مطلب آزاد
مطلب آزاد

 

 متريال مناسب در برابر حرارت 

 

به نوعي از آجر گفته ميشود كه از خاك هاي چيني و نسوز توليد شده و با ساختار مولكولي متراكم و ظريف است. و نحوه توليد اين نوع آجر به اين صورت است كه ابتدا سنگ ها را آسياب كرده و سپس به خاك نرم تبديل مي شود و پس از 3 روز پخت در كوره در دماي بالاي ۱۵۰۰ درجه سانتيگراد ساخته ميشود. همانطور كه از اسم آن برمي آيد اين آجر با مقاومت حرارتي بالايي كه دارد در كوره ها و پاتيل ها و عايقكاري صنعتي كاربرد فراوان دارد. البته از نوع معمولي آن نيز امروزه در نماهاي آجر ساختمان ها استفاده ميشود.

 

انواع آن 

آجرهاي نسوز انواع مختلفي دارد، با توجه به نوع ماده استفاده شده در تركيبات آنها، گستره‌هاي مختلي را تحمل مي‌كنند. تا دهه 1960 از كربن و خاك نسوز براي پوشش كوره‌ها استفاده مي‌شد اما امروزه با ساخت انواع آجرهاي نسوز از آنها در پوشش داخلي كوره استفاده مي‌شود.

 

آجر سيليسي

آجرهايي كه از خاك سيليسي تشكيل شده باشند، آجر هاي سيليسي گفته مي شود. از اين نوع آجر هاي نسوز براي پوشش دروني كوره هاي فولاد سازي استفاده مي شود. حتي آجرهاي نسوز سيليسي در توليد شيشه، سراميك و همچنين كوره هاي كك سازي هم كاربرد دارند، دليل آن هم اين است كه اين نوع آجرها رسانايي گرمايي بالايي در نفوذ ناپذيري مقابل گاز ها دارند.

 

آجر نسوز ويژه

ميزان مقاومت اين نوع آجر در برابر حرارت بالا است و به صورت كلي استحكام بيشتري نسبت به آجرهاي معمولي دارد. در ساخت آجرهاي نسوز از نوعي چيني يا سراميك و خاك نسوز استفاده مي‌شود. آجرهاي نسوز نسبت به آجرهاي سفالي تراكم بيشتري دارند و درجه حرارت پخت آن‌ها حدود 1500 درجه سانتي‌گراد است. اين آجر ها نوعي از آجر هاي نسوز هستند كه از تهيه شده از فلزات واسطه مي باشند و كاربرد هاي خاصي در صنعت دارند.

 

انواع آجر ويژه:

آجر نسوز اكسيد كروم 

اين آجر در برابر مواد قليايي مقاوم هستند. از اين مدل معمولا براي پوشش دروني كوره‌هاي ذوب كردن فلز استفاده مي‌شود. كاربرد اصلي آن در كوره‌هاي بلند ذوب آهن است!

آجر نسوز زيركونيوم

از آجر نسوز زيركونيوم در ساخت كوره‌هايي كه به حرارت بسيار بالايي نياز دارند، استفاده مي‌شود. فلز زيركونيوم يا Zr2O مقاومت بسيار بالايي در برابر گرما دارد و به همين دليل در كوره‌هاي ذوب آلومينيوم، كوره مخزن شيشه مذاب، راكتورهاي اتمي، ساخت بوته‌هاي ذوب فلزات و به صورت كلي در صنايع ذوب فولاد و فلز از آن استفاده مي‌شود.

آجر نسوز اكسيد كروم

اين آجر مقاومت گرمايي زيادي دارد به همين دليل بيشتر كاربرد آن كوره ذوب آهن آلومينيوم و كوره شيشه مذاب است.

آجر آلومينيومي

در اين آجر بيش از 70 درصد آلومين وجود دارد و همين امر موجب بالا رفتن مقاومت آن در برابر گرما و مواد قليايي شده است. پوشش داخلي كوره هاي ذوب فلزات و آهن و شيشه سازيهاي بزرگ كاربرد دارد از اين آجر در ساخت ديواره دروني كوره‌هاي سيمان و شيشه هم استفاده مي‌شود.

آجر نسوز ويژه قليايي

از اين نوع آجر براي پوشش ديواره دروني كوره‌هاي توليد فولاد، كوره‌هاي توليد سيمان، ديواره بالايي كوره‌هاي ذوب شيشه و صنايع غيرفلزي استفاده مي‌شود.

 

نكاتي جهت خريد بهترين و مناسب ترين:

- استاندارد ميزان جذب آب در آجر مابين ۶ تا ۱۸ در صد است. اين در حالي است كه در آجرهاي نسوز ميزان جذب آب كمتر از ۲ درصد بايد باشد.

- تحدب و تقعر آجرهاي نسوز نبايد پيچيدگي داشته باشد.

- تلورانس ابعاد ( كوچك ترين سايز و بزرگ ترين سايز استاندارد)

- نمك هاي محلول در آجر از ۶ درصد نبايد بيشتر باشد اين در حالي است كه در آجرهاي نسوز كمتر از ۱درصد بايد باشد.

- به هيچ عنوان نبايد لب پريدگي داشته باشد.

- مقاوم در برابر يخ زدگي و شرايط جوي رطوبت بالا و دماي بالا را داشته باشد.

- به هيچ عنوان نبايد ترك خوردگي از فاصله ۱متري در زاويه ۴۵ درجه در آجرهاي نسوز ديده شود.

 

شما با مراجعه به وبسايت ما ميتوانيم علاوه بر مشاهده ليست قيمت روز آجر نسوز، با نحوه خريد آنلاين و ارسال بار آجر آشنا شويد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۶:۳۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی