مطلب آزاد
مطلب آزاد

خدمات درماني مختلف 

 

درمانگاه محلي است كه در آنجا به درمان بيماران ميپردازند ولي برخلاف بيمارستان بيماري را بستري نمي كنند و فقط به معالجه سرپايي بيماران اقدام مي كنند. اصفهان كلانشهري است با درمانگاه هاي بسيار زياد، ما به بررسي عواملي كه يك درمانگاه را برتر از بقيه ميكند مي پردازيم تا به بهترين درمانگاه در اصفهان برسيم.

درمانگاه ها مي توانند با توجه به نوع اداره آنها به صورت خصوصي، دولتي و يا خيريه تقسيم شده و يا با توجه به نوع كارايي آنها به درمانگاه عمومي و تخصصي اي همانند درمانگاه چشم پزشكي، دندانپزشكي، پوست و مو و موارد بسياري ديگر همانند آن تقسيم بندي شوند. همچنين در هر درمانگاه ممكن است در كنار بخش هاي پزشكي بخش هاي پيراپزشكي هم وجود داشته باشند كه كمك بزرگي براي تكميل درمان و رفاه بيماران مي كند.

مجوز تأسيس و پروانه بهره‌برداري درمانگاه ها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از طريق دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مربوطه صادر مي‌نمايد و از آنجايي كه  درمانگاه مؤسسه واحدي است اجازه ثبت قرارداد با شركت هاي بيمه و سازمانهاي خصوصي و دولتي براي جذب بيماران و ايجاد رفاه بيش تر براي آنان را دارد، همچنين درمانگاه ها مي توانند سرنسخه و سربرگ داشته باشد و پذيرش و صندوق واحدي براي بخشهاي مختلف داشته باشد. بديهي است كه هر چقدر يك درمانگاه بتواند با مراكز بيمه و شركت هاي بيش تري قرارداد بسته و در ارتباط باشد شرايط رفاه عمومي بسيار بهتر و بيشتري را براي گروه هاي متنوعي از جامعه فراهم مي آورد و از طرفي جذب سرمايه بالاتر از اين طريق و گسترش و پيشرفت درمانگاه باعث رفاه بيماران مراجعه كننده بدان جا مي شود.

معمولا حتي وقتي صبحت از درمانگاه و ساختمان هايي با كاربري پزشكي ميشود افراد بسيار ناراحت و مكدر مي شوند و اصولا اين مكان ها نمي تواند محيط دلچسبي براي هيچ كس باشد؛ در آيين نامه تاسيس درمانگاه ها آمده است كه ساختمان درمانگاه و تعداد اتاق ها و كليه شرايط لازم براي تهويه ، نور ، سيستم هاي حرارتي و برودتي ، بايد منطبق با اصول بهداشتي و فني بوده و مورد قبول و تصويب وزارت يا دانشگاه – دانشكده مربوطه قرار گيرد. همچنين در دو تبصره آن آمده است كه حداقل تعداد اتاق براي تاسيس درمانگاه عمومي شامل شش اتاق و يك سالن انتظار با امكانات كافي مي باشد. سطح كلي زير بنا بايد حداقل دويست متر مربع بدون در نظر گرفتن فضاي لازم جهت بخش هاي پاراكلينيك بوده و پيش بيني هاي لازم براي كليه اقدامات ايمني از جمله اطفاي حريق شده باشد وحداقل تخت هاي لازم جهت تزريقات و پانسمان و سرم درماني و تحت نظر ، شش عدد با تفكيك فضاي لازم براي خانم ها و آقايان مي باشد. درمانگاه ها با توجه به جمعيت، پراكندگي بسيار خوبي دارند كه البته نوع خدمت رساني درمانگاه، ساعت كاري يا شبانه روزي بودن آن و پزشكان معالج آن در تعيين سطح كيفيت درمانگاه نقش به سزايي دارد. اما امروزه علاوه بر همه اين مسائل نكته ديگري كه بسيار حائز اهميت است اين است كه محيط درمانگاه بايد به طوري ساخته شود كه فرد از زيبايي، دكوراسيون و نما و تمام وسايل موجود در محيط درمانگاه و مركز پزشكي آرامش گيرد و اين خود يكي از اركان اصلي در بهبود بيماريه بيمار به حساب مي آيد.

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۰۲:۱۰ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی