مطلب آزاد
مطلب آزاد

جابه جايي اجناس سنگين در انبار كارخانه ها به چه صورتي است؟

 

جرثقيل سقفي به عنوان بالابر سقفي نيز شناخته مي شود كه از آن براي جابجا كردن باردر اماكن صنعتي استفاده مي شود . اين جابجايي در انبارها و سالن هاي صنعتي براي بارهايي با اندازه و وزن متفاوت مطرح مي باشد .  اغلب اين دستگاه ها داراي دو ريل موازي مي باشند كه به گونه اي طراحي شده كه مي تواند به صورت افقي در سالن ها نصب شود و جرثقيل مي تواند روي اين ريل ها حركت كند . در واقع جرثقيل در انواع مختلفي با ويژگي ها و قابليت هاي متنوعي طراحي و عرضه شده است تا هر كدام كاربرد خاص خود را براي جابجايي اجسام سنگين داشته باشند . ساختار كلي جرثقيل به اين صورت مي باشد كه داراي يك تير است و از يك قلاب همين طور يك كابل تشكيل شده كه مي تواند كار جابجايي بار را به امري ساده تبديل كند . يكي از انواع جرثقيل نوع سقفي آن مي باشد كه بيشترين كاربرد آن در سالن هاي سرپوشيده و همين طور سيلوهاي سرپوشيده  صنعتي مي باشد و جهت جابجايي و بلندكردن اجسا با وزن و ابعاد گوناگون به بهترين شكل ممكن داراي كاربردي مطلوب مي باشد .

استفاده از جرثقيل سقفي براي صنايع مختلف مشاهده مي شود و اغلب هنگامي كه بار با وزني بيشتر از يك تن برسد نياز به اين وسيله احساس مي شود تا در محيط هاي صنعتي مورد استفاده قرار بگيرد . با توجه به طول و عرض و ارتفاعي كه سالن دارد اين جرثقيل روي سقف نصب مي شود تا بتواند بارهاي موجود را جابجا كند . از اين وسيله به عنوان يكي از وسايل پركاربرد صنعتي ياد مي شود كه مي تواند داراي كاربري ساده و مناسب براي حمل و جابجايي بار در مكان هاي سرپوشيده باشد .

انواع مختلف جرثقيل سقفي

انواع مختلفي از اين نوع جرثقيل طراحي و عرضه شده اند كه مي توان نوع دو پل و تك پل را براي آن معرفي نمود . استفاده از هر نوع جرثقيل سقفي با توجه به شرايطي كه سالن دارد و همين طور محلي كه قرار است دستگاه نصب شود تفاوت دارد . از جرثقيل سقفي دو پل كه داراي دو پل سازه اي به صورت موازي مي باشد در محدوده اي كه تعريف شده است در طول انبار استفاده مي شود . اين جرثقيل داراي شش حركت است و مي توان در آن حركات بالا پايين و چپ و راست و همين طور عقب و جلو را مشاهده كرد . از آنجايي كه طراحي اين وسيله خاص مي باشد از آن براي صنايع مختلف استفاده مي شود . كاربرد اين وسيله براي جابجايي ماشين آلات و تعميرات تجهيزات سنگين است .

براي كاربري مطلوب و استفاده مناسب از جرثقيل سقفي بايد ويژگي هاي محيطي كه قرار است اين وسيله در آن قرار بگيرد و انتظاري كه از كاربرد دستگاه وجود دارد به دقت مورد توجه باشد تا كاربري آن مطلوب تر شود . جرثقيل هاي سقفي در انواع مدل هاي برقي و دستي نيز توليد مي شوند كه با در نظر گرفتن كاربرد آنها و وسيله اي كه قرار است با دستگاه حمل شود تهيه مي شوند .

كاربرد مناسب جرثقيل سقفي در انواع مختلف

ظرفيت هاي مختلفي براي جابجايي بار و تجهيزات صنعتي توسط جرثقيل سقفي در نظر گرفته شده است كه بهتر است براي اطمينان خاطر از جابجايي بار با ابعاد بالا و وزن سنگين ، ظرفيت مناسب دستگاه انتخاب شود . دراين صورت ايمني كار بالا رفته و در نهايت كاهش فرسايش دستگاه پس از استفاده طولاني مدت به شكل مطلوب مشاهده خواهد شد .

در مكان هايي كه داراي ابعاد كوچك هستند استفاده از جرثقيل سقفي تك پل مناسب تر مي باشد چون دهانه كوتاه دارد و وزن آن سبك تر از نوع دو پل مي باشد داراي كاربرد بهتري براي مكان هاي كوچك است . براي راه اندازه جرثقيل مراحل ساده اي صورت مي گيرد كه بايد شرايط محيطي كه قرار است در آنجا دستگاه نصب شود به درستي مورد توجه قرار بگيرد . براي جابجايي بارهايي با ظرفيت سنگين و همين طور طول زياد استفاده از جرثقيل سقفي بيشتر است . هزينه ساخت و نگهداري انواع تك پل از جرثقيل سقفي كمتر از نوع دو پل مي باشد . در واقع فناوري و زمان توليد نوع تك پل كمتر از دو پل مي باشد از اين رو قيمت مناسب تري دارد. استفاده از نوع جرثقيل سقفي  دو پل گسترده تر از نوع تك پل است .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۵:۰۶ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی