مطلب آزاد
مطلب آزاد

سطح مقطع چهار پهلو 

 

چهارپهلو كه سطح مقطع آن به شكل مربع است يكي از مقاطعي كه در صنعت هاي مختلف به خصوص صنعت ساختمان سازي كاربرد هاي فراواني دارد. اين مقطع در جنس هاي مختلف و با روش هاي گوناگوني توليد مي شود. از انواع چهارپهلو مي توان به چهارپهلو آهن، فولادي ، آلومينيومي، برنجي، برنزي و مسي اشاره كرد. چهار پهلو آهن از انواع رايج و متدوال در بين نيازهاي اكثر مشتريان است. قيمت چهارپهلو آهن در اصفهان بسته به ميزان اندازه و عناصر مورد استفاده در ساختار آن، تغيير مي كند.

چهار پهلو ها درابعاد و اندازه هاي گوناگون و همچنين ضخامت هاي مختلفي توليد مي شوند. ضخامت چهار پهلو در بازه هاي 8 ميلي متري الي 200 ميلي متري تغيير مي كند و در طول‌هاي 5 متري يا 6 متري توليد مي‌‎شوند. البته طول‌هاي چهار پهلو ها به درخواست مشتريان با ابعاد مختلفي مي توانند برش داده شوند. همچنين چهار پهلوها در سايز هاي 5 الي 16 ساخته مي شوند كه هر كدام داراي ويژگي هاي مختلف و در زمينه هاي ويژه و صنعت هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

انواع مختلف چهار پهلوهاي آهني و فولادي: چهارپهلوهاي فولادي و آهني انواع مختلفي دارند و آن‌ها را مي‌توان از لحاظ هاي مختلفي دسته بندي تقسيم‌بندي كرد كه هركدام طبق كاربرد و مصرف خاص خود در صنعت دسته بندي مي شوند. اين مدل چهارپهلو ها بر اساس روش توليدشان كه مهم ترين آن ها دو شيوه ي نورد سرد و گرم است و هركدام خصوصيات خاص خود را دارند، تقسيم بندي مي شوند.ازلحاظ نوع مواد و متريال مصرفي نيز در توليد چهارپهلوها تقسيماتي مد نظر قرار مي گيرد كه به انواع فولاد و ساير فلزاتي كه در آن ها بكار مي رود؛ بستگي دارد.

دو شيوه ي رايج توليد چهارپهلو

چهارپهلوي توليد شده به روش نورد گرم : در توليد چهارپهلوي نورد گرم، ابتدا شمش خام را تا رسيدن به دماي لازم گرم مي‌كنند و سپس در مرحله‌ي بعد با رد شدن از ميان غلتك‌هايي كه به آن‌ها نورد مي‌گويند به آن شكل مي‌دهند. در واقع چهارپهلوي توليدشده از فرآيند نورد گرم كيفيت بسيار خوبي ندارد و كاربرد آن تنها در مواردي است كه شكل ظاهري اهميت چنداني ندارد و مسائلي مانند استحكام قطعه بيشتر حائز اهميت است. چهارپهلو نورد گرم در سايزهاي ۵ در۵ تا ۳۰۰ در ۳۰۰ ميلي‌متر توليد مي‌شوند و در ساخت انواع يراق‌هاي فولادي، ‌نرده ها و پيچ و مهره، كاربرد دارند.

چهار پهلوي توليد شده به روش نوردسرد: در توليد چهارپهلوها به روش نورد سرد، ابتدا شمش خام بدون اينكه آن را گرم كنند با قراردادن و حركت در ميان غلتك‌هاي نورد، به شكل و فرم چهارپهلو با هر سايز و اندازه‌اي كه مدنظر باشد درمي‌آيد. در واقع چهارپهلو نورد سردي از كيفيت بيشتر و بهتري نسبت به چهارپهلوي نورد گرم برخوردار است. به‌طوري‌كه از آن‌ها در كاربردهايي كه نياز به كيفيت بالاتر و همچنين شكل ظاهري آن ها اهميت بيشتر دارد؛ استفاده مي كنند. ابعاد و سايزهاي توليدي چهارپهلو هاي نورد سرد هم مانند نوع نورد گرم است و معمولاً براي مصارفي كه نسبتاً ظرافت بيشتري دارند مانند قالب‌سازي و تراشكاري بكار مي روند.

اگر قصد خريد چهارپهلو داريد به نام و جنس و نحوه ي فرآيند توليد آن توجه كنيد. قيمت انواع چهار پهلو  مانند ساير محصولات به عوامل مختلفي از جمله كيفيت، اندازه، طول و ضخامت آن ها بستگي دارد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۰۰:۱۹ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی