مطلب آزاد
مطلب آزاد

انواع ليفتارك ها و نحوه كاركردشان

 

ليفتراك به عنوان ابزاري شناخته مي شود كه مي تواند كار جابجايي اجسام سنگين را به شكل مناسبي تا ارتفاع مطلوب انجام بدهد . از آنجايي كه با وجود پيشرفت هاي صنعتي نياز به دستگاه هاي مختلف براي بلند كردن اجسام و تجهيزات سنگين احساس مي شود انواع مختلفي از دستگاه ها طراحي شده اند تا اين كار را ساده تر كنند . طراحي ليفترك ها نيز بدين منظورصورت گرفت تا حمل بار و جابجايي آن به بهترين وساده ترين شكل ممكن امكان پذير شود . انواع مختلفي از ليفتراك با كاربرد و قيمت متفاوتي به بازار عرضه شده اند تا بتوان نوع مناسبي از آن را براي هدف مورد نظر خريداري نمود.  ليفتراك در ظرفيت هاي متنوع براي جابجايي بار و شكل هاي مختلفي طراحي و توليد شده است و با درد نظر گرفتن كاري كه قرار است انجام دهد و محيطي كه قرار است از اين دستگاه استفاده شود مي توان نوع مناسبي از آن ا تهيه كرد . ليفتراك با دارا بودن دو شاخك كه در قسمت جلوي دستگاه طراحي شده است مي تواند كار بالا و پايين بردن اجسام را انجام دهد و همين طور براي جابجايي انواع وسايل سنگين مورد استفاده قرار بگيرد . ليفتراك ها در كارخانه هاي مختلف توليد مي شوند و داراي انواع مختلفي هستند. انواع ليفتراك توليد شده شامل انواع برقي و ديزلي و همين طور ليفتراك دوگانه سوز هستند كه اين سه نوع از انواع رايج ليفتراك هاي موجود در بازار محسوب مي شوند . براي اطلاع از ميزان باري كه قرار است ليفتراك حمل كند تنها كافي است كه به مشخصات درج شده كارخانه براي حمل بار و ظرفيت حمل بار روي ماشين آلات توجه شود .

 

ليفتراك دستي نوعي از ليفتراك مي باشد كه به عنوان يكي از تجهيزات كاربردي در انبارداري شناخته مي شود . اين دستگاه مي تواند بار را در ارتفاع حمل كرده و به بهترين شكل ممكن كار جابجايي را انجام دهد . همان طور كه از نام اين وسيله پيداست ، نيروي لازم و انرژي مورد نياز براي حركت دستگاه توسط انسان فراهم مي شود تا تخليه بار و بارگيري به بهترين نحو ممكن ايجاد گردد . در واقع براي انبارهايي كه كوچك هستند و محيط هاي صنعتي كوچك كه قرار است بار در آنجا جابجا شده به مكان خاصي منتقل شود ، كاربرد مناسب ليفتراك دستي مشاهده مي گردد . به ليفتراك دستي عنوان استاكر نيز اطلاق مي شود و شاخك هايي كه در اين دستگاه وجود دارد سبب مي شود كه بار به شكل مناسبي حمل گردد و ايمني مناسب در هنگام كار با وسيله وجود داشته باشد . ليفتراك داراي انواع مختلف برقي و نيمه برقي همين طور نوع دستي است كه قيمت خريد آن با توجه به برندي كه دارد و تجهيزاتي كه براي ساخت آن در نظر گرفته شده متفاوت مي باشد . از آنجايي كه ليفتراك دستي داراي قيمت مناسبي نسبت به انواع ديگر است مي تواند جايگزين خوبي براي انواع دستگاه هاي حمل بار در محيط هاي كارگاهي كوچك باشد . به هر ترتيب انواع ليفتراك دستي به گونه اي طراحي شده اند كه ظرفيت بار براي جابجايي در آنها متفاوت مي باشد و ميزان بالابري و ارنفاعي كه براي جابجايي بار دارند نيز تفاوت دارد از اين رو داراي قيمت متفاوتي براي فروش هستند .

ويژگي هاي ليفتراك دستي

قدرت مانور زيادي كه براي ليفتراك دستي وجود دارد سبب مي شود كه در محيط هايي كه فضاي كمي براي جابجايي بار وجود دارد ، به آساني حركت كرده و خدمات مناسبي ارائه گردد .  كار تخليه بار از ماشين هاي باربري يكي از ويژگي هاي مناسبي است كه در حين كار با استاكر در نظر گرفته مي شود و از ليفتراك دستي بيشتر مواقع براي حمل بار در سطوحي كه صاف هستند استفاده مي شود . ليفتراك دستي يك وسيله پركاربرد و مناسب براي فروشگاه ها است و از آنجايي كه مقرون به صرفه مي باشد . در اغلب فروشگاه ها براي حمل بار مورد توجه قرار مي گيرد . حداكثر ميزان ظرفيتي كه براي طراحي و ساخت ليفتراك دستي در نظر گرفته شده است 2 تن مي باشد از اين رو زماني كه وزن بالاتر رود قدرت دستگاه براي جابجايي بار كمتر مي شود . به همين ترتيب حداكثر ارتفاع در نظر گرفته شده براي حمل بار در ارتفاع 4 متري است كه به هر اندازه كه ارتفاع براي حمل بار بيشتر مي شود در نتيجه ميزان وزني كه مي تواند براي انتقال بار تحمل كند كمتر خواهد شد . ايمني مناسبي در هنگام كار با اين دستگاه وجود خواهد داشت و با نيروي كششي مي تواند سبب سهولت در باربري و انتقال بار در هر مكاني شود . از اين رو اگر به هر دليل به دستگاه آسيبي وارد شود ، هزينه هاي تعميرات آن كم بوده ، از اين رو داراي مزيت براي استفاده طولاني مدت مي باشد .

كاربرد ليفتراك دستي

ليفتراك دستي را مي توان با توجه به ويژگي هاي ساخت خريداري كرد و با توجه به كيفيت مواد به كار رفته در ساخت دستگاه وبرندي كه اين تجهيزات صنعتي را توليد مي كند . قيمت متفاوتي براي آن در نظر گرفته مي شود . اين ليفتراك ها از انواع ساده ليفتراك مي باشند كه وجود دارند و مي توانند در صنايع مختلف به كار روند و بدون محدوديت قابليت انتقال بار را فراهم كنند . در طراحي ليفتراك دستي چرخ هايي در نظر گرفته شده است كه مي تواند كار جابجايي را با سهولت بيشتري فراهم كند از اين رو آساني در كار حمل بار پديد خواهد آمد . براي كارهاي تخليه و بارگيري هاي سبك استفاده از ليفتراك دستي به عنوان يكي از تجهيزات ضروري عنوان مي شود كه حجم عمليات كم را به دنبال خواهد داشت . ليفتراك دستي داراي انواع مختلفي مي باشد كه هر كدام كاربري خاص خود را دارند و مي توانند با سرعت مناسبي اجسام را جابه جا كنند . از ديگر مواردي كه هنگام استفاده از ليفتراك دستي در نظر گرفته مي شود كاهش نيروي انساني مي باشد به اين دليل كه اين وسيله مي تواند كار چند نفر را به بهترين نحو ممكن انجام بدهد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۵:۴۵ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی