مطلب آزاد
مطلب آزاد

به چه جرمي منافي عفت ميگويند؟

 

متأسفانه در خصوص جرائم منافي عفت در اكثر موارد جرم غير قابل اثبات مي باشد زيرا به دست آوردن دلايلي كه قانون براي اثبات به آن نياز دارد امكان پذير نبوده است و به اين دليل اكثر افراد قربانيان منافي عفت طبق حقوقشان ضايع مي گردد و به دنبال آن جامعه نيز در معرض ارتكاب به چنين جرائمي قرار مي گيرد. طبق سخنان وكيل منافي عفت در اصفهان اگر برخي از دلايل خاص جرائم منافي عفت در دسترس نباشد نمي توان اين جرم را به اثبات رساند. در اين مقاله سعي در تعريف اين جرائم و اداله اثبات جرائم منافي عفت خواهيم داشت. جرائم منافي عفت داراي اهميت بسيار بالايي هستند و تعرض به زندگي مادي و معنوي انسان ها مي تواند دليل كافي براي اهميت داشتن اين جرائم باشد. به همين جهت شناخت اين جرائم براي اثبات و جلوگيري از هر گونه حقي لازم است.

 

ديدگاه وكيل جرائم عفت

از ديدگاه وكيل جرائم منافي عفت كشف جرم مجرمين از مهم ترين مراحلي است كه بايد به آن پرداخت و اين در حالي است كه بسياري از جرائم به دليل ارتباط با آبروي انسان ها معمولا مخفي مي ماند و همين مخفي كردن باعث مي شود اثبات اين جرائم سخت تر شود و اين عوامل باعث شده تا در اسلام حساسيت بيشتري نسبت به اين جرائم اعمال شود. گرچه بسياري از صاحب نظران معتقداند محدود كردن راه هاي اثبات اين جرائم فقط به خاطر عدم اثبات و پيگيري چنين جرائمي مي باشد زيرا با عدم اثبات از افزايش فساد و فحشا جلوگيري مي شود. مسئله اي كه در اين مواقع حائز اهميت است اين است كه با عدم اثبات اين گونه جرائم مجرم مصمم در عدم اثبات جرائمي كه مرتكب شده است مي شود و به اين باور مي رسد كه هرچه قدر اين جرائم را مرتكب شود مي تواند از قانون فرار كند و اين مسئله در جامعه تبديل به يك آفت شده است زيرا تمام فسادهايي كه در جامعه اتفاق مي افتد به دليل بي قانوني و همچنين اعمال موثر آن خواه بود به همين جهت براي جلوگيري و پيشگيري از وقوع اين گونه جرائم بهترين راه استفاده از راه هاي اثباتي ديگر است.

 

تعريف جرائم منافي عفت

قانون گذاران در اين خصوص قوانين خاصي تعريف نكرده اند و هيچ گونه معياري براي آن ارائه نداده است تا در اين صورت بتوان جرائم را شناسايي كرد. در اين گونه جرائم عناصر تشكيل دهنده آنان مشخص نيست و قانون گذار به جاي مشخص كردن مصاديق جرائم منافي عفت مصاديقي را مقرر مي كند تا تعريف اين جرائم مشخص شود و به اين روش تعريف به مصداق گفته مي شود. در اين روش علاوه بر اين كه به تعريف كلي مي پردازد بايد به صورت جامع عنوان شود تا بتوان از اين مصاديق حداكثر استفاده را برد. روش تعريف به مصداقي كه قانون گذار استفاده مي كند باعث شده قوانين مربوط به اين جرائم به صورت يك جا تدوين نشود و براي هر موضوع براي يافتن مصاديق جرائم منافي عفت به قانون مراجعه شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۲:۴۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی