مطلب آزاد
مطلب آزاد

پيشرفت صنعتي و جابه جابه هايي آن

 

ليفتراك به عنوان ابزاري شناخته مي شود كه مي تواند كار جابجايي اجسام سنگين را به شكل مناسبي تا ارتفاع مطلوب انجام بدهد . از آنجايي كه با وجود پيشرفت هاي صنعتي نياز به دستگاه هاي مختلف براي بلند كردن اجسام و تجهيزات سنگين احساس مي شود انواع مختلفي از دستگاه ها طراحي شده اند تا اين كار را ساده تر كنند . طراحي ليفترك ها نيز بدين منظورصورت گرفت تا حمل بار و جابجايي آن به بهترين وساده ترين شكل ممكن امكان پذير شود . انواع مختلفي از ليفتراك با كاربرد و قيمت متفاوتي به بازار عرضه شده اند تا بتوان نوع مناسبي از آن را براي هدف مورد نظر خريداري نمود.  ليفتراك در ظرفيت هاي متنوع براي جابجايي بار و شكل هاي مختلفي طراحي و توليد شده است و با درد نظر گرفتن كاري كه قرار است انجام دهد و محيطي كه قرار است از اين دستگاه استفاده شود مي توان نوع مناسبي از آن ا تهيه كرد . ليفتراك با دارا بودن دو شاخك كه در قسمت جلوي دستگاه طراحي شده است مي تواند كار بالا و پايين بردن اجسام را انجام دهد و همين طور براي جابجايي انواع وسايل سنگين مورد استفاده قرار بگيرد . ليفتراك ها در كارخانه هاي مختلف توليد مي شوند و داراي انواع مختلفي هستند. انواع ليفتراك توليد شده شامل انواع برقي و ديزلي و همين طور ليفتراك دوگانه سوز هستند كه اين سه نوع از انواع رايج ليفتراك هاي موجود در بازار محسوب مي شوند . براي اطلاع از ميزان باري كه قرار است ليفتراك حمل كند تنها كافي است كه به مشخصات درج شده كارخانه براي حمل بار و ظرفيت حمل بار روي ماشين آلات توجه شود .

ويژگي انواع مختلف ليفتراك

يكي از ويژگي هاي مهمي كه براي طراحي ليفتراك در نظر گرفته مي شود اين است كه بايد سيستم فرمان حركت چرخ را داشته باشد تا بتوان از آن براي جابجايي بار و اجسام در زواياي مختلف استفاده كرد . ليفتراك ها داراي اندازه هاي مختلف براي حمل بارهاي سنگين و بارهايي با وزن كمتر مي باشند . همين طور براي جابجايي در ارتفاع مشخص مي توان از انواع ليفتراك استفاده كرد. براي انبارهاي معمولي از ليفتراك هايي اغلب استفاده مي شود كه ظرفيت حمل آنها  1 تا 5 تن است . ليفتراك هاي بزرگتر با ظرفيت حمل بيشتر براي بارهاي سنگين تا وزن 50 تن نيز وجود دارد كه كاربرد آنها براي حمل كانتينرهاي سنگين تر در نظر گرفته شده است . ليفتراك ها داراي قسمت هاي مختلف همين طور اجزاي گوناگون هستند كه در طراحي آنها لحاظ شده است و كارخانه هاي سازنده منبع تغذيه و همين طور وزنه تعادل را براي طراحي دستگاه و ايجاد عملكرد موثرتر دستگاه در نظر گرفته اند .

ليفتراك ها براي جابجايي اجسام سنگين در مسيرهاي كوتاه داراي كاربرد مناسب تري مي باشند و از انواع دستگاه هاي ضروري براي انبارش كالا قلمداد مي گردند .

كاربرد انواع ليفتراك

از انواع ليفتراك ها نوع برقي آن به دليل استفاده از برق براي تامين انرژِي مي تواند گزينه مناسبي جهت كم كردن هزينه هاي سوختي باشد و به همين ترتيب آلايندگي آن نيز كمتر مي باشد . استفاده از اين نوع ليفتراك براي محيط هايي كه قرار است دود نباشد و كم صدا باشد از آن استفاده مي شود . استفاده از ليفتراك برقي براي محيط هاي باز يا بسته مناسب مي باشد .

 ليفتراك دوگانه سوز كه از گاز و بنزين استفاده مي كند تا انرژي آن تامين گردد و علاوه بر اين مي تواند با برق نيز كار كند. اين نوع ليفتراك سرعت بالايي داد و ميزان شتاب آن نيز زياد مي باشد .

ليفتراك ديزلي نوعي است كه براي بلند كردن اجسامي كه داراي وزن بسيار بالا مي باشند يك گزينه مطلوب مي باشد . در واقع استفاده از اين ليفتراك به گونه اي است كه مي توان آن را در شرايط محيطي مختلفي مورد استفاده قرار داد . در واقع يكي از انواع رايج از ليفتراك هايي كه در صنعت داراي كاربرد گسترده اي مي باشند نوع ديزلي است كه نسبت به انواع ديگر از قدرت بالاتري براي موتور برخوردار بوده و مي تواند بار را تا ارتفاع زيادي جابجا كند از اين رو كاربردي گسترده دارد . از نوع ديزلي بيشتر براي مكان هاي روباز استفاده مي شود و كارايي زيادي كه دارد همين طور سهولت استفاده از دستگاه به گونه اي است كه در صنايع مختلف كاربردي تر شده است .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۲۲:۴۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی