مطلب آزاد
مطلب آزاد

ابزار اساسي تكميل ساختمان

 

پروفيل و قوطي از مصالحي هستند كه در ساختمان سازي به عنوان يكي از پركابردترين مصالح شناخته مي شوند و به عنوان يكي از ابزارهاي مهم و ضروري براي تكميل ساختمان نقشي اساسي ايفا مي كنند . در واقع پروفيل و قوطي در انواع صنعتي و ساختماني وجود دارد و داراي انواع مختلفي مي باشد . هر يك از انواع پروفيل و قوطي داراي كاربردي متفاوت هستند و ويژگي هاي مختلفي را دارا مي باشند . انواع پروفيل و قوطي كه براي تكميل سازه استفاده مي شوند مي توانند هزينه هاي مربوط به ساخت را به ميزان زيادي افزايش بدهند . تغييراتي كه در هر كدام از اين مصالح ممكن است به وجود آيد مي تواند تاثير زيادي در بازارهاي مسكن داشته باشد . از اين رو براي اين كه هزينه اجرا بهينه ترين صورت ممكن را داشته باشد بايد پروفيل و قوطي از نوع مناسب انتخاب گردد .

از جمله مصارفي كه پروفيل و قوطي دارد كاربرد آن در چهارچوب ها مي باشد و در ساختمان سازي براي نرده هاي فلزي و همين طور درب و پنجره ها از پروفيل و قوطي استفاده مي شود . براي تهيه پروفيل و قوطي بايد دقت كرد وزن آنها متغير است و توجه به وزن ضرورت دارد . پروفيل در واقع داراي جنس آهني مي باشد و به صورت يك مقطع توخالي است و هدف استفاده از آن ايجاد استحكام در سازه مورد نظر است . پروفيل ها به طور كلي دو دسته مي باشند كه به صورت ساختماني و صنعتي عرضه مي گردند .

انواع پروفيل و كاربرد آنها

پروفيل يكي از مصالح پركاربرد در صنعت مي باشد و در موارد مختلف داراي ستفاده هاي متعددي مي باشد . پروفيل ساختماني براي ساختمان سازي داراي كاربرد زيادي است و در انواع نورد گرم و نورد سرد تقسيم بندي مي شود . پروفيل صنعتي كه با داشتن وزن كم ولي استقامت بالا براي صنايعي مانند خودروسازي داراي كاربرد بيشتري مي باشند .

پروفيل ها انواع مختلفي دارند و در انواع باز و بسته بندي مي شوند . پروفيل زد ، پروفيل در و پنجره  و پروفيل سي كه هر كدام در حوزه اي مشخص داراي كاربرد گسترده تري مي باشند . پروفيل ها در مقاطع كوچك و بزرگ توليد مي شوند از اين رو كاربرد آنها در صنايع مختلف به صورت متفاوت مي باشد . عواملي كه بايد در انتخاب پروفيل براي تعيين قيمت خريد آنها توجه شود اين است كه متراژ مورد نياز براي استفاده از پروفيل چقدر مي باشد . فرايند ساخت پروفيل نيز مورد توجه باشد چون تجهيزات مورد استفاده سبب ايجاد تنوع در قيمت نهايي محصول مي شوند . سطح مقطع پروفيل در انواع مختلف متفاوت مي باشد و آلياژي كه براي ساخت پروفيل در نظر گرفته شده است ومي تواند در ايجاد مقاومت و استحكام پروفيل نقش مهمي داشته باشد . پروفيل و قوطي در اصفهان در انواع مختلف و كاربردهاي گوناگون توليد و عرضه شده كه براي صنايع متنوعي كاربرد دارند . استفاده از اين مصالح براي ايجاد استقامت بيشتر و همين طور بهره مندي از خواص عالي كه دارند سبب مي شود يكي از پركاربردترين موارد استفاده در سازه ها قلمداد شوند . به طور كلي مي توان گفت نوع ساختماني پروفيل و قوطي براي ساخت در و پنجره ها كاربرد بيشتري دارد .

انواع قوطي و كاربرد آنها

قوطي ها در واقع پروفيل هاي سنگين هستند و براي سازه هاي بزرگ كاربرد دارند . براي سازه هاي بزرگي كه در آنها لازم است ستون و باكس هاي فلزي طراحي شود قوطي صنعتي كاربرد زيادي خواهد داشت . از مشخصه هاي قوطي صنعتي اين است كه داراي استقامت بالايي است و مي تواند ضربات احتمالي و يا هر نوع آسيبي را به سادگي تحمل كند . قوطي مبلي نوع ديگري است كه به آن پروفيل سبك هم مي گويند و خصوصيات مطلوبي دارد و براي ساخت مبلمان و دوچرخه مورد استفاده قرار مي گيرد و در لوازم خانگي و اگزوز و كانكس و مصارفي از اين قبيل، قوطي مبلي وسيله اي پركاربرد قلمداد مي شود .

قوطي گالوانيزه از انواع ديگر قوطي در ساختمان سازي و صنايع است و هنگامي مورد استفاده قرار مي گيرد كه لازم است پوششي براي جلوگيري از زنگ زدگي در مقطع مورد نظر به وجود آيد . نوع ديگر از قوطي با عنوان قوطي ستوني يك قوطي پركاربرد براي ساخت سوله ها است و همين طو ر در انبارها و ستون هاي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۶:۵۰ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی