مطلب آزاد
مطلب آزاد

استفاده بهينه از فضا براي فضاي سبز

 

 

طراحي روف گاردن براي ايجاد يك فضاي دلنشين و ايمن بايد به صورت اصولي صورت بگيرد . روف گاردن با عنوان باغ بام نيز شناخته مي شود كه از كمترين فضا براي ايجاد فضاي سبز با اثربخشي مناسب از گياهان مختلف استفاده مي شود . طراحي روف گاردن با در نظر گرفتن نوع ساختمان و شرايط جغرافيايي منطقه صورت مي گيرد . در يك طراحي مناسب ابتدا مساحت پروژه اي كه قرار است روف گارد در آنجا اجرا شود مورد توجه است . در واقع ارائه راهكارهاي مناسب توسط افراد متخصص در اين زمينه سبب مي شود كه بهترين نوع طراحي و اجرا حاصل شود . در طراحي روف گاردن بايد به موارد مختلفي توجه شود كه از جمله اين المان ها اجراي انواع آبنما ، آلاچيق و چمن ها همين طور باربكيو و موارد سفارشي ديگر هستند كه توسط طراحان به دقت بررسي و ارزيابي مي شوند . 

براي اين كه طراحي روف گارن به صورت اصولي انجام شود در ابتدا بايد ايزولاسيون مناسب براي آن صورت بگيرد و زهكشي مطلوبي ايجاد شود تا مشكلي در اجرا و پس از اتمام كار به وجود نيايد. در مرحله بعدي فضاي سبز اجرا مي شود و تجهيزات مختلفي كه براي آن در نظر گرفته شده لحاظ مي گردد . به هر اندازه كه از مصالح باكيفيت تري در اجراي پروژه مورد نظر استفاده شود در نتيجه ايمني بالاتري از نظر ايزولاسيون و فيلتراسيون و به همين ترتيب زهكشي به وجود مي آيد و هزينه هاي ساخت و اجرا نيز كم تر مي شود . 

طراحي روف گاردن به صورت اصولي

طراحي و اجراي روف گاردن با در نظر گرفتن ويژگي هاي مختلفي همراه است . براي طراحي درست و اصولي در ابتدا بايد به زير ساخت پشت بام توجه شود . در مورد ديگر بايد نوع گياهاني كه قرار است كاشته شوند و آبياري مورد نظر براي آنها به درستي انتخاب شود . در ضمن به نورپردازي در اين قسمت توجه ويژه اي شود زيرا زيبايي خاصي را در محيط به وجود مي آورد . در ضمن بايد زير سازي مناسبي براي پشت بام در نظر گرفته شود و آماده سازي سطح پشت بام به گونه اي باشد كه ايمني كامل وجود داشته باشد و بستر مناسبي براي رشد گياهان فراهم گردد . كف سازي پشت بام بايد در طراحي مورد توجه قرار بگيرد و در نهايت بايد لحاظ شود كه چه تجهيزاتي قرار است در كدام قسمت روف گاردن اجرا و پياده سازي شوند .

طراحي روف گاردن بايد با در نظر گرفتن تمام جوانب و جزئيات موجود در منطقه باشد و اقليم منطقه و نوع ساختمان در نظر گرفته شود. بهتر است قبل از اجراي روف گاردن براي طراحي اصولي بازديد مناسبي از محل صورت بگيرد تا يك طرح مطلوب ايجاد شود . در ضمن براي طراحي بايد سليقه مشتري نيز در نظر گرفته شود و محل قرارگيري تجهيزاتي كه قرار است استفاده شود مورد توجه باشد . 

اجراي روف گاردن

بعد از طراحي نوبت به اجراي روف گاردن مي رسد . در اين مرحله بايد زيرسازي مناسب كف صورت بگيرد تا آب اضافي ناشي از آبياري به صورت مناسب به بيرون هدايت شود . در اين مرحله آب بندي سقف از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد .  براي طراحي طرح منظر در روف گاردن بايد به ريشه گياهان در نوعي كه قرار است كاشته شود توجه داشت . 

استفاده از روف گاردن اگر با طراحي و اجراي درست و اصولي همراه باشد داراي مزاياي زيادي است . از جمله اين كه با داشتن پوشش گياهي مناسب مي تواند به ميزان قابل توجهي از هدر رفتن گرما و انرژِي جلوگيري كند و به عنوان يك عايق حرارتي در ساختمان عمل خواهد كرد . در نتيجه مي تواند دماي هوا را بگيرد و سبب شود كه هوا خنك شده و دماي آن متعادل شود . در نهايت با پوشش گياهي مناسبي كه دارد الودگي هاي هوا را مي گيرد و اكسيژن پس مي دهد كه در ايجاد يك هواي پاك موثر است .

هزينه طراحي روف گاردن و اجراي آن با توجه به نوع پروژه و محلي كه قرار است اجرا شود متفاوت مي باشد . نوع گياهان مورد استفاده و تجهيزات مورد نظر و كيفيت آنها از ديگر عوامل تاثير گذار بر طراحي و اجراي روف گاردن هستند . طراحي روف گاردن در اصفهان تحت نظر متخصصان اين امر صورت مي گيرد تا بهترين نوع روف گاردن با شرايط محيطي مورد نظر طراحي و اجرا شود . 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۵:۵۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی