مطلب آزاد
مطلب آزاد

زيباتر كردن فضاهاي سبز

 

 

فلاور باكس يكي از المان هاي زينتي محسوب مي شود كه به آن جعبه گل نيز مي گويند و در طراحي فضاي سبز داراي كاربرد مناسبي مي باشد . در واقع فلاور باكس به عنوان يك محفظه تو خالي است كه به شكل هاي مختلفي طراحي و اجرا مي شود . مي توان فلاور باكس را در داخل خاك قرار داد و براي پرورش گياهان مختلفي از آن استفاده كرد . اين نوع طراحي براي انواع فضاي سبز داراي كاربرد متنوعي مي باشد و يك جايگزين مطلوب براي باغچه ها محسوب مي شود . انواع مختلفي از آن وجود دارد كه بر حسب مصالحي كه براي ساخت آن در نظر گرفته مي شود داراي دسته بندي هاي گوناگون مي باشد . فلاور باكس در نوع سفالي ، چوبي ، پلاستيكي و فلزي يا سنگي و مصالح متنوع به كار رفته متفاوت مي باشد كه هر كدام با توجه به شرايط خاصي مورد استفاده بيشتر و بهتري دارند .

فلاور باكس سفالي يكي از انواع زيباي اين محصول است كه داراي طرح و رنگ متنوع بوده و براي طراحي فضاي سبز يك انتخاب مطلوب مي باشد . اگرچه كه زيبايي ظاهري زيادي دارند اما در برابر ضربه از استقامت بالايي برخوردار نمي باشند .

انواع فلاور باكس

فلاور باكس چوبي نوع ديگري است كه از چوب ساخته مي شود اما به دليل آن كه رطوبت را زياد نگه مي دارد ماندگاري كمتري خواهند داشت . اغلب از تركيبات مختلف توام با چوب براي ساخت آن استفاده مي شود تا دوام بهتري داشته باشد .

فلاور باكس بتني نوع ديگري از اين محصول مي باشد كه يكي از مهم ترين مزاياي آن وجود طرح هاي متنوع است اما از آنجايي كه وزن آن بالا مي باشد و گران تر است ممكن است مراتب استفاده كمتري در محيط هاي مختلف داشته باشد . 

فلاور باكس فلزي از انواع ديگر اين محصول از نوع فلز است كه در آن از پوشش هاي رنگ با رنگ هاي متنوع استفاده مي شود تا مقاوم سازي آن در برابر شرايط آب و هوايي و رطوبت بيشتر شده و در برابر زنگ زدگي نيز محافظت شود . 

فلاور باكس سنگي نوع ديگر از اين محصول با جلوه بسيار زيبا مي باشد كه از سنگ هاي گوناگون مانند مرمر و تراورتن براي طراحي آن استفاده مي گردد . ميزان نفوذپذيري در اين محصول كمتر بوده و اغلب براي طراحي آن منافذي به صورت مصنوعي روي آن ايجاد مي شود .

فلاور باكس شيشه اي نوع زيبا و خاصي است كه داراي مقاومت پاييني مي باشد . از اين رو براي ايجاد استقامت در ساخت آن از تركيبي از مصالح ديگر مانند فلز و چوب نيز استفاده مي شود . 

نوع ديگري از فلاور باكس ها ساخته شده اند كه به نام تركيبي طراحي و عرضه مي شوند . در واقع براي ساخت آنها از مصالح مختلفي استفاده مي شود كه علاوه بر حفظ جنبه ظاهري داراي استقامت و استحكام بيشتري نيز باشند . اغلب از موادي مانند چوب و فلز و سنگ در تركيب با بتن براي ساخت و طراحي اين محصول استفاده مي شود . 

طراحي و كاربرد انواع مختلف فلاور باكس

فلاور باكس در انواع مختلف داراي كاربردهاي متنوعي مي باشد و در اندازه هاي گوناگون و انواع زميني و ديواري و نوع آويز مورد استفاده قرار مي گيرد . براي انواع فضاي سبز جهت كاشت گياهان مختلف استفاده از آنها رايج بوده و يكي از محصولات رايج براي فضاي شهري مي باشند . همين طور براي طراحي داخلي ساختمان ها نيز از اين محصول استفاده مي شود تا زيبايي خاصي در محيط ايجاد گردد . 

از آنجايي كه فلاور باكس در اندازه هاي كوچك نيز طراحي مي شود براي تراس و بالكن يك انتخاب بسيار مناسب است كه اغلب از موادي براي ساخت آن در اين مورد استفاده مي شود كه وزن پايين تري داشته باشند . 

در روف گاردن ها نيز براي طراحي يك فضاي زيبا و بهره مندي از جلوه خاص گياهان از فلاور باكس استفاده مي شود . اندازه هاي مختلفي كه براي آن در نظر مي گيرند براي گياهان و درختچه هاي مختلف كاربرد دارد و وزن آن از موارد مهمي است كه بايد در ساخت و اجراي محصول مورد توجه قرار بگيرد .

اجراي اين محصول كار پيچيده اي نيست و براي اجراي آن بايد زهكشي مناسب وجود داشته باشد . براي رسيدن به اين هدف سوراخ هايي را در كف آن ايجاد مي كنند .

فلاور باكس در اصفهان در انواع مختلف با كاربردهاي گوناگون طراحي و اجرا مي شود تا در ايجاد يك فضاي سبز براي هر مكاني زيبايي منحصر بفردي را ايجاد كند .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۲:۰۱ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی