مطلب آزاد
مطلب آزاد

طراحي زيباي پشت بام ها

 

 

روف گاردن كه آن را با عنوان بام سبز يا سقف سبز نيز مي شناسند در واقع يك ايده نوين براي طراحي پشت بام ها در سازه هاي امروزي قلمداد مي شود . در واقع فضاي سبزي كه روي پشت بام ها طراحي و اجرا مي شود تا زيبايي منحصر بفردي را به وجود آورد با عنوان روف گردن شناخته مي شود . در اين فضا مي توان بستر مناسبي را براي كشت گياهان مختلف مشاهده نمود كه ارتفاع آن در طراحي بالاتر از سطح زمين در نظر گرفته مي شود . با اجراي يك روف گاردن مناسب مي توان از منظره اي كه ايجاد شده است و فضايي كه مشرف به روف گاردن است لذت برد . 

براي اين كه روف گاردن اجرا شود لازم نيست كه حتما از پشت بام استفاده شود . مي توان در لابي ساختمان هاي مختلف نيز آن را اجرا كرد و از زيبايي آنها بهره مند گرديد . گياهان مختلفي را مي توان براي محوطه روف گردن كاشت و با توجه به زيست گياهان و شرايط منطقه بايد به اين نكته توجه شود . اجراي درست روف گاردن به صورت اصولي و تخصصي سبب مي شود كه عايق بندي مناسبي ايجاد شود و با ايجاد يك بستر مناسب براي آب رساني و همين طور خاك حاصلخيز مي توان گونه هاي متنوعي از گياهان را در آن مشاهده نمود . 

اجراي روف گاردن 

روف گاردن داراي انواع مختلفي مي باشد كه در نوع گسترده، يا متمركز پياده سازي مي شوند . در نوع گسترده از اجراي سقف سبزاز گياهاني كه رشد ريشه هاي آنها كوتاه است استفاده مي شود و اين گياهان بايد اين قابليت را داشته باشند كه در خاك هايي با عمق كم بتوانند رشد كنند . 

در روف گاردن از نوع متمركز گياهاني استفاده مي شود كه عمق ريشه آنها زياد باشد . مي توان از هر نوع گياهي در آن استفاده كرد و محدوديتي براي گياه انتخابي وجود ندارد . نوع ديگري از اجراي روف گاردن به صورت پرتابل يا مدولار نيز وجود دارد كه در اين روش بدون آن كه نياز باشد كه زير ساخت ايجاد شود مي توان از روف گارن براي بام و بالكن ها استفاده كرد و پياده سازي آن به سادگي امكان پذير مي باشد . در اين روش كمترين ميزان آسيب به پشت بام وارد مي شود و ايزولاسيون آن سالم مي ماند و از آنجايي كه از نوع پيش ساخته مي باشد داراي سرعت اجراي بالاتري نسبت به روش هاي ذكر شده است .

در برخي از مناطق نمي توان روف گاردن را اجرا كرد چون شرايط محيطي در اين مناطق جغرافيايي به گونه اي مي باشد كه قابليت اجرا و همين طور تحمل خاك و وزن پوشش گياهي براي برخي ساختمان ها وجود ندارد . ممكن است در برخي مناطق زهكشي نامناسب بوده و هم چنين ته نشين شدن خاك و نشست خاك سبب شود كه سقف دچار آسيب ديدگي گردد . 

مزايا و كاربرد روف گاردن

براي انتخاب گياهان در روف گاردن بايد توجه كرد از گياهاني كه بومي منطقه هستند استفاده شود تا در برابر تغييرات آب و هوايي مقاوم تر بوده و سازگاري مناسب تري را با محيط موجود داشته باشند . براي اين كه روف گاردن زيباتر شود مي توان از ديوارهاي شيشه اي براي طراحي آن استفاده كرد و يا از آبنماي مناسب براي طراحي داخلي آن بهره مند شد . استفاده از نورپردازي مناسب مي تواند يك گزينه مطلوب براي طراحي روف گاردن و ايجاد يك فضاي دلنشين باشد . 

استفاده از روف گاردن مزاياي زيادي دارد. اين نوع سقف هاي سبز مي توانند گرما را جذب كرده و به عنوان عايق براي ساختمان جهت هدر رفت انرژي استفاده كنند . از آنجايي كه با اجراي اين نوع سقف ، تهويه ايجاد مي شود انتشار گازهاي گلخانه اي نيز كاهش پيدا خواهد كرد .

در واقع گياهاني كه روي سقف سبز كاشته مي شوند اكسيژن توليد مي كنند و مي توانند در مقابل گرماي شديد داراي ويژگي حفاظت طبيعي باشند . روف گاردن در اصفهان براي مناطق مختلف و ساختمان هاي گوناگون قابليت اجرا دارد و با در نظر گرفتن شرايط موجود مي توان از گياهان مختلف به عنوان پوشش گياهي مطلوب در آن استفاده كرد . بهتر است در امر طراحي و اجراي روف گاردن از افراد متخصص كمك گرفته شود تا ضمن بازديد از محل بهترين نقشه اجرايي ممكن را طراحي كنند كه علاوه بر حفظ زيبايي داراي ايمني و حافظت مناسبي نيز باشد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۲:۲۹ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی