعضي مواقع قاضي از راهنمايي هاي وكيل بهره مند مي شود.

يك حقوق دان بايد پيش از جلسه ي رسيدگي و دفاع از موكل خود با مطالعه ي پرونده و گفت و گو با متهم جهت اطلاع كامل از كليات و جزئيات پرونده و نيز آشنايي كامل با پرونده و ضمن صحت داشتن اضهارات موكل قادر به دفاع از موكل خود باشد.

يك وكيل خوب تمام تلاش و سعي خود را براي دفاع از موكل خود به كار گيرد اما طبق قانون تضميني براي رسيدن به نتيجه ي دلخواه وجود ندارد و وكيل در اين خصوص هيچ مسئوليتي ندارد اما يك وكيل خوب در قبال موكل خود بايد پاسخگو باشد و احساس مسئوليت از بارزترين ويژگي هاي آن باشد.

يكي از ويژگي هاي يك وكيل حرفه اي، دانش حقوقي بالا در امور تخصصي وكالت است تا بتواند بهترين راه را زمان مناسب ارائه دهد همچنين در انتخاب نوع دادخواست و اقدامات قانوني نهايت هوش و كياست خود را به كار گيرد در اين راستا وكيل بايد از فن بيان قوي در اداي حق موكل خود برخوردار باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۷:۱۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی