مطلب آزاد
مطلب آزاد

 

نقش رطوبت در ساخت و كيفيت بتن به چه صورتي است؟

 

 

بتن يك ماده كامپوزيت است كه از سه قسمت اصلي ساخته شده است: آب، سيمان پرتلند و سنگدانه ها. براي تشكيل بتن، سيمان به شكل پودر با آب مخلوط مي شود و يك خمير چسبنده را ايجاد مي كند كه با مصالح تركيب مي شود و همه آن را به هم مي چسباند و درنتيجه مخلوط بتني ايجاد مي گردد.

كارايي بتن

كارايي خاصيت مخلوط بتن خام يا تازه است. به عبارت ساده، كارايي به معناي سهولت در ريختن بتن در قالب است و بتن قابل اجرا به معناي بتني است كه مي تواند به راحتي در محل پروژه ريخته شده و متراكم شود.

كارايي از ويژگيهاي حياتي بتن است و با تراكم و مقاومت نهايي مرتبط است. كارايي مطلوب براي انواع بتن يكسان نيست. براي يك عضو ساختماني كه دسترسي سختي دارد، كارايي بيشتري لازم است تا بتن به خوبي در قالب روان شود. از اين رو، ما نمي توانيم براي همه كارهاي بتن ريزي، يك نوع كارايي را در نظربگيريم.

 

استحكام بتن

استحكام با مقاومت فشاري بتن توسط نيروي مورد نياز براي خرد شدن آن تعيين مي شود و بر حسب پوند بر اينچ مربع يا كيلوگرم بر سانتي متر مربع اندازه گيري خواهد شد. مقاومت فشاري بر حسب متغيرهايي مانند نوع كاربرد، طرح اختلاط، نوع سنگدانه ها، شرايط آب و هوايي و موارد ديگر تغيير مي كند.

بتن در كشش ضعيف است. از اين رو، مقاومت كششي بتن با افزودن ميلگردها بهبود پيدا مي كند. در مواردي كه تنش هاي كششي بسيار بالايي انتظار مي رود مانند دهانه بلند بين دو ستون)، بتن مي تواند شامل آرماتورهاي فولادي از پيش كشيده شده باشد. اين امر باعث ايجاد نيروهاي فشاري در بتن مي شود كه به جبران ضعف هاي كششي سازه كمك مي كند.

 

نفوذ پذيري بتن

نفوذ پذيري به مقاومت بتن در برابر آب، اكسيژن، دي اكسيد كربن و ساير مواد مضر گفته مي شود. نفوذ پذيري بر دوام اين ماده مصنوعي تأثير منفي مي گذارد. اين مهم باعث مي شود تا آسيب پذيري بتن در برابر آب و يخ زدگي بيشتر شود.

 

آب انداختگي بتن

تمايل به بالا آمدن آب به سطح بتن تازه ريخته شده به آب انداختگي معروف است. آبي كه به سطح بالا مي رود، ذرات شن و ماسه و سيمان را با خود حمل ميكند كه در اثر سخت شدن، يك لايه كف را به وجود مي آورند كه به «حباب انداختن بتن» معروف است. آب انداختگي بتن را ميتوان با افزودن سيمان بيشتر، استفاده از سيمان ريزتر، با طرح اختلاط صحيح، استفاده از حداقل مقدار آب، با افزايش مقدار ماسه و موارد ديگر كنترل كرد.

 

اسلامپ بتن

تست اسلامپ بتن يك آزمايش براي تعيين قوام (رواني) و همچنين كارايي بتن تازه است. اين آزمون نقش مهمي در اطمينان از كيفيت فوري بتن در يك پروژه ساختماني دارد. تقريباً در هر سايت ساختماني مورد استفاده قرار مي گيرد.

آزمايش اسلامپ بسيار ساده و به راحتي قابل كنترل است. همچنين نياز به تجهيزات نسبتاً كمتري دارد و ميتواند در مدت زمان كوتاهي انجام شود. در تست اسلامپ، كارايي بتن مستقيماً اندازه گيري نمي شود! در عوض، قوام بتن اندازه گيري مي شود كه پيش زمينه اي براي تعيين وضعيت كارايي مخلوط بتني است.

 

عمل آوري بتن

عمل آوري فرآيند كنترل رطوبت بتن پس از ريختن آن در محل است. هدف از عمل آوري اين است كه سيمان به طور مناسب هيدراته شود. بدون عمل آوري، بتن ممكن است به مقاومت بالقوه خود نرسد. همچنين لازم است دماي بتن را در طي فرآيند عمل آوري آن كنترل كرد.

در طي عمل آوري، بتن بايد مرطوب نگه داشته شود زيرا از دست دادن رطوبت در اين دوره باعث مي شود بتن مقاومت و دوام كامل خود را حفظ نكند. اين امر به طور معمول با آبرساني مداوم سطح بتن انجام مي شود.نگران انتخاب كيفيت بتن نباشيد در توسعه مسكن و بتن اصفهان شما مي توانيد بهترين كيفيت را خريداري كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۳۶:۰۰ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی