مطلب آزاد
مطلب آزاد

وظايف يك وكيل

 

 

وكيل پايه يك به كسي گفته مي شود كه پس از گذراندن دوره ي كارشناسي در زمينه ي حقوق و مباني حقوق اسلامي در آزمون كار آموزي وكلاي دادگستري شركت مي كند و بعد از موفقيت در اين آزمون بايد استعلاماتي از گواهي هاي پزشكي را به ارگان هاي قانوني ارائه دهد و بعد از تآييد به عنوان كارآموز وكالت شناخته خواهد شد در ادامه براي اين كه بتواند وكيل پايه يك دادگستري شود بايد به مدت دو سال نزد يك وكيل سرپرست به عنوان كارآموز فعاليت كند. پس از گذراندن دوران كارآموزي بايد در آزمون اختبار شركت كند و نمره ي قبولي را كسب كند و در ادامه در مراسم سوگند شركت كند و در آخر به عنوان وكيل دادگستري در اصفهان مي تواند مشغول به فعاليت شود.

 

وظايف وكيل دادگستري

وكيل دادگستري مي تواند زمينه هاي مختلف حقوقي و كيفري به مراجعه كنندگان مشاوره بدهد و در صورت رضايت، وكلات آن ها را بر عهده بگيرد.

وكيل دادگستري ابتدا موكل را با انواع زواياي مختلف حقوقي در خواست خود آشنا مي كند و سپس به برسي مدارك اين افراد مي پردازد.

يكي ديگر از وظايف وكيل دادگستري اين است كه قادر است در دادگاه هاي عالي از طرف دادستان صحبت كند.

 

فعاليت هاي وكيل دادگستري

به طور كلي وكيل دادگستري صلاحيت وكالت در زمينه هاي مختلف را دارد و قادر است در دعاوي مختلف حضور يابد. اين وكالت ها به شرح زير است:

وكالت ملكي: در خصوص رسيدگي به پرونده هاي ملكي وكيل ملكي وظيفه دارد در مورد مسائل مالي و در زمينه ي املاك از حقوق شخصي موكل خود دفاع كند. از آنجايي كه رسيدگي به پرونده هاي از اين قبيل كار آساني نيست و لازم است در خصوص اين نوع پرونده ها يك وكيل مجرب و متخصص وارد عمل شود. قوانين مربوط به مجازات كلاه برداري در زمينه ي املاك شامل مواد و تبصره هاي مختلفي مي باشد. لزا توصيه مي شود براي گرفتن حق و حقوق خود با يك وكيل پايه يك كه سوابق درخشاني داشته و در خصوص اين گونه پرونده ها با تجربه باشد مشورت كنيد.

وكالت كيفري: مهم ترين وظيفه ي وكيل در اين خصوص، حضور در دادگاه و اثبات كردن دعوي شماست زيرا شما تنها يك بار مجاز به مطرح كردن دعوي خود هستيد حائز اهميت است كه دعوي به درستي طرح شود مدارك معتبري ارائه شود و همچنين دفاع از آن به درستي انجام شود.

وكالت خانوادگي: مهم ترين وظيفه ي وكيل خانواده اين است كه ابتدا صلح و سازي بين طرفين برقرار كند و در ادامه به دفاع از موكل خود بپردازد. مطالعه و ارزيابي پرونده هاي مشابه در راستاي سرعت بخشيدن به روند پيگيري پرونده و ارائه ي آن در زمان تعيين شده به دادگاه مورد نظر. بررسي دقيق مراحل دادرسي پرونده و آگاه نمودن موكل خود در هر كدام از مراحل. جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات كافي در راستاي دفاع از موكل. ارائه مشاوره حقوقي به موكل در راستاي تلاش براي صلح بين طرفين. حضور به موقع و فعال وكيل در جلسات دادگاه.

وكالت قراردادها: وكيل حقوقي به دليل عقد وكالت، از طرف شخص براي انجام امور آن نايب مي شود و به دنبال آن صلاحيت انجام وظيفه در امور حقوقي و قراردادها را داشته باشد. در عقد وكالت نامه موضوع وكالت و اختيارات مشاور قراردادها با ساير وكلا ذكر مي شود و طبق وكالت نامه مشاور نمي تواند فعاليتي كه خارج از حد وكالت او باشد انجام دهد. 

وكالت مهاجرت: وكيل دادگستري مي تواند در مراحل مهاجرت شما در كنار شما باشد و به شما راهنمايي بدهد و قوانين كشوري كه قصد مهاجرت به آن جا را در اختيار شما قرار دهد.

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۰:۲۳ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی