مطلب آزاد
مطلب آزاد

براي افزايش كيفيت ورق هاي فولادي چكار بايد كرد؟

 


 

رول اسيد شويي از جمله انواع ورق هاي فولادي مورد گرم مي باشد. اين دسته از ورق ها را با انواع اسيد ها شست و شو مي دهند. پروسه اسيد شويي به منظور از بين بردن ناخالصي و اكسيد هايي است كه در مراحل توليد بر سطح اين رول ها تشكيل مي شوند. به همين جهت است كه ورق هاي توليدي با اين شيوه را رول هاي اسيد شويي نامگذاري مي كنند. انجام فرايند اسيد شويي باعث مي شود تا كيفيت ورق هاي بدست آمده از طريق فرايند نورد گرم افزايش پيدا كند. در ادامه به بررسي خواص اين رول هاي اسيد شويي، كاربرد هاي آن، خصوصيات و ابعاد اين ورق ها مي پردازيم. 


 

رول هاي اسيد شويي در مقايسه به ورق هاي سياه رنگ از سطح صيقلي و صاف تري برخوردار مي باشند. به همين دليل است كه زماني كه به ورق هاي با كيفيت بالاتري نياز مي باشد، از اين دسته از محصولات استفاده مي نمايند. رول هاي اسيد شويي گران قيمت تر از ورق هاي سياه در بازار به فروش مي رسند. از جمله دلايل اين موضوع مي توان به سطح صاف و با كيفيت آن اشاره نمود. افزون بر اين، مواردي نظير ناخالصي و يا پوسته پوسته شدن روي آنها ديده نمي شود. با اين وجود هزينه خريد اين محصولات از ورق هاي رواني با مورد سرد پايين تر مي باشد. در حقيقت قيمتي ميان دو نوع ورق سياه و روغني را دارا هستند. 



 

با انجام فرايند اسيد شويي بر روي ورق هاي توليدي شده از طريق فرايند نورد گرم مي توان تمامي ناخالصي هاي شما گرفته روي سطح آنها را از بين برد. به طوري كه خوردگي و زنگ زدگي هاي موجود بر روي آنها به طور كامل از بين خواهند رفت. اما از جمله ويژگيهاي منفي اين محصولات آن است كه اين مشكلات مي توانند به صورت مجدد شما بگيرند. 

بدين معني كه چنانچه اين ورق ها براي مدت طولاني در برابر. آب و يا رطوبت قرار داده شوند، ممكن است آثار خوردگي و زنگ زدگي در آنها به وضوح مشاهده شود.‌ به همين جهت در بيشتر موارد از لايه اي روغني و يا ساير پوشش هاي مقاوم در برابر رطوبت، براي پوشش دهي سطوح آنها استفاده مي نمايند. 

رول اسيد شويي در حقيقت از ورق سياه و يا همان نورد گرم تهيه مي شود و تمامي خواص آن را نيز به همراه دارد. به همين دليل مي توانيد در مواقعي كه از ورق سياه استفاده مي كنيد، از ورق هاي اسيد شويي نيز كمك بگيريد. افزون بر آنكه اين محصولات خواص ورق هاي سياه را دارند، داراي قابليت هاي بيشتري نيز مي باشند. بنا بر همين موضوع استفاده از اين مواد در بعضي از مصارف ورق هاي روغني وجود خواهد داشت.  

نكته پراهميت درباره استفاده از اين ورق ها هزينه خريد پايين آنها در مقايسه با ورق هاي روغني مي باشند. اين خصوصيات سبب مي شود تا ورق هاي اسيد شويي كاربرد هاي بسياري داشته باشند. در ادامه به بررسي برخي از كاربرد هاي اين ورق هاي اسيد شويي مي پردازيم. 

از اين محصولات مي توان در ساخت و ساز جهت توليد لوله و پروفيل استفاده نمود.‌ ساخت و تهيه قطعات اصلي نظير بدنه، چرخ، شاسي و ديگر قطعات خودروسازي از ديگر كاربرد هاي اين رول ها مي باشند. تهيه مخازن گاز مايع و ساير مخازن تحت فشار كه به مقاومت بالايي نياز دارند، نيز با كمك اين رول هاي اسيد شويي صورت ميگيرد.‌ همچنين مي توان اين ورق ها را جهت ساخت مخازن گازي به صورت مجدد شكل داد. از اين رول هاي اسيد شويي مي توان در ساخت و تهيه انواع لوله هاي مورد استفاده جهت انتقال آب، نفت و گاز در صنايع ساخت و تهيه لوله استفاده نمود. علاوه بر اين موارد، مي توان اين ورق ها را جهت توليد محصولات گالوانيزه فرم دهي نمود. 


 

ورق هاي اسيد شويي به دو شكل رول و تخت توليد مي شوند. اندازه و مشخصات توليدي اين ورق ها بسيار متنوع مي باشد. ورق هاي تخت نيز خود به دو نوع برشي و فابريك در دسترس متقاضيان قرار ميگيرند. ورق هاي برشي را مي توان در هر اندازه دلخواه برش داد. به طور معمول در ايران اين ورق ها را با خصوصيات ويژه اي مي توان يافت. اما امكان توليد آنها با مشخصات متفاوتي نيز هست. 



 

 



 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۰:۳۵ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی