مطلب آزاد
مطلب آزاد

تشخيص فاستوني اصل از تقلبي

 

پارچه فاستوني از جمله قديمي‌ترين پارچه ها است.   پارچه فاستوني اولين بار در شهري كوچكي به نام ووستد در انگليس توليد شده و پس از ورود به روسيه به نام فاستوني تغيير نام پيدا كرد. حال نيز از كلمه فاستوني در كشور ايران بنام اين پارچه استفاده مي‌شود. پارچه فاستوني ايراني براي اولين بار در يكي از كارخانه‌هاي نساجي اصفهان توليد شد.

از جمله مواد اوليه كه براي توليد پارچه فاستوني براي استفاده قرار مي گيرد شامل موادي مثل تركيب پلي استر و پشم،  تركيب پشم و كرك است. پارچه  فاستوني از  پارچه هاي پشمي ساده اي است كه براي دوخت لباس هايي مثل  كت و شلوار، ساير لباس هاي مردانه و زنانه و ساپورت  استفاده مي شود. لازم به يادآوري است كه گاهي پارچه هاي فاستوني، نخي هم هستند.

همينطور از دو نخ يعني نخ هاي رينگ و نخ هاي سايرو در توليدي پارچه فاستوني استفاده مي شوند، تفاوت بين پارچه هايي كه با اين دو نخ توليد شده در اين بوده كه پارچه فاستوني كه از نخ رينگ ساخته شده و نسبت به پارچه هايي كه در آن نخ سايرو استفاده مي شود ضخامت، مقاومت سايشي و ضريب اصطكاك بيشتري دارند ولي شباهت هر دو در اين بوده كه هر دو نوع پارچه اي كه با نخ رينگ و  سايرو ساخته مي شوند سختي خمش يكساني خواهند داشت.

براي تعريف اين پارچه ا تعريف هاي متفاوتي از اهل گفته شده ولي به زبان ساده مي شود  پارچه اي ساده مثل كرد كه با الياف طبيعي و حيواني مانند الياف مخطط و پشم و الياف مصنوعي از هر دو به مرحله تكميل خواهد رسيد. عرض پارچه فاستوني در حالتي معمولي و نيز در ايران ١۵٠ سانتي متر است و مي تواند در وزن هاي متفاوت و با طرح هاي ساده يا طرح دار مانند چهارخانه و راه راه تهيه كرد. اختلاف وزن يا تراكم بافت و نيز ميزان درصد پشم استفاده شده  و نخ فاستوني از جمله اصلي ترين عواملي گفت كه در تاثيرگذاري نرخ پارچه فاستوني اشاره كرد.

 

مزيت استفاده پشم و تشخيص نوع 

 

 احتمالا مي دانيد از فاكتور هاي يك پارچه فاستوني عالي و درجه يك درصد پشمي كه در آن كار رفته است. ولي در حقيقت چرا پشم سبب مرغوبيت اين پارچه ها مي شود؟

پشم از الياف طبيعي يا حيواني به شمار رفته كه از پشم هاي گوسفندان با نژاد هاي مختلفي بدست مي آيد.

پشم از جمله الياف مقاوم به شمار مي رود و نيز از آنجا كه هوا متراكم شده را در خود حفظ خواهد كرد سبب مي شود بدن افراد پوشانده در مقابل تغييرات مختلف دماي محيط اثر كمتري بپذيرد و اين عامل در حالتي كه در تعادل باشد دماي بدن و مقدار تعرق تاثير خوبي خواهد داشت.

 از اين نوع  الياف بجز آن كه در حيطه نساجي رنگ پذيري عالي دارد و نيز عايق صدا،  عبور دهنده امواج ماورا بنفش و مقاوم در برابر اشتعال است و هر كدام از اين عوامل كه گفته شد در سلامتي و راحتي فرد نقش به سزايي خواهد داشت.

در صورتي كه با پارچه فاستوني آشنايي آنچناني ندارد و نمي دانيد چگونه مي شود پارچه فاستوني پلي استر ويسكوز را از پارچه فاستوني تشخيص داد،  راه بسيار ساده و خوب براي تشخيص دادن اين نوع پارچه ها وجود دارد و آن هم سوزاندن پارچه است.

در صورتي كه بوي ناشي از سوزاندن پارچه ي فاستوني يك بوي تقريبا مثل كله پاچه و كز باشد درصدي بالا از اليافي كه در پارچه ي فاستوني به كار رفته پشم است ولي در صورتي كه بوي پلاستيك به مشام  برسد پارچه فاستوني از جنس پلي استر ويسكوز خواهد بود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۹:۰۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی