مطلب آزاد
مطلب آزاد

از كجا به حرفه اي بودن يك دامپزشك پي ببريم؟

 

دامپزشكي علم شناخت بيماري هاي دامي اعم از بيماري هاي مشترك بين انسان و حيوان يا بيماري هاي خاص دام، پيشگيري از بيماري ها، معالجه بيماري ها و همچنين علم تغذيه انسان و دام مي باشد.

 

دامپزشك كيست؟

دامپزشك متخصصي است كه از وضعيت سلامتي حيوانات محافظت مي كند. دامپزشك، بيماري هاي حيوانات را تشخيص داده و كنترل مي كند و حيوانات بيمار و آسيب ديده را درمان خواهد كرد. آنها همچنين به صاحبان و مالكان حيوانات در مورد مراقبت صحيح از آنها توصيه هاي لازم را ارائه مي دهند.

از طرف ديگر يك دامپزشك وظيفه مبارزه با بيش از ۴۰۰ بيماري مشترك بين انسان و حيوان را دارد. بيماريهايي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم به انسان منتقل شده و حيات او را به مخاطره مي اندازد و بالاخره دامپزشكان در حفظ محيط زيست نقش بسزايي دارند چرا كه به مبارزه با بيماري هاي وحوش و همچنين بيماري هاي مشترك بين انسان و وحوش مي پردازند.

 

انواع خدمات دامپزشكي:

- خدمات درماني، بويژه تشخيص و درمان

- توليد داروهاي دامپزشكي

- بهداشت عمومي و حفاظت از سلامت انسانها از قبيل بازرسي بهداشتي از محصولات و فرآورده هاي دامي و بيماريهاي مشترك انسان و دام

- چك آپ هاي ماهيانه

- نظافت و شستشوي حيوانات و تهيه مايحتاج آن ها

 

 

چالشهاي روبرو در زمينه دامپزشكي

- مصرف خودسرانه و فروش غير مجاز دارو به دامداران و مصرف كنندگان توسط افراد بدون صلاحيت

- آسيب شناسي ارائه خدمات دامپزشكي و توسعه فعاليتهاي بخش غيردولتي

- عدم وجود انگيزه و رضايت شغلي

- نداشتن امنيت شغلي و عدم سود دهي مناسب كلينيك هاي خصوصي و اجبار دامپزشكان براي فعاليت در شغل هاي ثانويه

- بي ميلي توليد كنندگان به استفاده از خدمات دامپزشكان و عدم تمايل به پرداخت هزينه

- عدم وجود صميميت و اعتماد كافي بين همكاران دامپزشكي در بازار كار و بخشهاي مختلف دامپزشكي

- عدم آشنايي جامعه با نقش مهم دامپزشكي در ارتقاء سلامت

- فرصتهاي اجتماعي و اقتصادي محدود براي دامپزشكان و خانواده آنها در مناطق دور افتاده كه به كارمشغول هستند

 

با افزايش روز افزون نگهداري از حيوانات خانگي در ميان افراد مختلف نياز به دامپزشكي ها نيز افزايش پيدا كرده. به همين جهت هر روزه در سطح شهر شاهد تاسيس مراكز دامپزشكي متعددي هستيم كه به ارائه ي خدمات به حيوانات و صاحبين آن ها مي پردازند.

كلينيك دامپزشكي ما يكي از مجهزترين كلينيك هاي دامپزشكي مي باشد كه در آن مي توانيد زير نظر مجرب ترين پزشكان و بهترين دامپزشك در اصفهان به وضعيت حيوانات خانگي خود رسيدگي شود

 

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۲۴:۱۴ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی