مطلب آزاد
مطلب آزاد

درمان وجود اسپرم نابارور

 

اهداي اسپرم روشي است كه فرد اهدا كننده در آن، مايع مني خود را كه حاوي اسپرم هاي آزاد شده در هنگام انزال است را براي كمك به ايجاد بارداري و انجام لقاح به زوج  نابارور ديگري اهدا مي كند.

به اين اسپرم اصطلاحا "اسپرم اهدايي" گفته مي شود.

گيرندگان اسپرم اهدايي معمولا زوج هايي هستند كه علت ناباروري شان مربوط به مرد مي باشد. اهداي اسپرم يكي از روش هاي درمان ناباروري در مردان محسوب مي شود و براي درمان ناباروري مردانه حاصل از اسپرم صفر و يا مواردي كه داراي اسپرم هاي با شكل غيرطبيعي هستند، به كار برده ميشود.

فرد اهدا كننده اسپرم، نمونه اسپرم را به بانك اسپرم يا مركز ناباروري تحويل مي دهد و در بيشتر بانك هاي اسپرم و يا مراكز ناباروري، مشخصات فرد اهدا كننده اسپرم به طور ناشناس و محرمانه باقي مي ماند.

 فرد اهدا كننده اسپرم بايد حتما از نظر شرايط پزشكي به طور كامل بررسي شود و كليه تست هاي عفوني، بررسي هاي ژنتيكي و غربالگري، قبل از فرايند اهدا انجام شود و سلامت كامل فرد توسط مركز باروري و پزشك متخصص تاييد شود.

اهداي اسپرم معمولا براي كمك به زني كه شريك مرد در زندگي ندارد و يا زوج هايي كه مشكل ناباروري مردانه دارند و بيشتر جهت درمان ناباروري مردان، انجام مي شود و در موارد زير به كار برده ميشود : 

1- زماني كه هيچ يك از روش هاي درمان ناباروري مرد نتيجه نداده است. 

2- هنگامي كه مرد نمونه اسپرم دارد اما اسپرم ها مرده يا ناكارآمد هستند و يا درمان اسپرم صفر در مرد موفقيت آميز نبوده است.

در ازاي هر بار اهداي مايع مني به بانك اسپرم مبلغي به فرد اهدا كننده اسپرم پرداخت مي شود، اما اين مبلغ معمولا زياد نيست و معمولا جهت جبران وقت و هزينه هاي انجام شده مي باشد. 

 

مراحل اهداي اسپرم

 

بر اساس توصيه سازمان غذا و دارو پيش از انجام اهداي اسپرم، انجام غربالگري براي بيماري هاي عفوني و بررسي تمام خطرات احتمالي براي فرد اهدا كننده اسپرم ضروري است. 

اكثر بانك هاي اسپرم بازه سني بين 18 تا 39 سال را براي اهداكنندگان اسپرم در نظر مي گيرند والبته اين محدوده‌ سني در مراكز اهدا اسپرم مختلف، متفاوت است.

در صورتي كه تمام تست ها و ارزيابي هاي فرد اهدا كننده اسپرم با موفقيت تمام شد، آن فرد جهت درمان و يا مشاوره ارجاع داده خواهد شد و بعد از انجام غربالگري هاي ضروري ، لازم است تا فرم رضايت نامه توسط فرد كامل شود و متعهد شود كه هيچ گونه بيماري جنسي يا ژنتيكي ندارد و همچنين تعهد بدهد كه با كودكي كه توسط اسپرم اهدايي او متولد مي شود، رابطه اي نداشته باشد.

پس از آن بايد نمونه اسپرم از فرد تهيه گردد. قبل از اهداي اسپرم، واجب است كه حداقل 2 تا 3 روز، از داشتن انزال چه از طريق رابطه جنسي و چه با استمناء خودداري شود.

اهداي اسپرم معمولاً در بانك اسپرم و از طريق استمناء در يك اتاق شخصي انجام مي شود و نمونه اسپرم در يك ظرف استريل ريخته و نگهداري مي شود.

در صورتي كه اسپرم هاي فرد اهدا كننده داراي كيفيت مطابق با استاندارد ها باشند، فرد مورد نظر به عنوان اهدا كننده اسپرم انتخاب مي شود. لازم به ذكر است كه اكثر بانك هاي اسپرم، از تعداد محدودي از اسپرم هاي يك فرد اهدا كننده استفاده مي كنند اما با اين حال شرايط در مراكز مختلف متفاوت است.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۳:۰۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی