مطلب آزاد
مطلب آزاد

تنوع توليدات تيرآهن ها

 

 

تير آهن يك عنصر ساختاري يا يك عضو است كه در درجه اول بارهاي وارد شده در امتداد محور خود را به تكيه گاه هاي آن مانند ديوارها ، ستون ها ، فونداسيون و غيره منتقل مي كند و حالت انحراف آن در ابتدا با خم شدن است.

انواع مختلفي از تيرآهن در اصفهان  وجود دارد كه بر اساس برخي عوامل كليدي مانند ميزان حمايت آنها ، شكل ، طول و مواد آنها طبقه بندي مي شود. ما در اين مقاله به برخي از انواع آن كه در صنعت ساختمان سازي مورد استفاده قرار مي گيرند معرفي مي كنيم.

دوام ساختمان ها عمدتا به ستون ها و تير آهن هاي آن بستگي دارد. ستون ها به ايجاد پايه محكم به سازه كمك مي كنند؛ در حالي كه تير آهن ها استحكام ساختاري مورد نياز را به آن مي دهند. هدف اصلي يك عنصر ساختاري مانند تير آهن مقاومت در برابر بار نيروهاي وارد شده با خم شدن به زاويه مشخص است. انواع مختلفي از تير آهن در ساختمان استفاده مي شود.

انواع تير آهن هاي زير براي تحمل نيروهاي برشي ، مديريت و توزيع بارهاي عمودي مورد استفاده قرار مي گيرند.

  -  تيرآهن ثابت

  -  تيرآهن كنسول

  -  پرتو به سادگي پشتيباني شده (پرتو آزاد پشتيباني شده)

  - تير آهني كه به طور مداوم پشتيباني مي شود

تيرآهن ثابت :همانطور كه از نامش پيداست ، اين تيرآهن در هر دو انتهاي آن ثابت است. همچنين به عنوان يك تير داخلي شناخته مي شود. در حقيقت ، انتهاي يك تير هرگز نمي تواند به طور كامل ثابت شود. با اين حال ، آنها به گونه اي قرار گرفته اند كه به ثبات مورد نياز برسند. تيرآهن هاي ثابت باعث ايجاد استحكام در ساختار مي شوند. از آنها براي مقاومت در برابر نيروهاي افقي و عمودي استفاده مي كنند.

تيرآهن كنسول: تيرآهن هاي كنسول از يك طرف پشتيباني مي شوند و در انتهاي ديگر داراي ديوار يا نوع ديگري از سطح عمودي هستند. اين يك عنصر ساختاري سفت و سخت است كه محكم به يك سطح عمودي متصل شده است. در واقع احتمال خرابي سازه در مورد تيرآهن هاي كنسول افزايش مي يابد. به عنوان مثال ، اگر ساختار عمودي كه به آن متصل شده است از مواد غير استاندارد ساخته شده باشد ، ممكن است خراب شود. يكي از رايج ترين كاربردهاي تيرهاي كنسول اين است كه تقريباً در بالكن هر ساختمان ديگري نصب شده است.

تير آهن هاي پشتيباني شده ساده: يك پرتو به سادگي پشتيباني شده آزادانه در هر دو طرف قرار مي گيرد. به همين دليل است كه به عنوان يك تير آهن آزاد پشتيباني شده نيز شناخته مي شود. اين نوع پرتو به گونه اي نصب شده است كه در يك طرف پشتيباني و در انتهاي ديگر تكيه گاه غلتكي را محكم كرده است. اين باعث مي شود كه در برابر نيروهاي عمودي مقاومت كند.

اين مدل به عنوان يكي از رايج ترين انواع تيرآهن هاي مورد استفاده در ساختمان ، كاربردهاي بسيار متنوعي دارند. كيفيت چرخش آزاد آن ها را براي ساخت پل هاي معلق و سازه هاي مقاوم در برابر زلزله مانند ساختمان هاي بلند مناسب مي كند.

تير آهن  هاي پشتيباني شده ي پيوسته

اين نوع تير آهن يكي از محبوب ترين انواع تيرآهن هاي مورد استفاده در صنعت ساختمان است. نحوه نصب يك پرتو پيوسته در يك سازه به آن اجازه مي دهد تا هنگام اعمال نيرو يا بار در برابر خم شدن مقاومت كند. اين يك نوع تيرآهن است كه حداقل توسط سه پايه عمودي يا ساير شكل هاي سازه اي پشتيباني مي شود. در ساخت اكثر پل ها از يك تير پيوسته آهن استفاده مي شود

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۹:۳۵ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی