مطلب آزاد
مطلب آزاد

ويژگي هاي يك كلينيك دامپزشكي

 

دامپزشكي مجموعه‌اي مي باشد كه وظيفه آن حفاظت از بهداشت جمعيت دامي و جلوگيري از سرايت بيماري هاي مشترك بين انسان و دام مي باشد.

 

تاثير دامپزشكي بر اقتصاد كشور

پس از نفت بيشترين نقدينگي مختص به سرمايه هاي دامي مي باشد. از همين رو مي توان از دامپزشكي به عنوان يكي از عوامل اصلي حفاظت از سرمايه هاي دامي كشور در رونق اقتصاد جامعه نام برد.

بر اساس قوانين سازمان تجارت جهاني wto صادرات كالاهايي از قبيل فرآورده‌هاي خام همچون؛ پوست، تخم مرغ، عسل، گوشت قرمز، ماهي، مرغ و ... فقط با گواهي قرنطينه دامپزشكي كشور مبدا امكان پذير مي باشد و همين امر نشان دهنده نقش كليدي سازمان دامپزشكي در صادرات و رونق اقتصادي كشورها مي باشد.

مي‌توان گفت كه اساس و پايه بهداشت و سلامت جوامع انساني به بهداشت دام و فرآورده هاي آن بستگي دارد. امروزه دامپزشكي توانسته است كه علاوه بر تخفيف و از بين بردن راه هاي انتشار بيماري در دام ها و حيوانات، در جلوگيري و توقف چرخه انتقال بيماري و آلودگي ها از دام و فرآورده هاي خام دامي به جمعيت هاي انساني نقش بزرگي ايفا كند.

 

تاثير دامپزشكي بر اقتصاد روستايي

دامپزشكي در تامين امنيت غذايي، ارتقاي سلامت و بهداشت عمومي جامعه و اقتصاد ملي نقش بسيار مهمي دارد و در بحث زير ساخت‌ها يكي از نهاد‌هاي تاثير گذار در توسعه پايدار جامعه است.

عمده فعاليت دامپزشكي در سرتاسر كشور در راستاي يكي از مهمترين وظايف و مسئوليت‌هاي اين صنف، يعني كنترل و پيشگيري از بروز بيماري‌هاي دامي، در روستا‌ها گسترش يافته و نقش مهمي در حفظ اشتغال و معيشت روستا به عهده گرفته است.

امروزه به كمك تلاش نيرو‌هاي دامپزشكي، اقدامات ارزشمندي در حوزه كنترل و پيشگيري از بيماري‌ها در جريان است، كه همين امر نقش چشمگيري در جريان حيات و اقتصاد روستايي به دنبال داشته است.

 

دامپزشكي، محافظ سلامت و سرمايه

سازمان دامپزشكي وظيفه حفاظت و حراست از سرمايه دامي كشور، كه از اتفاق سرمايه پويا دائمي و مولد مي باشد را، به عهده دارد.

امروزه با توجه به پيدايش ۸۵۰ نوع بيماري مشترك بين انسان و دام، دامپزشكي در خط مقدم تامين سلامت و امنيت توليدات دامي و غذايي قرار گرفته است. همچنين علاوه بر وظيفه اصلي خود يعني تامين سلامت دام و توليدات دامي، حفظ و حراست از سرمايه هاي دامي را به عهده دارد. به همين دليل شناخت توزيع فضايي واحدهاي توليد دامي و دامپزشكي ها و ميزان بهره مندي اين واحد ها از خدمات دامپزشكي بايد مورد بررسي قرار گيرد.

امروزه ايران جزو ۱۰ كشور برتر توليدكننده مرغ و تخم مرغ در دنيا و يكي از مهمترين صادر كنندگان عمده مواد لبني در منطقه به شمار مي رود؛ چراكه توسعه اين صنايع با تلاش دست‌اندركاران بخش دام و حضور به موقع دامپزشكان در بهترين كلينيك دامپزشكياصفهان و ساير نقاط مختلف كشور، صورت گرفته است.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۰۳:۵۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی