مطلب آزاد
مطلب آزاد

توليد پشم و شيشه و كاربرد آن

 

امروزه  با پيشرفت در دنياي كنوني ، مصالح مورد استفاده براي عايق كاري از نظر آكوستيك ، گرما و غيره به طرز گسترده اي رواج پيدا كرده است. اين صنعت بخشي از راحتي را در نماي بيروني ، داخلي و همچنين دكوراسيون ايجاد مي كند. پشم شيشه در اصفهان يكي از اين مواد عايق است كه كاربردهاي متنوعي در خانه ها دارد ، چه در قسمتي از سقف هاي كاذب يا ديوارهاي خشك آن. به گفته "جان وايلي و پسران" (نويسنده واژه نامه كالج نيويورك وبستر) ، "پشم شيشه الياف ظريفي از شيشه است كه در توده اي پشمي در هم تنيده شده و در فيلترها و عايق استفاده مي شود."

پشم شيشه از شيشه بوروسيليكات با اجزاي قابل توجهي مانند ماسه سيليس ، شيشه بازيافتي و عوامل ثابت كننده ساخته مي شود. پشم شيشه يك ماده عايق است كه از شيشه ذوب شده به عنوان ماده اوليه تشكيل شده است. اين ماده اليافي در دو دسته پشم منبسط و پشم فوق العاده موجود است كه از نوع غير ضخيم و بافت ضعيف آن براي براي ساخت پتو پشم شيشه اي و تخته پشم شيشه استفاده مي شود. علاوه بر اين بافت قوي تر آن براي حفظ گرما در ساختمان محافظت شده از خارج و خطوط لوله نيز استفاده مي شود.

روش توليد پشم شيشه

پشم شيشه از لايه اي ضخيم از الياف شيشه كه در فر با دماي 200 درجه سانتي گراد پخته مي شوند ايجاد مي شود تا رشته ها به يكديگر متصل شوند و در نتيجه ضخامت ورق كاهش يابد. علاوه بر اين ، در كوره الكتريكي تا دماي 1100 درجه سانتيگراد ذوب مي شود و بعداً در كوره گاز سوز مي شود. اين محصول كوره اي است كه از شيشه مذاب ساخته شده است. اين فرآيند شامل چرخاندن شيشه ذوب شده با سرعت بالا مشابه روش مورد استفاده در توليد آب نبات است. در فرآيند چرخش ، عامل اتصال به آن مخلوط مي شود. الياف به شكل حصيري در محفظه جمع آوري شده و سپس به كوره منتقل مي شوند و تحت شرايط كنترل شده به ضخامت و چگالي مورد نظر پخته مي شوند.پشم شيشه ها به صورت رول يا اسلب ساخته مي شوند. اين ماده همه كاره براي عايق كاري ديوارها ، سقف ها و كف ها است.

در حين نصب ، پشم شيشه بايد هميشه خشك نگه داشته شود زيرا افزايش رطوبت ممكن است منجر به افزايش قابل توجه هدايت حرارتي شود.

هنگامي كه فرايند توليد به پايان مي رسد ، به شكل رول يا پالتي پيچيده مي شوند. پشم شيشه  مي تواند تا 10 برابر فشرده شود كه در ذخيره سازي صرفه جويي مي كند و هزينه حمل و نقل را كاهش مي دهد.

ويژگي هاي پشم شيشه

1- تا 300 درجه سانتي گراد مقاوم در برابر آتش است.

2-   استحكام كششي فوق العاده اي دارد.

3-  به عنوان ديوارهاي توخالي و عايق ديوار خشك استفاده مي شود.

4-  از آن براي عايق بندي سقف در سالن هاي سينما و استوديوهاي صدا و سقف هاي كاذب نيز استفاده مي شود.

5- از هدر رفتن گرما ، به ويژه در سيستم هاي لوله كشي HVAC جلوگيري مي كند.

6- اين يك عايق صدا عالي است و به عنوان يك مانع صوتي در پارتيشن هايي كه از انتقال صدا جلوگيري مي كنند استفاده مي شود.

حالا اين سوال پيش مي آيد كه چرا پشم شيشه را به عنوان عايق براي اهداف مختلف خود انتخاب كنيم؟

1- اين ماده از 80 درصد مواد قابل بازيافت تشكيل شده است.

2-  سبك است و نصب آن آسان است.

3-  اين باعث رشد كپك يا عفونت حشرات موذي نمي شود.

4- هيچ خطري براي سلامتي ندارد.

5- براي فلزات خورنده نيست.

كاربردهاي پشم شيشه

كاربردهاي پشم شيشه شامل عايق ساختاري ، عايق لوله ، فيلتراسيون و عايق صدا مي باشد. اين ها براي عايق بندي محصولات توليد شده و در مناطق مختلف ساختمان استفاده مي شوند. علاوه بر اين ، پشم شيشه رايج ترين منبع عايق در سقف ساختمان هاي مسكوني است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۸:۱۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی