مطلب آزاد
مطلب آزاد

 پارو ويروس در سگ ها

با توجه به تحقيقات انجام داده شده متوجه شديم كه نگهداري حيوانات خانگي مي‌تواند باعث درمان بسياري از بيماري هاي روحي مانند افسردگي شود. اما بايد توجه داشت كه نگهداري از اين حيوانات مانند سگ و گربه مي تواند پيامدهاي منفي داشته باشد.

اگر كه شما اطلاعات كمي در مورد بيماريهاي حيوانات خانگي خود داشته باشيد؛ ميتواند باعث آسيب رسيدن به خود حيوان و درگير شدن خودتان با آن بيماري شود.از همين جهت لازم است كه اطلاعات خود را در مورد انواع بيماري سگها و روشهاي تشخيص آنها را افزايش دهيم.

در ادامه مطلب قصد داريم كه شما را با انواع بيماريها آشنا كنيم.

 

بيماري پارو ويروس

بيماري پارو ويروس يك نوع بيماري ويروسي سگها مي‌باشد كه به شدت مسري بوده و اغلب در حيوانات ديده مي‌شود كه واكسينه نشده اند.

در نوع اول اين بيماري؛ عفونت روده‌اي همراه با اسهال، استفراغ، بي اشتهايي و كاهش وزن همراه است‌ و نوع دوم آن گرفتگي عضلات قلبي را به همراه دارد كه در نهايت منجر به مرگ مي‌شود‌.

 

علائم بيماري:

- بيحالي

- استفراغ شديد

- اسهال خوني

- از دست دادن اشتها

 

راه هاي پيشگيري:

براي پيشگيري از اين بيماري بايد برنامه واكسيناسيون سگها را جدي بگيريد. دوز اول آن در ۸ هفتگي، دوز دوم آن در ۱۰ هفتگي و دوز سوم حدود ۱۶ هفتگي به سگ تزريق ميشود. پس از آن واكسن هاي بعدي به صورت ساليانه تزريق خواهد شد.

شايان ذكر است كه احتمال مبتلا شدن سگ به اين بيماري حتي بعد از واكسيناسيون هم وجود دارد اما بدن سگ در برابر آن قوي شده و خيلي راحت تر دوره ويروس را طي خواهد كرد.

 

 

سرطان در سگ‌ها

سرطان يكي از بيماري هاي رايج در سگ ها مي باشد كه معمولاً در سنين بالا ديده مي‌شود.

در اين بيماري سلول ها به صورت غيرقابل كنترل رشد كرده، بافت بدن را از بين برده و به مناطق ديگر از بدن ضربه خواهند زد.

معمولاً سرطان يك بيماري چند عاملي است به همين دليل علت مشخصي ندارد، اما عوامل ارثي و محيطي مي‌توانند باعث سرطان شوند.

 

علائم بيماري سرطان:

- ورم غدد

- بي حالي

- كاهش وزن

- بوي بد دهان

- ترشحات غير طبيعي از قسمتهاي مختلف بدن

- از دست دادن ناگهاني تعادل

- كاهش و يا از دست دادن اشتها

- مشكل در تنفس، ادرار يا مدفوع

 

راه هاي پيشگيري:

بعد از اولين دوره فحلي عقيم كردن مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سينه در سگهاي ماده به صفر برساند. همچنين در سگ هاي نر عقيم كردن منجر به پايين آمدن احتمال ابتلا به سرطان بيضه خواهد شد.

 

چنانچه سگ شما دچار اين بيماري شده باشد بايد در اسرع وقت به دامپزشك مراجعه كرده تا با توجه به يكي از راه حل هاي پيشنهادي يعني جراحي، شيمي درماني و يا پرتو درماني به درمان آن بپردازيد.

 

كرم قلب

اين بيماري در سگها بسيار شايع بوده و معمولاً توسط پشه گسترش مي يابد. نكته حائز اهميت آن است كه اين بيماري قابل درمان مي باشد.

اين كرم ها از طريق نوعي پشه از حيوان به حيواني ديگر منتقل خواهند شد و براي تكثير به يك كرم ماده و يا كرم نر نياز خواهند داشت. اين انگل مي تواند تا حدود ۳۰ سانتي متر رشد كند.

 

علائم بيماري:

- سرفه

- مشكل در تنفس

- استفراغ

- خستگي بيش از حد

- كاهش وزن

 

راه هاي پيشگيري:

اين بيماري با آزمايش خون و چكاپ دوره‌اي حيوان، توسط متخصص قابل تشخيص خواهد بود. سپس با مصرف قرص هايي كه معمولا به صورت ماهانه تجويز مي‌شوند قابل پيشگيري و درمان مي‌باشد‌.

 

ديابت

حيوانات مانند انسان ها هنگامي كه سنشان بالاتر مي‌رود، درگير ديابت مي‌شوند. اين بيماري معمولا با ورزش و رژيم غذايي منظم قابل كنترل مي باشد. در صورتي كه پزشك معالج تشخيص ديابت دهد؛ اين حيوانات نياز به تزريق منظم انسولين پيدا خواهند كرد. از جمله دلايل ابتلاي سگها به ديابت مي توان از مواردي همچون؛ ژنتيك، استرس، چاقي و التهاب لوزالمعده نام برد. شايان ذكر است كه احتمال ابتلاي سگها بين سنين ۶ تا ۹ سالگي بيشتر خواهد بود.

 

علائم بيماري:

- افزايش و يا كاهش اشتها

- استفراغ

- كاهش وزن

- بي حالي

- افزايش ادرار

- آب مرواريد يا كوري

- افزايش مصرف

 

راه هاي پيشگيري:

- جلوگيري از چاقي و اضافه وزن

- تمرين و ورزش روزانه

- انتخاب رژيم غذايي مناسب

 

كنه و كك

كنه و كك ها با وجود اينكه بسيار ريز مي باشند و حتي گاهي اوقات به سختي با چشم ديده مي‌شوند، اما ناقل بسياري از بيماري ها خواهند بود. آنها بيشتر منجر به بيماري پوستي براي سگها و حيوانات خانگي مي شوند.

شما مي توانيد با مراقبت هاي بهداشتي و چكاپ از اين بيماري پيشگيري كنيد. همچنين بايد حيوانات خود را به طور منظم حمام كرده تا از ابتلاي آنها به بسياري از بيماري ها جلوگيري شود‌.

 

هاري

هاري نوعي از بيماري ويروسي مي باشد كه مغز و نخاع تمام پستانداران از جمله گربه ها، سگ ها و انسان ها را تحت تاثير قرار خواهد داد.

عامل اين بيماري يكي از خطرناك ترين ويروس هاي شناخته شده تا به امروز مي باشد. اين بيماري قابل پيشگيري خواهد بود ولي در صورت مبتلا شدن ديگر راه برگشتي وجود نخواهد داشت.

اين بيماري معمولاً از طريق گاز از حيوان آلوده به حيوان ديگر منتقل مي شود و در فضاي باز يا هر جايي كه سگ يا گربه واكسينه نشده وجود داشته باشد مي‌تواند شيوع يابد.

 

علائم بيماري:

- تغيير در رفتار

- طب

- حساس شدن

- حمله كردن

- پنهان شدن در محيط هاي تاريك

- فلج شدن پاهاي عقب

- خوردن اشياي غير معمول

- كف كردن دهان

- ضعف

- قفل شدن عضلات گلو و فك

- تشنج مرگ ناگهاني

 

راه هاي پيشگيري:

- جلوگيري از تماس با حيوانات وحشي

- واكسيناسيون

 

كنل كاف

نوعي از بيماري عفوني سگ كه باعث سرفه كردن و التهاب تارهاي صوتي آن مي‌شود كنل كاف مي باشد. اين ويروس به سادگي از طريق سرفه انتشار پيدا كرده و مسري مي باشد.

كنل كاف در واقع اصطلاحي براي توصيف مجموعه‌اي از عفونت‌هاي ويروسي و باكتريايي كه منجر به التهاب تارهاي صوتي سگ مي‌شوند، مي باشد.

 

علائم بيماري:

- عق زدن

- ترشحات بيني

- سرفه خشك و مداوم

- تب

- خلط كفي

 

براي كنترل و اطلاع از صحت سلامتي حيوانات خانگي خود، همچنين پيشگيري و درمان پارو ويروس سگ در اصفهان به دامپزشكي ما مراجعه نماييد تا رسيدگي هاي لازم به سگ شما توسط متخصصين ما انجام شود.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۱۳:۱۸ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی