مطلب آزاد
مطلب آزاد

هزينه هاي استفاده از خاموت به چه صورتي است؟

 

از آنجا كه ساخت خاموت از ميلگرد تشكيل شده است بنابراين قيمت آن نيز به صورت مستقيم به قيمت انواع ميلگرد ها بستگي دارد. به علاوه ي هزينه اي بابت خمكاري خاموت ها كه به صورت مجزا حساب مي كنند. در واقع براي تعيين قيمت خاموت در اصفهان، بايد بررسي كرد كه از چه نوع ميلگردي و با چه قطر و اندازه اي در ساخت و توليد خاموت استفاده شده است.

بيشتر انواع مختلف خاموت ها از ميلگردهاي آجدار با قطر ها و ابعاد مختلفي بر حسب ميلي متر ساخته مي شوند كه قابليت خمكاري مناسبي هم دارند. هر چه قطر ميلگرد بيشتر باشد، وزن بالاتري دارد و قيمت آن نيز بيشتر مي شود؛ چرا كه قيمت خاموت همانند ميلگرد با واحد وزن كيلوگرم تعيين مي شود.

نمودار روند قيمت خاموت در يك سال گذشته گوياي نوسانات قيمت ها در بازار بوده است كه اين تغييرات همگي با تغييرات قيمت انواع ميلگردها همراه بوده است. در واقع بررسي اين نمودار قيمت خاموت، كمبود عرضه ميلگرد و همچنين بالا بودن ميزان تقاضا براي خريد خاموت را نشان مي دهد.

ميلگرد ها  مقاطع فولادي كاربردي اي در صنعت ساختمان سازي مي باشد كه به دليل عملكرد بسيار خوبي كه در انواع مختلف سازه ها دارند به اشكال مختلف در ساخت و ساز مورد استفاده قرار مي گيرند. خاموت ها يكي از انواع دسته بندي هاي ميلگرد ها مي باشند. خاموت همان ميلگرد است كه به صورت مربعي شكل خم مي شود و مقامت بسيار بالايي در برابر  انواع عمليات هايي مانند برش، پيچش و يا جلوگيري از بيرون زدگي آرماتور طولي و اصلي براي سازه ها است.

ميلگرد مورد استفاده در ساخت خاموت ها

عمده خاموت هاي ساخته شده در ايران  با استفاده از ميلگردهاي قطر 8 – 10 و 12 ميليمتر مي باشند. همچنين در بازار اين نوع از ميلگرد ها به دو نام خاموت مهندسي و ساده نيز معروف مي باشند. اگر خم خاموت ها به صورت قائم و با زاويه ي 90 درجه باشد به آن ها خاموت ساده مي گويند و اگر اين خم قلاب  با زاويه ي 45 درجه باشد به عنوان خاموت مهندسي شناخته مي شوند. نوع ديگر خاموت ها خاموت سنجاقي است كه زماني كاربرد دارد كه فاصله آرماتورها از هم بيشتر از 15 سانتي متر باشد و به بيش از سه خاموت نياز باشد. آنگاه از خاموت ها براي اتصال مياني به عنوان سنجاق استفاده مي كنند. به همين دليل است كه  آن ها را خاموت سنجاقي مي نامند.

خاموت ها به دو دسته تنگ باز و يا تنگ بسته دسته بندي مي شوند. همچنين انواع خاموت هاي قلاب به اسم تك شاخه و خاموت هاي ركابي به دو شاخه نيز معروف هستند.

در واقع خاموت ها به عنوان ضربه گير عمل مي كنند و در مواقعي كه آرماتور ها تمايل به شكستن پيدا كردند خاموت از شكستن آن ها جلوگيري مي كند. علاوه بر آن اين مقاطع در زماني كه ترك مورب بر اثر برش و خمش ايجاد شده باشد، به گونه اي عمل مي كنند كه با انتقال تنش به هر دو طرف ترك هاي مورب، بتن را ايمن كرده كه در برابر اين ترك ها تخريب نشود. بيشترين بخش سازه كه خاموت در آن بسيار كاربردي مي باشد؛ قسمت بتن آرمه و در ساخت تير آهن ها و ستون ها و به دور آرماتور است.

انواع خاموت: خاموت تنگ بسته و خاموت تنگ باز

از متداول ترين انواع محصولات خاموت، فولاد برشي قائم كه به نام خاموت تنگ بسته نيز معروف است؛ مي باشد.اين نوع خاموت را به شكل تك شاخه اي يا قلاب و همچنين به شكل دو شاخه اي يا ركابي براي انواع سازه هاي مختلف مورد استفاده قرار مي دهند. خاموت شاخه هاي قائم در برابر انواع نيروهاي برشي و خاموت بسته در برابر نيروهاي پيچشي مقاومت دارند، و مهندسان با استفاده از هر دو نوع خاموت تنگ بسته و خاموت تنگ باز، سازه ي مورد نظرشان را در برابر انواع تنش ها مقاوم و ايمن مي سازند. اما زماني كه مهندس ناظر در مواردي بخواهد بين دو نوع خاموت يكي را انتخاب كند ؛ مطمئنا خاموت تنگ باز را كه در برابر نيروهاي برشي مقاومت بسيار بالايي نسبت به خاموت تنگ بسته دارد را انتخاب مي كند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۰۱:۱۴ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی