مطلب آزاد
مطلب آزاد

استفاده از چوب در فضاهاي سبز

 

آلاچيق چوبي به عنوان سازه اي چوبي شناخته مي شود كه در زيباسازي محيط نقش مهمي دارد و براي دورهمي ها يك گزينه مناسب تلقي مي شود . استفاده از چوب يك گزينه مناسب براي ساخت آلاچيق مي باشد كه براي طراحي در فضاي سبز كاربرد گسترده اي دارد . اين سازه را مي توان در اندازه و ابعاد گوناگون مشاهده كرد به همين ترتيب شكل هاي هندسي متنوعي براي طراحي آن در نظر گرفته شده است. اين فضاي سرپوشيده و نيمه باز مي تواند محل مناسبي براي بهره مندي از هواي خوب و مشاهده مناظر طبيعي باشد .

آلاچيق چوبي را به عنوان يكي از پركاربردترين انواع آلاچيق مي شناسند كه در فضاي باز طراحي و اجرا مي شود . از آنجايي كه استفاده از چوب براي ساخت آلاچيق نماي سنتي زيبايي را با اصالت بالا در ذهن هر بيننده اي متبادر مي سازد كاربرد آن به ميزان گسترده اي زياد مي باشد . براي ساخت آلاچيق چوبي از انواع چوب استفاده مي شود كه هر كدام داراي ويژگي هاي خاصي مي باشند و با توجه به شرايط موجود مورد استفاده قرار مي گيرند . چوب درختان مختلفي مانند سر و كاج از موارد مورد استفاده براي ساخت اين سازه هستند كه به دليل سبك بودن داراي كاربردي بيشتري مي باشند . يكي از انواع چوب كه داراي مقاومت و استقامت بالايي مي باشد چوب ترمو است كه در ساخت آلاچيق چوبي به كار مي رود . در واقع يكي از انواع ساختار اصلي براي آلاچيق چوبي استفاده از چوب روسي مي باشد كه به دليل داشتن هامورني بالا در طبيعت داراي طرفداران زيادي مي باشد . 

ساخت آلاچيق چوبي

براي اين كه آلاچيق چوبي ساخته شود از چوب جنگل ها و سواحل استفاده مي شود تا همخواني آنها با محيط به ميزان زيادي افزايش پيدا كند و احساس خوبي به استفاده كنندگان بدهد . از آنجايي كه ممكن است چوب استفاده شده از درختان جنگلي براي ساخت آلاچيق از رطوبت بالايي برخوردار باشند مي توان لايه هاي پلاستيكي را روي آنها به صورت بي رنگ استفاده كرد تا در نتيجه محافظت بيشتري از چوب ها صورت بگيرد .

استفاده از چوب براي ساخت آلاچيق داراي مزايايي مي باشد كه از جمله آنها در دسترس بودن چوب به عنوان مواد اوليه و اصلي براي ساخت اين سازه مي باشد . چوب به دليل داشتن قيمت پايين در هزينه تمام شده سازه موثر مي باشد و در نهايت به عنوان سازه اي با قيمت مناسب ارائه مي شود . آلاچيق هاي چوبي داراي سازگاري مناسبي جهت بهره مندي از نورپردازي هاي گوناگون هستند و زيبايي منحصر بفردي را در محيط به وجود مي آورند .

آلاچيق چوبي علاوه بر مزايايي كه دارد ممكن است داراي معايبي نيز باشد . چوب ممكن است در معرض حمله حشرات قرار بگيرد و با در مواجه با شرايط بد آب و هوايي دچار حريق شود . از اين رو بهتر است كه از موادي به عنوان روكش براي محافظت از آن استفاده شود تا تاثير عوامل مضر بر آن به كمترين ميزان ممكن كاهش پيدا كند . براي اين كه آلاچيق چوبي به درستي طراحي و اجرا شود نياز به تخصص در اين امر و طراحان متخصص دارد .

طراحي و كاربرد مناسب آلاچيق چوبي

براي اين كه طول عمر آلاچيق هاي چوبي به ميزان مناسبي افزايش پيدا كند لازم است كه از رزين ها براي اين امر استفاده شود . از آنجايي كه براي نگهداري چوب نياز است كه مراقبت هاي مناسب لحاظ شود ممكن است ساخت اين سازه را با مشكل مواجه كند و نگهداري از آن سخت شود .

براي طراحي آلاچيق چوبي از سبك هاي مختلف مدرن و كلاسيك استفاده مي شود تا زيبايي و جلوه مناسبي به وجود آيد . در طراحي اين سازه بايد توجه داشت كه داراي هارموني و هماهنگي لازم با محيط  و ساختمان هاي اطراف باشند به دليل آن كه تاثير زيادي بر زيبايي محيط دارند .

در واقع اين سازه مي تواند احساس نزديكي با طبيعت را براي افراد به وجود آورد . استفاده از صندلي و مبلمان هاي چوبي در اين سازه سبب مي شود كه همخواني مناسبي ايجاد شود و محيطي دلنشين خلق گردد .

هر طرح متفاوتي از اين سازه براي مكان و فضاي خاصي قابليت اجرا داشته و تناسب بهتري دارد . آلاچيق چوبي در اصفهان براي طراحي فضاي سبز به منظور بهره مندي از زيبايي هاي طبيعت و دورهمي ها صورت مي گيرد . اين نوع آلاچيق را مي توان در فضاي ساختمان هاي مختلف اجرا كرد .

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۲:۰۹ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی