مطلب آزاد
مطلب آزاد

 درمان اثرات باقي مانده از سوانح سوختگي

 

درمان اثرات سوختگي يكي از دغدغه هاي مهم است. خيلي از اين زخم ها اگر درست بررسي و درمان نشوند اثرات جبران ناپذيري را بروي پوست باقي خواهند گذاشت. در اين مطلب به علل و درمان هاي موجود براي جاي سوختگي در اصفهان و ديگر شهرها و روش هاي درماني كه در اين بين وجود دارد بيشتر خواهيم پرداخت، پس با ما همراه باشيد.

بعضي اسكارهاي غيرطبيعي‌اند و بعد از درمان دوباره ظاهر مي‌شوند. اسكار انواع مختلفي دارد از جمله :

 

اسكارهاي برآمده يا كلوئيدي:

اين اسكارها معمولا زخيم، دايره‌اي شكل و خوشه‌اي غيرعادي از بافت زخم هستند كه در اطراف يك زخم پوستي شكل مي‌گيرند. آن‌ها در مقايسه با قسمت عادي پوست، رنگ قرمزتر و تيره‌تري دارند.كلوئيدها از كلاژني تشكيل مي‌شوند كه بدن بعد از اينكه زخمي درمان شد، توليد مي‌كند. اين اسكارها مي‌توانند هرجايي از بدن ظاهر شوند اما معمولا در سينه، شانه ، كمر و گوش ايجاد مي‌شوند.

 

بروز اسكار كلوئيدي در افراد با پوست تيره و افراد بين 10 تا 30 سال شايع‌تر است. اسكارهاي كلوئيدي ممكن است تا يك سال بعد از ضربه به پوست ايجاد شوند.

 

اسكار هايپرتروفيك:

اسكارهاي هايپرتروفيك مشابه اسكارهاي كلوئيد هستند اما رشد آن‌ها با نقوص پوست محدود مي‌شود و ممكن است درمان آن‌ها نتيجه بهتري داشته باشد. اين اسكارها نيز ممكن است قرمز به نظر برسند و معمولا زخيم و بزرگ هستند. اسكارهاي هايپرتروفيك معمولا طي هفته‌ها و بعد از صدمه پوستي شروع به گسترش مي‌كنند ولي از محدوده زخم فراتر نمي‌روند.

 

اسكارهاي گود يا حفره‌اي:

برخي اسكارها به علت شرايط پوستي خاص مثل آكنه يا آبله ايجاد مي‌شوند و مي‌توانند ظاهر گود يا حفره‌اي روي پوست ايجاد كنند. اين اسكارها اغلب با نام اسكارهاي آتروفيك يا يخي نيز شناخته مي‌شوند و گاهي حتي بر اثر از دست دادن چربي يا جراحت‌ها ايجاد مي‌شوند و ليزر درماني يكي از بهترين راه‌هاي درمان اسكار گود يا حفره‌اي است.

 

اسكار انقباضي يا كوتاه شدن يك عضله:

اسكارهاي انقباضي معمولاً در اثر صدمات سوختگي ايجاد مي‌شوند تا به بهبود حركت در نواحي آسيب ديده كمك كنند. وقتي بخش وسيعي از پوست آسيب ببيند يا از بين برود، انقباض‌هاي پوستي رخ مي‌دهند كه در نتيجه منجر به بروز اسكار مي‌شوند. تشكيل اسكار باعث كشيده شدن لبه‌هاي پوست و منجر به تنگ شدن برخي نواحي پوست مي‌شود. كاهش اندازه پوست مي‌تواند بر ماهيچه‌ها، مفاصل ، تاندون‌ها اثر گذاشته و حتي منجر به كاهش حركت شود.

 متخصصان پوست مي‌گويند ميزان كوچك شدن جاي اسكارها به :

  • سن، وضعيت كلي سلامت و درمان‌هاي گذشته شما
  • شدت و علائم خود اسكار
  • نوع و محل اسكار
  • ميزان تحمل شما براي به كارگيري شيوه‌هاي درماني
  • نظر و ترجيح شما

بستگي دارد.

 

بعضي‌ها محل اسكار را با آرايش پنهان مي‌كنند؛ اما برخي اسكارها با به كارگيري شيوه‌هاي درماني خاص برطرف مي‌شوند. اگرچه اين روش‌هاي درماني مي‌توانند جاي اسكار را بهبود دهند، اما نمي‌توانند آن‌ها را به طور كامل از بين ببرند.

 

قبل از اينكه بحث درمورد اسكار را ادامه دهيم بايد بگوييم كه برخي افراد ممكن است استريا و اسكار را به جاي هم استفاده كنند. استريا به ترك‌هاي پوستي ناشي از چاقي، لاغري و بارداري گفته مي‌شود و همانطور كه پيش‌تر اشاره كرديم اسكار به جاي زخم، سوختگي و جراحات گفته مي‌شود. درمان استريا و از بين بردن جاي زخم و جراحات امكان پذير است اما نه به اين معني كه كاملا از بين مي‌روند بلكه فقط بهبود مي‌يابند و ظاهر بهتري پيدا مي‌كنند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۸:۱۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی