مطلب آزاد
مطلب آزاد

آشنايي با وظايف وكيل حقوقي

 

وكيل حقوقي به كسي گفته مي شود كه داراي تحصيلات بالاي حقوق مي باشد و به واسطه ي تحصيلات و آگاهي هايي كه دارد مي تواند صلاحيت مشاوره دادن به افراد و موسسات در زمينه ي حقوقي از جمله دعاوي، حل اختلافات و امور قراردادي را داشته باشد. بهره بردن از راهنمايي هاي يك فرد حقوق دان براي جلوگيري از خطرهاي احتمالي امري ضروري محسوب مي شود. وكلاي حقوقي كمك مي كنند تا افراد براي مسائل مهم دست به انتخاب درست بزنند و از ضرر هاي احتمالي جلوگيري كنند. وكلاي حقوقي بايد اطلاعات حقوقي مورد نياز را در اختيار فرد مراجعه كننده قرار بدهد. وظيفه ي وكلاي حقوقي اين است كه در خصوص هر مسئله اي بايد به جمع آوري اطلاعات دقيق و به كارگيري صحيح از قوانين بپردازد. يكي ديگر از وظايف وكيل حقوقي در اصفهان پاسخ گويي به صورت حضوري و تلفني به موكل خود در سريع ترين زمان ممكن مي باشد.

 

وظايف وكلاي حقوقي

وظايف وكيل حقوقي خانواده

و بهره بردن از راهنمايي هاي يك فرد حقوق دان براي جلوگيري از خطرهاي احتمالي امري ضروري محسوب مي شود. وكلاي حقوقي كمك مي كنند تا افراد براي مسائل مهم دست به انتخاب درست بزنند و از ضرر هاي احتمالي جلوگيري كنند. وكيل حقوقي بايد اطلاعات حقوقي مورد نياز را در اختيار فرد مراجعه كننده قرار بدهد. ظيفه ي وكيل حقوقي اين است كه در خصوص هر مسئله اي بايد به جمع آوري اطلاعات دقيق و به كارگيري صحيح از قوانين بپردازد. كيل خانواده به وكيلي گفته مي شود به به طور تخصصي در دعاوي خانوادگي كه شامل طلاق مهريه نفقه و حضانت مي باشد وكالت مي كند. مهم ترين وظيفه ي وكيل خانواده اين است كه براي برقراري عدالت و دفاع از موكل خود نهايت سعي خود را به كار گرفته و با صداقت و اخلاق حرفه اي اقدامات لازم در روند پرونده را به سرانجام برساند. ناگفته نماند كه همه ي وكلايي كه داراي پروانه ي وكالت هستند صلاحيت وكالت در همه ي زمينه هاي حقوقي و كيفري را دارند. اما اكثر وكلا به دليل علاقه به شاخه ي خاصي از حقوق، فقط در آن شاخه فعاليت مي كنند. يكي از شاخه هاي مهم دعاوي حقوقي، دعاوي خانوادگي است و به وكيلي كه در اين حوزه فعاليت مي كند اصطلاحا وكيل خانواده نيز گفته مي شود. اما لازم است بدانيد تفاوت هاي جزئي در باب وكيل خانواده و وكيل خانوادگي وجود دارد. وكيل خانواده به وكيلي گفته مي شود كه متخصص در دعاوي خانوادگي است. دعاوي خانوادگي معمولا مربوط به روابط خانوادگي مي شود. وكيل خانوادگي به وكيلي گفته مي شود كه وكالتي از جانب خانواده دريافت مي كند و نايب بر حل مسائل خانوادگي مي شود. البته همه ي مسائل محدود به دعاوي خانوادگي نيست و نياز نيست دو وكيل در اين موارد اختيار كنيد.

 

وظايف وكيل حقوقي طلاق

مطالعه و ارزيابي پرونده هاي مشابه در راستاي سرعت بخشيدن به روند پيگيري پرونده و ارائه ي آن در زمان تعيين شده به دادگاه مورد نظر. بررسي دقيق مراحل دادرسي پرونده و آگاه نمودن موكل خود در هر كدام از مراحل. جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات كافي در راستاي دفاع از موكل. ارائه مشاوره حقوقي به موكل در راستاي تلاش براي صلح بين طرفين. حضور به موقع و فعال وكيل در جلسات دادگاه. يك اصل مهم در انتخاب مشاور حقوقي طلاق، داشتن سابقه ي با ارزش مشاور و تجارب بالاي آن در خصوص مسائل طلاق مي باشد. همچنين برخورداري از معلومات و اطلاعات لازم در مورد مسائل حقوقي و مراحل دادرسي در دادگاه هاي بدوي از ديگر ويژگي هاي يك مشاور حقوقي طلاق با تجربه مي باشد كه باعث مي شود در زمان دفاع از موكل خود با تدبير و تسلط كامل عمل كند. دومين اصل در انتخاب يك مشاور حقوقي طلاق اين است كه بايد قابل اعتماد و راستگو باشد و در حين انجام وظايف اسرار خانوادگي را فاش نكند و تلاش كند تا موكلين به حق قانوني خود دست پيدا كنند.

 

وظايف وكيل حقوقي قراردادها

در عقد وكالت نامه موضوع وكالت و اختيارات وكيل قراردادها با ساير وكلا ذكر مي شود و طبق وكالت نامه وكيل نمي تواند فعاليتي كه خارج از حد وكالت او باشد انجام دهد. براي مثال اگر موكلي به وكيل خود حق وكالت بر فروش يك مال را بدهد اما وكيل آن مال را به شخصي اجاره بدهد اصطلاحا مي گويند اين كار غير نافذ است و فقط در صورتي كه موكل آن را تآييد كند، معامله معتبر خواهد بود. وكيل حقوقي به دليل عقد وكالت، از طرف شخص براي انجام امور آن نايب مي شود و به دنبال آن صلاحيت انجام وظيفه در امور حقوقي و قراردادها را داشته باشد. در عقد وكالت نامه موضوع وكالت و اختيارات وكيل قراردادها با ساير وكلا ذكر مي شود و طبق وكالت نامه وكيل نمي تواند فعاليتي كه خارج از حد وكالت او باشد انجام دهد. براي مثال اگر موكلي به وكيل خود حق وكالت بر فروش يك مال را بدهد اما وكيل آن مال را به شخصي اجاره بدهد اصطلاحا مي گويند اين كار غير نافذ است و فقط در صورتي كه موكل آن را تآييد كند، معامله معتبر خواهد بود. نكته اي كه بايد در مورد وكيل قراردادها بدانيد اين است كه در انعقاد عقد خريد و فروش، وكيل در اخذ پول دخالتي ندارد مگر اين كه قرائتي بر اساس عقل و عرف وجود داشته باشد به عنوان مثال اگر موكلي به وكيل قراردادهاي خود وكالت فروش كالا در كنار خيابان بدهد عرفا وكيل در اخذ ثمن معاله محسوب مي شود زيرا موكل خريداران كنار پياده رو را نمي شناسد و عقل حكم مي دهد وكيل در گرفتن پول كالا حضور داشته باشد حتي اگر در وكالت نامه اين امر ذكر نشده باشد. همچنين وكيل موضوعات وكالت را به حساب موكل خود انجام مي دهد و موكل متقابلا بايد به تعهداتي كه در اختيار مشاور قرار داده آگاه باشد و نمي تواند از آن سر باز زند البته موكل نسبت به فعاليت هاي وكيل خارج از چهار چوب وكالت، هيچ تعهدي ندارد. اساسا وكالت بايد در خصوص مسئله اي داده شود كه موكل نيز بتواند آن را انجام دهد و مشاور بايد در انجام آن صلاحيت قانوني داشته باشد. براي مثال اگر موكل صلاحيت انجام كاري را نداشته باشد نمي تواند آن را به مشاور خود وكالت دهد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۶:۲۴ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی