مطلب آزاد
مطلب آزاد

كارايي پلاسما در صنعت زيبايي

 

بهتر است در ابتداي مقاله قبل توضيح درباره ي كارايي پلاسما، آن را معرفي كنيم و چگونگي سرد و گرم شدن آن را توضيح دهيم. الكترون ها با سرعت و انرژي زياد به مولكول هاي گازي برخورد مي كند و الكترون هاي بيروني مولكول هاي گاز را از بين مي برد در ادامه مجموعه اي از يون هاي آزاد ايجاد مي شود كه پلاسما نام دارد. از آنجايي كه اصفهان جزو شهرهاي صنعتي به شمار مي رود و پلاسما در زمينه هاي صنعت پزشكي، كشاورزي و ديگر صنايع كاربرد هاي فراواني دارد مي توان گفت مدت هاست كلد پلاسما در اصفهان و ديگر شهر هاي صنعتي مورد توجه صنعتگران و پزشكان و كشاورزان قرار گرفته است.

 

پلاسما چيست؟

در جهاني كه زندگي مي كنيم چهار ماده ي اصلي وجود دارد كه شامل جامد، مايع، گاز و پلاسما مي باشد. به زبان ساده مي توان گفت پلاسما يك نوع از يونيزه شده است كه اتم هاي آن يك يا چند الكترون خود را از دست داده اند و به يون هاي مثبت تبديل شده اند. براي مثال در طبيعت پلاسما را مي توان به صورت شفق قطبي ديد. پلاسما از نظر دما به دو دسته ي سرد و گرم تقسيم مي شود.

پلاسماي گرم: توسط شعله و مايكرويو توليد مي شود اما جهت توليد پلاسماي سرد بيشترين انرژي براي الكترون ها صرف شده و دما به ميزان همان دماي اتاق باقي خواهد ماند.

پلاسماي سرد: در توليد پلاسماي سرد بين الكترون و مولكول هاي گاز تعادل برقرار است اما دماي الكترون ها بيشتر از ذرات پلاسما است.

 

كاربرد كلد پلاسما

صنعت خودروسازي

پاكسازي سطوح

صنعت نساجي

صنايع غذايي

دندان پزشكي

محيط زيست

كشاورزي

بسته بندي

پزشكي

در ادامه به توضيحات كاملي درباره ي كاربرد پلاسماي سرد در هر يك از اين موارد مي پردازيم.

 

كلد پلاسما در صنعت خودروسازي

امروزه در تمام كشور هاي در حال توسعه از اين نوع گاز در فرايند خودروسازي استفاده مي شود. به عنوان مثال كلد پلاسما در قسمت هاي فلزي چسبندگي ايجاد مي كند و موجب محكم شدن اجزا مي شود. همچنين در روند ساخت شيشه هاي خودرو، چراغ هاي خودرو، بدنه ي خودرو و موتور خودرو نقش بسزايي دارد.

 

كلد پلاسما در صنعت نساجي

كلد پلاسما در صنعت نساجي ويژگي هاي ارزشمندي در توليدات پارچه و كيفيت پارچه ايجاد مي كند كه باعث مي شود اهميت اين ماده بيشتر از هميشه در صتعت نساجي پررنگ تر شود از جمله ي اين ويژگي ها ضد باكتري، ضد چروك، ضد آب (لباس هاي باراني)، كاهش دهنده ي شعله وري پارچه. بعلاوه اين قابليت را دارد كه سطوح را از هر گونه آلودگي پاكسازي كند.

 

 

كلد پلاسما در پزشكي

كلد پلاسما در بدن سلول هايي به اسم ros تشكيل مي دهد كه قادر به از بين بردن سلول هاي سرطاني است.

كلد پلاساما خاصيتي غير ليزري دارد كه براي ترميم پوست و جوانسازي پوست بسيار سودمند است.

كلد پلاسما براي ضدعفوني يا استرليزاسيون سطوح و وسايل پزشكي بسيار مناسب است.

كلد پلاسما قابليت از بين بردن سلول هاي باكتري و دي ان اي آن ها را دارد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۳:۲۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی