مطلب آزاد
مطلب آزاد

انواع پروفيل ها و كاربرد آن ها

 

پروفيل مقطعي فلزي است كه در انواع صنعت هاي مختلف مانند صنعت ساختمان سازي براي ساخت قاب هاي در و پنجره و غيره كاربرد فراواني دارد . و قوطي هاي فلزي پروفيل هايي با مقطع مربع و يا مستطيل شكل كه به صورت توخالي هستند كه به نام قوطي در صنعت ساخت و ساز و ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند. به قوطي هاي فلزي باكس نيز گفته مي شود.

انواع پروفيل و قوطي در اصفهان به طور كلي به دو دسته باز و بسته تقسيم مي شوند.پروفيل هاي بسته شامل لوله،قوطي،پروفيل  Pvc مي شوند.نوع باز پروفيل ها شامل تسمه،تيرآهن،نبشي،ناوداني و ميلگرد مي باشد.

كاربرد انواع پروفيل و قوطي

پروفيل هاي با شكل مقطع مربع و مستطيل با  ابعاد كوچك به عنوان نرده هاي فلزي براي در و پنجره منازل، كناره راه پله ها و همچنين نرده كشي اطراف ديوارهاي كارخانجات و زمين هاي محصور شده و نرده پياده روها و خيابان ها بكار مي روند.

و اما قوطي يا پروفيل هاي مربع و مستطيل آن كه ضخامت آن ها از ۵/۱ تا ۸ ميلي متر مي باشند؛ در ساخت و طراحي انواع ستون ها و ساختار اسكلت فلزي ساختمان ها كاربرد دارند. همچنين اگر اين قوطي ها با مشخصات فيزيكي استاندارد و مطمئني ساخته شوند مي توانند در ساختن انواع شاسي هاي ماشين هاي بزرگ باري و همچنين نفت كش ها مورد استفاده قرار گيرند.

از مقاطع بزرگتر قوطي ها كه به آن ها ستوني نيز مي گويند ؛ در صنعت ساختمان سازي استفاده مي كنند. از پروفيل هاي قوطي با سطح مقطع مستطيل شكل در صنايع خودروسازي نيز استفاده مي شود و از سطح مقطع مربعي شكل آن ها در ساختن پايه ميز و صندلي استفاده مي گردد.

نوع ديگري ازپروفيل ها وجود دارند كه به صورت Z حرف تهيه مي شوند و به آن ها پروفيل z مي گويند كه اكثراً براي پوشش انواع سقف هاي سوله ها كاربرد دارند.

نحوه ي ساخت و توليد پروفيل و قوطي :

توليد انواع مختلف پروفيل و قوطي هاي ساختماني به دو روش مستقيم و غير مستقيم انجام مي شود.

توليد پروفيل با روش مستقيم: پروفيل توليد شده در روش توليد به صورت مستقيم، نوار ها در اثر اعمال نيرو از طرف قالب ها و حرارت جوش، كاملاً ارتباط مستقيمي ندارند و توسط پيچش گير با اعمال نيروي مجدد، خمش، پيچش و كمانش آن اصلاح مي شوند. پروفيل در حال توليد، توسط اره ي برش اتوماتيك در فواصل معين و به تعداد مشخصي بسته بندي مي شوند.

در واقع پروفيل هاي توليد شده به روش مستقيم داراي كيفيت بهتري مي باشند و زاويه هاي آن ها نيز تيزتر، ابعاد و اندازه شان دقيق تر و داراي خط جوش ثابت در ديواره ي بالاييشان هستند و همچنين انحناي سطحي آن ها كم مي باشد.

در توليد پروفيل به روش مستقيم از نظر ماشين كاري و عمليات حرارتي به دقت بيشتري نياز  است و فضاي هوايي بيشتر بين ايندكتور و پروفيل سرعت توليد را كاهش داده و نسبت به روش غير مستقيم داراي سرعت كمتر و بازدهي پايين تري خواهد بود.

توليد پروفيل به روش غير مستقيم :در توليد پروفيل به روش غير مستقيم ابتدا در دستگاه اصلي نورد مطابق روش توليد مستقيم و يكي از سه روش خم كردن، به لوله تبديل مي شوند و پس از جوش دادن دو لبه، در قسمت سايزينگ و پيچش گير در اثر فشارهاي بالايي و پاييني و همچنين فشار هاي جانبي، اين لوله به اشكال مختلف تبديل مي شود و يا اينكه در قسمت سايزينگ و پيچش گير لوله كامل تر و محصول نهايي توليد مي شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۵۸:۴۶ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی