مطلب آزاد
مطلب آزاد

اجزاي مهم طراحي و معماري فضاي سبز چيست؟

 

آبنما كه به عنوان فواره نيز شناخته مي شود يكي از اجزاي مهم طراحي و معماري براي فضاي سبز به ويژه در باغ هاي ايراني قلمداد مي گردد . استفاده از آبنما براي زيبا سازي محيط با طراحي در انواع متفاوتي از اين محصول همراه مي باشد . در واقع از فواره به عنوان يكي از المان هاي زيبايي ياد مي شود كه مي تواند نشاني از آرامش و روح بخشي قلمداد شود . در واقع آبنما داراي جلوه هنري زيبايي است كه به دليل داشتن طراحي متنوع براي هر فضايي كاربرد دارد .

ايجاد جلوه خاص در فضاي سبز يكي از موارد مهم در طراحي و ساخت آبنما مي باشد كه آرامش خاصي را به وجود مي آورد . براي طراحي آبنما ابتدا بايد فضاي موجود را از نظر كاربري و مساحت مورد توجه قرار داد . فواره ها در اندازه هاي كوچك و بزرگ بسته به محيط مورد استفاده اجرا مي شوند  و در هر مكاني مي توان از آنها استفاده كرد . براي طراحي انواع فضاي باز مانند روف گاردن ها و حياط ساختمان ها همين طور براي فضاهاي بسته اي مانند لابي و پاسيوها اجراي آبنما رايج مي باشد .

بر حسب نوع شكل و اندازه، آبنما به انواعي كه كشيده تر هستند و يا انواع كوچك و فشرده تر تقسيم بندي مي شوند . آبنما انواع خانگي نيز دارد كه براي طراحي آن بايد به نكات مهمي در اين زمينه توجه شود . در واقع مساحتي كه قرار است فواره در آن اجرا شود مهم بوده و بهتر است كه فضاي خاصي به آن اختصاص داده شود . ايجاد ساختار مكانيكي مناسب و آرماتور بندي مطلوب ، همين طور ايجاد شيب مناسب براي طراحي آبنما از موارد مهم براي ساخت آن مي باشد . ايزولاسيون آبنما از المان هاي مهم در اجراي آبنما است كه براي نوع خانگي اهميت ويژه اي دارد . در واقع از اين فواره براي اين كه محيط مناسبي براي زيبايي و تامين رطوبت براي گياهان آپارتماني ايجاد شود استفاده مي گردد و فضاي كمي را اشغال مي كند . 

اجراي انواع آبنما

آبنما در انواع پرده اي ، ديواري ، صخره اي ، سنگ طبيعي ، نوع مدرن ، شيشه اي ، باغي ، كلاسيك و مه پاش و انواع ديگر وجود دارد كه با در نظر گرفتن كاربري مكان مورد استفاده و سلايق مختلف به صور گوناگون اجرا مي شوند . يكي از موارد مهم براي اجراي آبنما توجه به نورپردازي صحيح آن مي باشد زيرا بدون در نظر گرفتن يك نورپردازي مناسب زيبايي و جلوه آبنما به شكل مطلوب ديده نمي شود . يكي از فاكتورهاي مهم ديگر در طراحي آبنما طراحي با شيب مناسب مي باشد تا بستر مناسبي ايجاد شود . آب بندي و مقاوم سازي آبنما از ديگر عناصر مهم براي طراحي و ساخت آبنما است تا دوام آن بيشتر شده و در نهايت مشكلي در فضاي ساخته شده در آن به وجود نياورد . 

عناصر مختلفي بر روي كيفيت نهايي ساخت آبنما و هزينه تمام شده آن دخيل هستند. آبنما در اصفهان در انواع مختلفي از اين محصول عرضه مي گردد و براي ايجاد زيبايي هرچه تمام تر در فضاي مورد نظر مي توان آبنمايي متناسب با آن فضا را به صورت تخصصي طراحي و اجرا كرد تا علاوه بر داشتن ويژگي هاي ساختاري مطلوب داراي زيبايي دلنشين و آرامش بخش باشد .

نكات مهم در طراحي و اجرا آبنما

براي طراحي آبنما لازم است كه به نكات مهمي توجه شود . آبنما نبايد در زير درختان طراحي شود چون ممكن است فضولات پرندگان و حشرات باعث آلودگي آن شود و در نهايت گرفتگي پمپ ها را به دنبال داشته باشد .

آبنما نبايد در مسير بادهاي شديد طراحي شود چون در الگوي ريزش آب آن اختلال ايجاد مي شود و آب به بيرون پرتاب مي گردد . 

براي اجراي بهتر آبنما بايد عمق آب را تا مقدار ثابتي نگه داشت و به گونه اي باشد كه از تجهيزات آن محافظت شود . محافظت گودال ها و حفره هايي كه درون آبنما قرار دارد تا از تجهيزات آبنما محافظت كند بايد با شبكه هاي آهني پوشانده شود تا به شكل مناسبي محافظت شود . 

براي اين كه آبنما به آساني نظافت شود بايد سيستم تخليه براي آن طراحي گردد .

براي تامين آب تازه براي آبنما بايد لوله كشي ثابتي وجود داشته باشد و سطح آب با سيستم هاي متعادل كننده اتوماتيك ثابت نگه داشته شود .

كابل هايي كه براي تغذيه برق مورد استفاده هستند بايد محافظت شود و پمپ آبنما بايد از نوع مناسبي انتخاب شود .

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۰:۲۲ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی