مطلب آزاد
مطلب آزاد

كيفيت ورق هاي سياه موجود در بازار

 


 

ورق هاي فولادي كه از بيلت و يا تختال تهيه مي شوند، در ساخت قوطي و پروفيل و لوله ها به كار گرفته مي شوند. ورق هاي فولادي با دو روش نورد گرم و سرد تهيه مي شوند. ورق هاي نور گرم كه ورق هاي سياه نيز ناميده مي شوند، از درجات و مقاومت هاي مختلفي برخوردار هستند. از انواع اين ورق ها، ورق فولادي ST52 است. 


 

ورق فولادي ST52 در دسته بندي ورق هاي آلياژي مي باشد. اين محصول در بازار آهن آلات به ورق صنعتي و يا فولاد منگنز كم كربن مشهور است. 

تركيبات به كار رفته در ساختار اين ورق فولادي تاثيرات مختلفي بر خواص آنها خواهد داشت. اين نوع ورق ها داراي خاصيت شكل پذيري سرد،، برشكاري عالي، جوشكاري و ديگر خواصي هستند كه توانسته آنها را در مقايسه با ساير ورق هاي فولادي متمايز نمايد. اين تفاوتي كه ميان اين نوع ورق فولادي با ديگر محصولات مشابه خود وجود دارد، به ميزان درصد عناصر شيميايي مربوط مي شود. فسفر، كربن، منگنز، سيليسيم و گوگرد از جمله عناصر به كار گرفته شده در اين ورق ها مي باشند. البته پس توليد و تهيه آن نيز از موارد مهمي است كه در منحصر به فرد بودن آن موثر مي باشد. در ادامه به نقش عناصر شيميايي موجود در ساختار اين ورق هاي فولادي مي پردازيم. 

منگنز به كار رفته در ساختار شيميايي اين ورق سبب مي شود تا سرعت خنك شدن بحراني كاهش پيدا كند. همين موضوع باعث مي شود تا ميزان استحكام و سختي پذيري آن بهبود يابد. به طور كلي اين ماده در هر فولادي كه به كار برود، خاصيت آهنگري و جوشكاري مطلوبي را در به وجود خواهد آورد. استحكام و مقاومت بالاي اين فولاد به دليل وجود اين عنصر در ساختار آن مي باشد. 

استفاده از سيليسيم در ساختار فولاد سبب مي شود تا استحكام فولاد افزايش داشته باشد. به همين دليل است كه ميزان سختي و مقاومت ورق فولادي ST52 در سطح بالايي قرار دارد. مقاومت سايشي از ديگر خواصي است كه در حين استفاده از سيليسيم به ساختار فولاد اضافه خواهد شد. هر چه ميزان استفاده از اين ماده در فولاد بالاتر باشد، سختي و استحكام پذيري آن افزايش خواهد يافت. اين در حالي است كه مقادير بالاي عنصر سيليسم سبب كاهش انرژي ضربه و همچنين شكل پذيري آن مي شود. 

به صورت كلي، ميزان معيني از اكسيژن در ساختار فولاد ها به كار مي رود. اكسيژن در ساختار اين ورق ها سبب مي شود تا ساختاري تردي و شكنندگي پيدا كنند. به همين دليل عمليات كاهش اكسيژن و يا همان اكسيژن زدايي در اين مواد انجام مي شود. علاوه بر اين موضوع، وجود گوگرد همانند اكسيژن داراي خاصيت شكنندگي است كه به فولاد اضافه مي شود. به همين جهت عمليات گوگرد زدايي صورت ميگيرد. از جمله اين عمليات ها مي توان افزودن كاربيد كلسيم و يا سيليسيد كلسيم به آهن مذاب يا فولاد را نام برد. 


 

ورق هاي فولادي ST52 همانطور كه از خواص شيميايي مختلفي برخوردار هستند، داراي ويژگيهاي فيزيكي و مكانيكي نيز مي باشند. توجه داشته باشيد كه ميزان ضخامت اين ورق ها بر استحكام و قيمت آنها نيز موثر است. در ادامه به خصوصيات مهم اين ورق مي پردازيم. 

اين ورق ها قادرند تا عمليات ماشين كاري و پرسكاري را با كيفيت مناسب و بالايي انجام دهند. همچنين شكل دهي سرد تا حد مطلوبي را دارا مي باشند. استحكام خمشي و پيچشي بالا از ديگر ويژگيهاي فيزيكي اين مواد به شمار مي رود. علاوه بر اين موارد جوش پذيري خوب و نيز خواص ارتجاعي مطلوب از ديگر ويژگيهاي مكانيكي آنها مي باشد. 

پيش تر به بررسي ويژگيهاي شيميايي و فيزيكي ورق هاي فولادي ST52 پرداختيم. هر كدام از اين ويژگيها كه به مواد به كار رفته در ساختار آنها مربوط مي شود. همين موضوع سبب مي شود تا جايگاه ويژه اي در صنايع مختلف داشته باشد و كاربرد هاي آنها نيز وسيع باشند. در ادامه به بررسي چند مورد از كاربرد هاي اين محصول مي پردازيم.  

ساخت ديواره ريل، ساخت قطعاتي نظير شاسي براي ماشين هاي سنگين، ساخت اسكلت پل ها، ساخت جرثقيل، ساخت انواع وسايل و تجهيزات و پلتفرم هاي مربوط به تلفن هاي همراه، ساخت ديواره هاي قطعات صنعتي همانند مخازن و لوله كشي و ساخت خطوط انتقال لوله از انواع كاربرد هاي اين ورق هاي فولادي ST52 به شمار مي روند. 

ساخت مخازن تحت فشار، شاخه و ساز هاي عمراني، مهندسي انواع سازه هاي زير زميني، سازه هاي دريايي، ساخت و توليد انواع كانتينر، ساخت خودرو و صنايع ماشين سازي، تجهيزات بالابر و همچنين توربين هاي بادي از ديگر كاربرد هاي اين محصول محسوب مي شوند. 

 


 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۷:۵۵ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی