مطلب آزاد
مطلب آزاد

 

مناسبترين چراغ هاي موجود براي فضاهاي بزرگ چيست؟

 

 

از اين نوع چراغ ها براي روشن كردن فضاي داخل تونل ها به كار مي رود كه به شكل طبيعي نور خورشيد و محيط بيرون قابليت نفوذ كافي ندارند. با روشنايي مناسب توسط انواع چراغ تونلي تمام بخش ها به اندازه كافي مشخص هستند كه به نوبه خود احساس امنيت و آرامش خاطر راننده را بيشتر كرده و احتمال تصادف را به شدت كاهش مي دهد.

 

 

ويژگي هاي چراغ تونلي:

توليد نور متقارن

طول عمر بالا و به‌صرفه

مصرف انرژي كم

بازدهي و راندمان بالاي اين چراغ‌ها

استفاده از فلز آلومينيوم در ساخت آن‌ها

داراي روكش پلاستيكي پلي كربنات

مقاوم در برابر زنگ‌زدگي و رطوبت

مقاوم در برابر فشارهاي احتمالي محيطي

عدم توليد اشعه‌هاي مضر مانند مادون‌قرمز و اشعه فرابنفش

 

انواع چراغ 

چراغ تونلي سرپيچ دار

اين نوع از چراغ داراي سرپيچ سراميكي E27 يا سرپيچ معمولي است كه مقاومت نسبتاً بالايي در برابر حرارت توليد شده توسط لامپ دارد. در اين چراغ‌ها، لامپ ۱۰۰ وات رشته‌اي يا لامپ كم مصرف با توان ۶۰ وات تعبيه مي‌گردد. بدنه و رينگ حباب اين مدل چراغ‌ها از جنس آلومينيوم دايكاست كه با رنگ پودري الكتوراستاتيك، رنگ شده است. از ديگر ويژگي‌هاي اين نوع چراغ ها سرپيچ دار اين است كه حباب به كار رفته در طراحي و ساخت اين مدل چراغ، مي‌تواند از جنس پلي كربنات يا شيشه باشد و معمولاً نواري سيليكوني براي آب بندي بين حباب و بدنه نيز در آن تعبيه مي‌گردد.

چراغ تونلي ال اي دي

اين مدل از چراغ هايي كه در تونل استفاده ميشود به جاي سرپيچ، ماژول ال اي دي دارند و نوردهي بسيار بيشتري دارند. جنس بدنه و رينگ خوب مانند مدل سر پيچ دار است و در صورت استفاده از اين چراغ‌ها لازم است كه مسائل امنيتي و حفاظتي زيادي را رعايت كرد. اين چراغ‌ها بايد حتماً ضد ضربه باشند چون وسايل نقليه به هنگام عبور، لرزش‌هايي را به ديواره چراغ‌هاي تونل منتقل مي‌كنند. چراغ‌هاي ال اي دي مزايايي مانند طول عمر بيشتر، صرفه جويي در مصرف انرژي، عدم وجود اشعه فرابنفش، بازدهي نسبتاً بالا و سازگاري با محيط زيست دارند كه از هر لحاظ بهتر از انواع ديگر هستند.

 

چراغ تونلي آسانسور

آسانسورها از لحاظ ايمني مكان‌هايي بسته و به طور معمول كم نور هستند و لازم است تا روشنايي مناسب داخل چاه آسانسور تامين شود. به منظور كنترل چراغ داخل چاه آسانسور، يك كليد تبديل در موتورخانه و كليد ديگر در پايين‌ترين طبقه و در جاي مطمئني به دور از دسترس عموم مردم، قرار مي‌گيرد. چراغ هاي آسانسور لازم است حداقل روشنايي ۵۰ لوكس داشته باشد و در فاصله نيم متري از كف و سقف چاله نصب شود. تغذيه روشنايي آسانسور، حتماً بايد از تغذيه موتورخانه آسانسور جدا باشد تا در هنگام بروز حادثه و قطع برق موتورخانه، فضاي داخل آسانسور روشن بماند.

 

چراغ تونلي الكتروپروتون

چراغ الكتروپروتون از جديدترين نوع اين دسته از چراغ ها محسوب مي‌شود كه با استفاده از به روزترين فناوري‌ها و مواد اوليه با كيفيت بالا، ساخته شده است. از اين چراغ در انباري، پشت بام منازل، سرويس‌هاي بهداشتي، ديوار باغ، راه پله و… استفاده مي‌شود. تغذيه اين چراغ با ۲۲۰ ولت، يعني همان برق شهري انجام مي‌شود.

 

چراغ تونلي گرد

امروزه استفاده از چراغ هاي تونلي گرد با حباب‌هاي شيشه‌اي جايگزين لامپهاي روشنايي سابق در همه بخش‌هاي اداري، تجاري، خانگي، خياباني، صنعتي و… شده است. استفاده از اين چراغ‌ها باعث صرفه جويي از لحاظ اقتصادي مي‌شوند. از ديگر ويژگي‌هاي مهم آنها مي‌توان بازدهي بالا، طول عمر زياد، استحكام مكانيكي و مقاوم بودن در برابر ضربه، توليد نور مناسب، امكان كنترل پذيري براي نورپردازي متمركز و موضعي و… را نام برد. همچنين اين چراغ‌ها، حساسيت نسبتاً كمي به نوسانات و تغييرات ولتاژ و به دليل نداشتن جيوه، سرب و گازهاي شيميايي در ساختار خود كاملاً سازگار با محيط زيست هستند. اين چراغ‌ها مي‌توانند با ولتاژ دي سي و مصرف بسيار كم انرژي نيز كار كنند و خود را با سيستم‌هاي خورشيدي سازگار سازند كه اين مسئله باعث مي‌شود نوري پاك و بدون پرتوهاي مادون قرمز و ماوراي بنفش از خود ساطع كنند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۰۶:۰۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی