مطلب آزاد
مطلب آزاد

بزرگترين قطب اقتصادي آذربايجان

 

يكي از عمده‌ترين بخش هاي وزارت راه و ترابري مربوط به امور هواپيمايي مي باشد. از اين رو قصد داريم در اين مقاله به تاريخچه شكل گيري هواپيمايي بپردازيم.

 

تاريخچه شكل گيري هواپيمايي

اولين دفتر امور هواپيمايي در سال ۱۳۰۱ به دستور رضاخان تشكيل شد و جزء ساير سازمان هاي ارتش ذكر شد.

كادر نخستين دفتر هواپيمايي شامل يك افسر به عنوان رئيس و يك نويسنده براي ثبت وقايع پروازي با نام سرهنگ ميزاني بود.

سپس در سال ۱۳۰۲ ايران براي اولين بار يك فروند هواپيما از كارخانه يونكرس خريداري كرد و به دنبال آن به استخدام يك خلبان و مكانيك ويژه پرواز پرداخت. از اين هواپيما در پادگان قلعه مرغي نگهداري مي شد.

در سال ۱۳۰۲ بود كه فرمانده كل تيپ هاي مازندران و گيلان (سرتيپ آيرم) با پول هايي كه به زور از مردم و اهالي اين دو منطقه گرفته بود دو فروند هواپيمايي آلماني يونكرس رو تحت عنوان گيلان و مازندران خريداري و به تهران اعزام كرد.

در همان سال بود كه ۴ فروند هواپيماي هاويلاند روسيه خريداري شد و به دنبال آن يك تشكيلات منسجم هواپيمايي در دل ارتش شكل گرفت.

اين هواپيماها نشانگر پيشرفت سريع صنعت هوانوردي و دست يافتن به روياي ناممكن پرواز براي مردم ايران بود.

در سال ۱۳۰۲ نخستين خلبان براي كسب مهارتهاي لازم و ديدن دوره هاي آموزشي عازم فرانسه و روسيه شد.

سپس در سال ۱۳۰۵ نخستين هوانورد ايراني ، سرهنگ احمد نخجوان با ۲۶ سال سن پس از گذر از شهرهاي ايستر ، مكدار ، اكسي شهر ، حلب و بغداد در نهايت در فرودگاه قلعه مرغي به زمين نشست.

 

صنعت هواپيمايي ايران داراي ۸ دوره متفاوت زماني مي باشد:

 

- از سال ۱۹۲۳ تا سال ۱۹۲۷ : تاسيس نيروي هوايي ارتش

- از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۲ : خطوط هوايي يونيكرز در آسمان ايران آغاز به كار كرد.

- از سال ۱۹۳۲ تا سال ۱۹۳۸ : عدم‌ وجود حمل و نقل هوايي تجاري و بازرگاني

- از سال ۱۹۳۸ تا سال ۱۹۴۶ : خط هوايي وزارت پست ، تلگراف و تلفن تاسيس شد.

- از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۶۱ : خطوط هوايي ايران ايرويز و پرشين اير تاسيس شد.

- از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۲ : خط هوايي ايران يونايتد تاسيس شد.

- از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۹ : ايران اير تاسيس شد و اين دوره، شكوفايي صنعت هوانوردي كشور به شمار مي رود.

- از سال ۱۹۷۹ تا هم اكنون : عصر شركت‌هاي هواپيمايي چندگانه

 

در سال ۱۳۲۶ فرودگاه بين المللي شهيد مدني تبريز تاسيس شد و در سال ۱۳۳۸ فعاليت‌هاي خود را آغاز كرد.

سپس در سال ۱۳۷۰ به فرودگاه بين المللي ارتقا يافت و در سال ۱۳۷۸ به عنوان يكي از فرودگاه هاي آسمان باز ايران شناخته شد.

پروازهاي خارجي فرودگاه شامل مقاصدي چون: ازمير ، استانبول ، باكو ، بغداد ، تفليس ، دمشق ، دبي و ... مي باشد.

و پروازهاي داخلي شامل مقاصدي چون : اصفهان ، اهواز ، بندر عباس ، تهران‌ ، رشت ، شيراز و ... مي باشد.

 

 

تاريخچه اقتصادي شهر تبريز

بزرگترين قطب اقتصادي آذربايجان ايران تبريز مي باشد. علاوه بر آن مركز ارتباطي بازرگاني سياسي ، صنعتي و فرهنگي اين منطقه به شمار مي رود.‌

اوج شكوفايي شهر تبريز مربوط به دوره ايلخانان مي باشد.

اين شهر به مدت طولاني پايتخت هاي ايران بوده است. علاوه بر آن در دوران صفويان اين پايتخت به عنوان پنجمين شهر پرجمعيت جهان شناخته شد.

همچنين در دوره قاجار مجددا به شكوفايي رسيد‌. طوريكه به عنوان مهمترين و پيشرو ترين شهر ايران شناخته مي شد.

علاوه بر آن در دوران معاصر يكي از مراكز مهم اقتصادي و صنعتي در سطح كشور بود.

شهر تبريز در دوران قاجار به علت همجواري با روسيه و عثماني در مسير مبادلاتي ارتباطي شرق و غرب قرار گرفت. به همين علت بسياري از پيشرفت ها در سطح كشور از تبريز آغاز شده است.

 

براي ارسال انواع كالا و حمل بار از اصفهان به تبريز با كمترين هزينه به همراه بارنامه‌اي معتبر با ما در ارتباط باشيد. 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۵:۳۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

سازمان بنادر و كشتيراني

 

 

يكي ديگر از بخش‌هاي وزارت راه و ترابري ، سازمان بنادر و كشتيراني مي‌باشد.

 

تاريخچه شكل گيري سازمان بنادر و كشتيراني

در سال ۱۸۱۴ ميلادي در بندر بوشهر اداره اي با عنوان شعبه گمركات جنوب تاسيس شد.

به طور كلي اداره گمركات جنوب وظيفه داشت كه امور بندري و دريايي را مديريت كند.

علاوه بر آن اين اداره از سواحل ايران در برابر ورود و صدور كالاهاي قاچاق از راه‌هاي دريايي جنوب ، مراقبت مي كرد.

 

در سال ۱۳۰۶ شمسي اداره‌ي امور تاسيسات و تجهيزات اداره بندر انزلي به مامورين ايراني سپرده شد.

در سال ۱۳۰۷ بود كه بندر خرمشهر اهميت بسيار زيادي پيدا كرد و تجارت دريايي در آن رونق گرفت.

به همين ترتيب در سال ۱۳۱۴ اداره‌اي تحت عنوان " اداره كل بنادر " در تهران تاسيس شد و امور تمامي بنادر ايران در آن متمركز شد.

بنگاه كل بنادر و كشتيراني در سال ۱۳۲۸ جايگزين اداره كل بنادر در وزارت راه شد.

در سال ۱۳۳۱ قانوني تصويب شد كه بر اساس آن بايد هرگونه شناوري كه در آب هاي داخلي و سواحلي ايران استفاده مي‌شد ‏بايد در يكي از بنادر ايران به ثبت مي رسيد و گواهينامه مربوطه دريافت مي كرد.

دو وزارت راه و گمركات و انحصارات بنگاه كل بنادر و كشتيراني در سال ۱۳۳۸ از وزارت راه به وزارت گمركات و انحصارات انتقال يافتند.

سپس در سال ۱۳۳۹ بنگاه كل بنادر و كشتيراني به سازمان بنادر و كشتيراني تبديل شد.

 

وظايف سازمان بنادر و كشتيراني:

- مديريت كليه امور بندري و دريايي كشور

- اجراي مقررات بندري و كشتيراني ساحلي

- اعمال حاكميت در آب‌هاي ساحلي

- مراقبت در توسعه كشتيراني و بازرگاني

- وصول حقوق و عوارض بندري

- ثبت شناورهاي تابع كشور

 

پس از آن در سال ۱۳۴۰ سازمان بنادر و كشتيراني به وزارت بازرگاني منتقل شد.

اين سازمان مجددا در سال ۱۳۵۳ از وزارت دارايي جدا شد و به وزارت راه و ترابري انتقال يافت.

در نهايت در سال ۱۳۸۷ نام سازمان بنادر و كشتيراني به سازمان بنادر و دريانوردي تغيير نمود.‌

 

 

تاريخچه بازارچه شيخ صالح

يكي از شاخصه هاي اصلي در برقراري ارتباط بين كشورهاي همسايه مبادلات تجاري مي باشد. از اين طريق مردم ساكن در نواحي مرزي مي توانند از فرصت ها و منابع مشترك بهره ببرند و در نهايت امر منجر به رونق اقتصادي و فرصت هاي شغلي شود.

 

يكي از بازارچه هاي رسمي كشور بازارچه مرزي شيخ صالح مي‌باشد كه در سال ۱۳۷۵ فعاليت خود را آغاز نمود.

بازارچه شيخ صالح در نزديكي شهرستان تازه آباد كه از توابع شهرستان ثلاث باباجاني مي باشد ، قرار گرفته است.

با توجه به موقعيتي كه اين بازارچه نسبت به همسايگي كشور دارد به عنوان مركزي براي مراوده اقتصادي مي باشد و همچنين نقش مهمي در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است.

به طور ميانگين روزانه ۵۰ تا ۶۰ كاميون ايراني در اين بازارچه تردد مي كنند و كالاهايي نظير سيمان، ظروف آلومينيومي ، چيپس ، انواع لوازم پلاستيكي و ... به عراق صادر مي شود.

در سال هاي اوليه فعاليت بازارچه شيخ صالح،  عمده فعاليتهاي آن را واردات ضايعات آهن و ساير فلزات تشكيل ميداد.

 

جهت حمل بار از اصفهان به شيخ صالح در كمترين زمان ممكن توسط انواع خودروهاي باربري ، كاميون و تريلي با ما تماس حاصل فرماييد.

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۸:۲۰ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

حمل بار از اصفهان به مرز خسروي

 

يكي از ۴ بخش عمده وزارت راه و ترابري سازمان راهداري و حمل نقل جاده‌اي مي باشد.كه در ادامه  مطلب قصد داريم مروري بر تاريخچه شكل گيري اين سازمان داشته باشيم.

 

تاريخچه تشكيل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ اي

سرآغاز سازماندهي حمل و نقل كشور با فرمان امير كبير در سال ۱۲۷۷ هجري شمسي به منظور ايجاد بحريه نظامي بود.

در سال ۱۲۸۵ براي اولين بار اداره طرق و شوارع تاسيس شد.

در سال ۱۳۰۹ امور مربوط به راه از وزارت فوائد عامه جدا و وزارت طرق و شوارع تاسيس شد.

سپس در سال ۱۳۱۵ به علت وابستگي شديد نهادهاي اقتصادي ، صنعتي و كشاورزي كشور به راه و نياز به راه هاي اتومبيل رو ، وزارت راه با هدف تامين راه هاي ارتباطي كشور تشكيل شد.

مجدداً در سال‌هاي ۱۳۴۵ و ۱۳۴۷ تغييرات اساسي در سازمان و تشكيلات وزارت راه به وجود آمد و تشكيلات منسجم تري در وزارت راه شكل گرفت.

راه آهن دولتي ايران ، هواپيمايي كل كشور و مركز هواشناسي سازمان هاي وابسته به وزارت راه بودند.

بر اساس قانون تصويب شده در سال ۱۳۵۳ وظيفه حمل و نقل به عنوان ركن اصلي وزارت راه و ترابري محسوب گشت و آزمايشگاه فني و مكانيك خاك به علت ارتباط وظيفه با وزارت راه و ترابري ، جزيي از سازمان هاي وابسته به اين وزارت در آمد.

علاوه بر آن سازمان بنادر و كشتيراني به وزارت راه و ترابري منتقل گشت.

در سال ۱۳۶۱ تحولات عمده‌اي در زمينه حمل و نقل جاده‌اي ايجاد مي‌شود و به همين منظور معاونت حمل و نقل جاده‌اي شكل مي گيرد.

در سال ۱۳۷۳ وظايف حمل و نقل جاده‌اي از وزارت متبوع جدا و با شركت سهامي خاص پايانه هاي عمومي وسايل نقليه باربري ادغام شد. در همان زمان سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور تاسيس گشت.

به دنبال اين جابه جايي ؛ واحد دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترابري كشور ، اداره‌كل وصول عوارض اتوبان‌ها و دفتر هماهنگي ترابري نيز به سازمان مزبور انتقال يافتند.

 

وزارت راه و ترابري داراي چهار دفتر با نام‌ هاي:

- استاندارد تدوين و مقررات

- برنامه‌ريزي و آمار حمل و نقل

- هماهنگي ترابري

- امور حمل‌ و نقل بين‌ المللي

 

و چهار اداره‌ كل وزارت راه و ترابري شامل:

- ترافيك

- امور مسافري

- حمل و نقل بار

- پشتيباني امور حمل و نقل

 

و داراي يك دبيرخانه تحت عنوان شوراي عالي ترابري بود.

 

به علت گسترش فعاليتهاي راهداري در سطح استان ها ، اداره كل راهداري به معاونت اجرايي و راهداري در سال ۱۳۵۴ تغيير شكل يافت و به منظور پشتيباني فني و عملياتي استان ها ، ادارات فني ايجاد شد.

 

در بدو تاسيس سازمان راهداري داراي دو شركت وابسته تحت عنوان هاي:

شركت حمل و نقل جمهوري اسلامي ايران

و شركت حمل و نقل بين المللي جمهوري اسلامي ايران بود.

 

در سال ۷۶ عنوان سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور به سازمان حمل و نقل جاده‌اي و پايانه ها تغيير يافت.

سپس در سال ۸۱ شركت حمل و نقل جمهوري اسلامي ايران از سازمان منتظر جدا كرديد و به شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران ملحق شد.

 

 

يكي از پايانه هاي رسمي و بين المللي غربي ايران مرز خسروي مي باشد كه در شهرستان قصر شيرين واقع شده است.

ارتباط زميني ايران و قسمت غربي عراق توسط اين مرز برقرار مي باشد. به همين دليل يكي از مرزهاي پرتردد بسيار مهم كشور به شمار مي‌رود.

 

براي حمل بار از اصفهان به مرز خسروي با كمترين قيمت ، به همراه بيمه نامه معتبر ، توسط انواع كاميون و تريلي هاي باربري به وب سايت ما مراجعه كنيد.

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۰:۵۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

 انتقال بار به نقاط مختلف مرزي

 

در مقاله هاي پيشين ۴ بخش عمده وزارت راه و ترابري را نام برديم. در اين مقاله و مقاله‌ هاي آتي قصد داريم به تاريخچه هريك بصورت جداگانه بپردازيم.

 

شركت راه آهن جمهوري اسلامي

يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي ، شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.

وظيفه اين شركت نگهداري ، تعمير و بهره برداري از شبكه راه‌آهن ايران مي باشد.

شركت ساخت و توسعه زيربناهاي ترابري كشور، عهده‌ دار ساخت و توسعه خطوط آهن در ايران مي باشد.

 

تاريخچه شكل گيري:

در سال ۱۸۴۸ ميلادي در دوره‌ي قاجار اولين راه آهن از رشت به بندر پيربازار و بندر انزلي احداث شد.

 

سپس در سال ۱۸۸۲ خط تراموايي ميان تهران و شاه عبدالعظيم كشيده شد و در سال ۱۸۸۶ خط راه آهن محمودآباد يا همان سواحل جنوبي درياي كاسپين به آمل احداث شد.

بر اساس قرارداد امضا شده توسط ناصرالدين شاه قاجار در سال ۱۸۹۰ ايران به مدت ۱۰ سال از ساخت راه آهن بازماند.

در سال ۱۹۱۸ ميلادي راه آهني توسط انگليسي‌ها با جنبه نظامي از بوشهر تا برازجان كشيده شد.

در سال ۱۳۰۴ براي احداث راه آهن اولين كارخانه ذوب آهن براي توليد ريل راه آهن احداث شد.

اما به علت هزينه هاي گزافي كه در برداشت دولت تصميم گرفت ساخت راه‌آهن را با ريل وارداتي آغاز كند.

نخستين مسير، از خرمشهر به بندرگز كشيده شد.

سپس در سال ۱۳۱۴ بهره‌برداري كامل از راه آهن آغاز شد و به منظور حفظ انتظامات و اجراي مقررات و تنسيقات اختصاصي راه آهن پليس انتظامي مخصوصي تشكيل شد.

در نهايت جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۱۵ راه‌آهن به تهران رسيد.

از آن پس وزارت طرق و شوارع مامور ساخت ساير خطوط شد.

خط گرمسار به مشهد اولين خطي بود كه بعد از خط سراسري در سال ۱۳۱۶ شروع به احداث شد و در سال ۱۳۲۰ ساخت آن پايان يافت.

پس از پايان جنگ جهاني دوم وزارت راه عمليات ساخت راه‌آهن را در سال ۱۳۲۶ مجدداً آغاز كرد.

و در سال‌هاي ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴ اداره ساختمان وزارت راه و موسسه راه‌آهن دولتي ايران اقدام به راي گذاري كردند و در سال ۱۳۵۵ خاتمه يافت و در همان سال قبول بار از همه نقاط راه‌آهن به اين خط پذيرفته شد.

 

خط تهران به تبريز دومين خطي بود كه پس از تكميل راه آهن سراسري احداث شد.

كشور آلمان نازي به ساخت راه‌ آهن كمك بسياري كرد چراكه در زمان هيتلر براي حمله به همسايه شمالي ايران يعني اتحاد شوروي به خطوط راه آهن نياز داشت.

به علت نقش پر رنگي كه كشور آلمان نازي در ساخت راه آهن هاي ايران داشت رضاشاه پس از پايان ساخت راه‌آهن تصميم گرفت كه دو ايستگاه راه آهن را به القاب هيتلر تحت عنوان هاي  "رهبر" و "پيشوا" اختصاص دهد.

علاوه بر آن آرم مشهور آلمان نازي يعني صليب شكسته در سقف ايستگاه راه آهن تهران حك شد .

 

بيشترين تردد هاي باربري در ايران به مرزهاي غربي همچون عراق مي باشد.

يكي از شهرهاي پر تردد و باربري به عراق ، مهران مي باشد و اكثر جا به جايي ها از اين شهر صورت مي‌گيرد.

از جمله مداركي كه براي ارسال بار به نقاط مرزي نياز است مي توان به مواردي همچون ؛ كارت بازرگاني،  مجوز صدور ، گواهي استاندارد ، قيمت گذاري كالا توسط گمرك و وكالتنامه اشاره نمود.

مناسب ترين وسايل نقليه براي حمل بار به مرزهاي كشور كاميون هاي مسقف يا خاور‌هاي مسقف مي باشند.

 

براي اطلاع از تعرفه هاي حمل بار از اصفهان به مهران با مشاورين ما تماس حاصل فرماييد.

حمل بار از اصفهان به مهران

در مقاله هاي پيشين ۴ بخش عمده وزارت راه و ترابري را نام برديم. در اين مقاله و مقاله‌ هاي آتي قصد داريم به تاريخچه هريك بصورت جداگانه بپردازيم.

 

شركت راه آهن جمهوري اسلامي

يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت راه و شهرسازي ، شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.

وظيفه اين شركت نگهداري ، تعمير و بهره برداري از شبكه راه‌آهن ايران مي باشد.

شركت ساخت و توسعه زيربناهاي ترابري كشور، عهده‌ دار ساخت و توسعه خطوط آهن در ايران مي باشد.

 

تاريخچه شكل گيري:

در سال ۱۸۴۸ ميلادي در دوره‌ي قاجار اولين راه آهن از رشت به بندر پيربازار و بندر انزلي احداث شد.

 

سپس در سال ۱۸۸۲ خط تراموايي ميان تهران و شاه عبدالعظيم كشيده شد و در سال ۱۸۸۶ خط راه آهن محمودآباد يا همان سواحل جنوبي درياي كاسپين به آمل احداث شد.

بر اساس قرارداد امضا شده توسط ناصرالدين شاه قاجار در سال ۱۸۹۰ ايران به مدت ۱۰ سال از ساخت راه آهن بازماند.

در سال ۱۹۱۸ ميلادي راه آهني توسط انگليسي‌ها با جنبه نظامي از بوشهر تا برازجان كشيده شد.

در سال ۱۳۰۴ براي احداث راه آهن اولين كارخانه ذوب آهن براي توليد ريل راه آهن احداث شد.

اما به علت هزينه هاي گزافي كه در برداشت دولت تصميم گرفت ساخت راه‌آهن را با ريل وارداتي آغاز كند.

نخستين مسير، از خرمشهر به بندرگز كشيده شد.

سپس در سال ۱۳۱۴ بهره‌برداري كامل از راه آهن آغاز شد و به منظور حفظ انتظامات و اجراي مقررات و تنسيقات اختصاصي راه آهن پليس انتظامي مخصوصي تشكيل شد.

در نهايت جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۱۵ راه‌آهن به تهران رسيد.

از آن پس وزارت طرق و شوارع مامور ساخت ساير خطوط شد.

خط گرمسار به مشهد اولين خطي بود كه بعد از خط سراسري در سال ۱۳۱۶ شروع به احداث شد و در سال ۱۳۲۰ ساخت آن پايان يافت.

پس از پايان جنگ جهاني دوم وزارت راه عمليات ساخت راه‌آهن را در سال ۱۳۲۶ مجدداً آغاز كرد.

و در سال‌هاي ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴ اداره ساختمان وزارت راه و موسسه راه‌آهن دولتي ايران اقدام به راي گذاري كردند و در سال ۱۳۵۵ خاتمه يافت و در همان سال قبول بار از همه نقاط راه‌آهن به اين خط پذيرفته شد.

 

خط تهران به تبريز دومين خطي بود كه پس از تكميل راه آهن سراسري احداث شد.

كشور آلمان نازي به ساخت راه‌ آهن كمك بسياري كرد چراكه در زمان هيتلر براي حمله به همسايه شمالي ايران يعني اتحاد شوروي به خطوط راه آهن نياز داشت.

به علت نقش پر رنگي كه كشور آلمان نازي در ساخت راه آهن هاي ايران داشت رضاشاه پس از پايان ساخت راه‌آهن تصميم گرفت كه دو ايستگاه راه آهن را به القاب هيتلر تحت عنوان هاي  "رهبر" و "پيشوا" اختصاص دهد.

علاوه بر آن آرم مشهور آلمان نازي يعني صليب شكسته در سقف ايستگاه راه آهن تهران حك شد .

 

بيشترين تردد هاي باربري در ايران به مرزهاي غربي همچون عراق مي باشد.

يكي از شهرهاي پر تردد و باربري به عراق ، مهران مي باشد و اكثر جا به جايي ها از اين شهر صورت مي‌گيرد.

از جمله مداركي كه براي ارسال بار به نقاط مرزي نياز است مي توان به مواردي همچون ؛ كارت بازرگاني،  مجوز صدور ، گواهي استاندارد ، قيمت گذاري كالا توسط گمرك و وكالتنامه اشاره نمود.

مناسب ترين وسايل نقليه براي حمل بار به مرزهاي كشور كاميون هاي مسقف يا خاور‌هاي مسقف مي باشند.

 

براي اطلاع از تعرفه هاي حمل بار از اصفهان به مهران با مشاورين ما تماس حاصل فرماييد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۷:۳۳ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

مسيرهاي مختلف حمل و نقل

 

مسئله‌ي جابجايي از مهمترين دغدغه‌هاي انسان در طول بشر بوده است. جابجايي مواردي چون:

لوازم ضروري زندگي ، محصولات كشاورزي ، انواع كالا ، حيوانات و ...

همانطور كه ميدانيم از ابتداي زندگي بشر ، حمل‌ و نقل امري ضروري و غير قابل‌ اجتناب بوده است.

 

يكي از مهمترين اختراعات بشر در زمينه‌ي پيشرفت خدمات باربري ، اختراع چرخ بوده است.

با ساخته شدن چرخ شاهد تسهيل كارها و جابجايي كالاها بوديم.

در ۳۵۰۰ سال قبل از ميلاد اولين چرخ چوبي ساخته شد و بعد از آن به سرعت رايج مورد استفاده قرار گرفت.

 

با توجه به محيط زندگي انسان ، روش هاي متفاوتي از حمل و نقل انجام مي شد.

بطور مثال اولين قايق توسط مصريان و حدود ۳۱۰۰ سال قبل از ميلاد براي حركت روي آب اختراع شد.

از آن پس به تدريج توسعه كشتي‌ سازي براي حمل‌ و نقل دريايي رونق گرفت.

در اين بين ارابه‌هاي بزرگتر براي حمل و نقل ساخته شدند و جايگزين مناسبي براي استفاده از چهارپايان بودند و به دنبال آن كم كم تجارت و جابجايي بين شهرها ، كشورها و قاره‌ها گسترش يافت.

سپس وسايل جديدي در حوزه‌ي حمل و نقل نظير ؛ قطار ، ماشين ، دوچرخه ، هواپيما ، كاميون و تراموا در قرن هاي ۱۷ و ۱۸ اختراع شد.

 

اولين ماشين در سال ۱۹۰۶ اختراع شد ، اين ماشين با موتور احتراق ساخته شده بود.

شايان ذكر است كه در اين دوران بسياري از انواع سيستم‌ هاي حمل‌ و نقل مانند؛ كشتي ، قطار ، هواپيما و خودرو بر اساس موتور احتراق داخلي ساخته شده و حركت مي‌ كردند.

 

از جمله مهمترين دستاوردهاي دوران هخامنشي:

- مراودات بازرگاني و مالي

- گسترش تسهيلات حمل‌ و نقل

- توسعه راه‌ هاي ارتباطي

- تأسيسات جانبي راه‌ ها

- حفاظت و امنيت راه‌ ها به منظور تحقق اهداف اقتصادي و اجتماعي

 

در دوران اشكانيان حمل و نقل رونق گرفت و تجارت و جابجايي بين‌ المللي از اهميت ويژه‌‌اي برخوردار شد.

سپس در دوره ساسانيان روند پيشرفت حمل و نقل ادامه پيدا كرد و امكان جابجايي بار تا اروپا و آفريقا فراهم شد.

 

امروزه با گسترش شهرها و توسعه يافتن راه‌هاي جاده‌اي تجربه‌هاي جديد و متنوعي از حمل‌ و نقل و جابجايي را مشاهده مي كنيم.

اكثر افراد حداقل يكبار در طول زندگي خود مسئله‌ي جابجايي و حمل و نقل بار ، كالا و ... تجربه كرده اند.

 

استان اصفهان به علت توانمند و پيشگام بودن در صنعت رابطه تجاري بسيار خوبي با تهران و ساير شهرستان ها دارد، از همين رو حمل و نقل زميني بين تهران و اصفهان قدمت ديرينه‌اي دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه حمل بار از اصفهان به تهران به وبسايت ما مراجعه كنيد.

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۰۴:۲۸ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

اتوبار چيست؟

 

باربري يا اتوبار به معناي جابجايي ، حمل و انتقال انواع كالا ، اموال و انسانها از مكاني به مكان ديگر تحت شرايط گوناگون و با جزئيات متفاوت مي باشد.

 

دو واژه‌ي مهم در حمل و نقل يا جابجايي :

۱. راه ها

۲. وسايل نقليه جابجايي

 

فرآيند تغييرات بنيادي و تكامل تدريجي زندگي انسان و دگرگوني هاي اساسي در امر توليد ، توزيع و مصرف و پيشرفت‌هاي فني ؛ منجر به شكل گيري صنعت امروزي حمل و نقل و جابجايي شده است ، كه طي قرن هاي متوالي ايجاد شده است.

اين تكامل به صورت تدريجي شكل گرفته است و در هر دوره ، به پاسخي در زمينه‌ي توسعه روزافزون توليد ، نوآوري و پيشرفت هاي موفقيت آميز در زمينه حمل و نقل منجر شده است.

 

در واقع نقطه عطف صنعت حمل و نقل مربوط به دوران هخامنشي مي باشد. در آن زمان بارهايي با وزن بسيار بالا به سهولت جابجا مي شدند.

در آن دوران يك شركت انگليسي تحت عنوان UKCC وجود داشت كه در آن ده ها كارمند انگليسي و ايراني كه به زبان انگليسي تسلط داشتند مشغول به كار بودند و روزانه نزديك به صد عدد كاميون با رانندگان ايراني مشغول باربري از مبدا به مقصد بودند.

اين جريان منجر به آن شد كه مالكين تجاري پس از جنگ جهاني دوم حرف اول را در حوزه‌ي حمل و نقل زنند و باعث رونق در باربري ايران شوند. 

 

در سال ۱۲۸۵ اولين ساختار تشكيلاتي كشور با شيوه‌اي جديد تحت عنوان " اداره كل طرق و شوارع " در وزارت فوايد عامه شكل گرفت.

در آن دوره سيستم حمل و نقل جهاني دچار تحولي عظيم شد و اين تحولات در طي دهه هاي بعد همچنان ادامه داشت.

 

وزارت راه و ترابري به چهار بخش عمده تقسيم مي شود :

- شركت راه‌ آهن جمهوري اسلامي‌ ايران

- معاونت حمل و نقل جاده‌اي

- سازمان بنادر و كشتيراني

- هواپيمايي جمهوري اسلامي‌ ايران 

 

تا قبل از شروع قرن اخير اكثر راه هاي كشور خاكي بودند .

به تدريج با احداث بزرگراه ها و جاده هاي آسفالتي ، وسايل حمل و نقل نيز توسعه يافتند.

مي توان گفت كه امروزه تقريبا اكثر راه هاي ارتباطي بين شهري داخل كشور ، آسفالت شده هستند.

* بيان اين نكته حائز اهميت است كه ؛ بعدها وظيفه معاونت حمل و نقل جاده‌اي به سازمان حمل و نقل و پايانه‌ هاي كشور محول شد.

 

با گذشت زمان و گسترش تسهيلات حمل و نقل؛ علاوه بر جاده ها ، خطوط راه‌آهن نيز از رشد قابل توجهي بهره‌مند شدند و سبب سهولت در حمل و نقل و جابجايي محموله‌هاي سنگين بين شهرهاي مختلف شدند.

 

در حال حاضر خطوط هوايي همانند ديگر زير بخش‌هاي حمل و نقل ، به سيستم حمل و نقل كشور پيوسته است و اين امر منجر به كاهش مدت زمان سفر و سهولت حمل بار در كشور شده است.

 

شركت باربري چيست؟

شركت باربري از جمله شركت‌ هايي مي باشد كه براي انجام خدمات حمل و نقل به عموم مردم تاسيس مي شود.

 

وظايف شركت باربري:

- اعلام دقيق هزينه به مشتري 

- دادن مشاوره به مشتريان 

- انتخاب بهترين ماشين باربري  

- عقد قرارداد با مشتري

- انجام تعهدات در ارائه خدمات 

- احساس مسئوليت در برابر اموال مشتري

- بكارگيري از رانندگان و نيروهاي حرفه اي 

- ارائه بيمه نامه به مشتري

 

شركت باربري اصفهان براي ارائه بهترين خدمات حمل و نقل به شما مردم عزيز تمام تلاش و كوشش خود را بكار گرفته است. براي ارتباط با ما با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۶:۲۷ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

تنوع در نوع حمل و نقل كالا

 

در دنياي امروز وجود ابزارها و وسايل مختلف باعث شده‌اند كه ما هيچگونه كمبودي در صنعت حمل و نقل و باربري شاهد نباشيم.

امروزه در دسترس بودن اپليكيشن ها ، وبسايت ها و شركت هاي حمل و نقل بار نه تنها موجب شده اند كه سرعت جابجايي كالاها و انواع وسايل بالا رود و بسياري از مشكلات را برطرف كنند بلكه يكي از امكانات جديد و پيشرفته در صنعت حمل و نقل به شمار مي روند.

 از جمله خطوطي كه در خدمت صنعت ترابري و حمل و نقل هستند ، ميتوان به خطوط هوايي ، دريايي ، ريلي و زميني اشاره كرد.

البته سهم عمده صنعت حمل و نقل مربوط به جاده ها مي باشد زيرا مسير اتصال شهرها با يكديگر محسوب مي شوند.

 

خطوط دريايي :

پايين بودن سرعت حمل و نقل و جابجايي وسايل يكي از معايب بزرگ خطوط دريايي به شمار مي رود.

خطوط دريايي نه تنها به علت كند بودن بلكه بخاطر هزينه‌ي زيادي كه در بر دارد گزينه مناسبي نمي باشد. به همين دليل اگر تصميم داريد كه بار شما در كوتاه‌ ترين زمان ممكن به مقصد برسد ، پيشنهاد ميكنيم كه به شركت هاي باربري مراجعه كرده و از خطوط زميني استفاده كنيد.

 

خطوط هوايي :

حمل بار هوايي به دو بخش تقسيم مي شود:

- فريت بار

- كارگو

 

كارگو

به محموله‌هايي كه ماهيت تجاري دارند كارگو گويند.

شركت هاي هواپيمايي كارگو براي تاجرين بين المللي مناسب مي باشد كه قصد دارند كالاهاي خود را براي فروش به كشور مقصد ارسال كنند يا محصولات خريداري شده از ساير كشورها را جابجا كنند.

مراحل ارسال بار از طريق شركت هاي كارگو :۰

- از مناسب بودن بسته بندي شركت خدمات كارگو اطمينان حاصل نماييد

- كالاها و اجناس مورد نظر را تحويل دهيد

- درخواست ارسال بار مورد نظرتان را به شركت كارگو ارائه دهيد

- هزينه‌هاي مربوطه را پرداخت نماييد

- مشخصات كالاي خود را كنترل كنيد

- در نهايت بار خود را پس از رسيدن پرواز كارگو به مقصد پيگيري كنيد

 

فريت بار

بارهايي كه ماهيت تجاري ندارند و به نحوي بار خصوصي محسوب مي شوند را فريت بار گويند.

مراجعه به شركت هاي حمل هوايي و فريت براي كساني مناسب مي باشد كه قصد مهاجرت يا سفر طولاني به ساير كشورها را دارند.

از شركت هاي فريت براي حمل بار و وسايل مورد نياز به كشور مقصد استفاده مي شود.

فريت بار معمولا حدود ۲ الي ۳ روز قبل از پرواز مسافر انجام مي گيرد به همين خاطر مسافرين بايد حدود دو هفته قبل از پرواز خود با شركت فريت بار مورد نظر هماهنگ كنند.

تمام اطلاعات مسافر مانند ؛ شماره تماس ، آدرس و ... در بارنامه‌‌ي مربوطه‌اي كه براي فريت بار صادر گشته درج مي شود.

بارنامه كدي ۱۱ رقمي دارد كه شامل ؛ مبدا ، مقصد ، وزن بار و تعداد بسته‌ها مي باشد.

 ۳ رقم اوليه سمت چپ ، كد شناسايي شركت هواپيمايي مي باشد.

شايان ذكر است كه تمامي شركت هايي كه در حوزه خدمات هوايي باربري فعاليت مي كنند ؛ قادر به انجام فريت بار و كارگو مي باشند.

 

خطوط ريلي :

حمل و نقل ريلي ، زماني كه ماشين بخار اختراع شد به وجود آمد و يكي ديگر از روش هاي حمل و نقل كه سابقه اي ديرينه در تاريخچه باربري دارد به شمار مي رود.

 

خطوط زميني :

از خطوط زميني به علت ؛ امنيت بالا ، سرعت بيشتر و دسترسي آسان تر استفاده‌ي بيشتري مي شود.

موسسات و شركت‌هايي كه در زمينه‌ي باربري و جابجايي كالاها و وسايل درون شهري و بين شهري فعاليت مي كنند ، صفر تا صد باربري از بسته بندي گرفته ، تا بارگيري ، تخليه و چيدمان آن در مقصد را براي شما انجام مي دهند.

 

 

شركت حمل و نقل چيست؟

شركت هاي حمل و نقل به شركت‌هايي گفته مي شود كه محمولات ارسالي را تحت پوشش عمليات لجستيك، به مقصد اصلي مي‌رسانند.

شركت هاي حمل و نقل با حضور در بنادر، مناطق مرزي و گمركي و انجام فعاليت‌هاي مربوط به جابجايي محصولات، كالا را به مشتريان مي‌رسانند.

شركت حمل و نقل اصفهان با دارا بودن كادري مجرب يكي از شركت‌هاي موفق در زمينه حمل و نقل مي باشد.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۴۴:۱۹ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

نقش راه سازي و باربري در توسعه

 

با توجه به اينكه ايران كشوري با تمدن باستاني ست ، داراي سابقه طولاني در ايجاد راه سازي ، جابجايي ، حمل و نقل ، باربري و اتوبار مي باشد.

 

از جمله علل هاي تبادل فرهنگ و وسعت بخشيدن به تمدن ايرانيان مي‌توان به مواردي همچون :

موقعيت جغرافيايي

تمدن ايران باستان

رابطه ايرانيان با مصريان و مردمان مشرق زمين و خاورميانه

اشاره نمود. به همين دليل علت گرايش ايرانيان بر موضوع راه سازي را مي توان شرايط حاكم بر ايران زمين دانست.

 

اركان بسيار مهم در دوران هخامنشي :

مراودات مالي و بازرگاني

وسعت بخشيدن به راه هاي ارتباطي

گسترش تسهيلات جابجايي و حمل و نقل

امنيت و حفاظت راه ها براي تحقق بخشيدن به اهداف اقتصادي و اجتماعي

 

در قرن ۱۸ با به وجود آمدن ماشين بخار تحولات عظيمي در زمينه حمل و نقل رخ داد.

در قرن ۱۹ بود كه استفاده از ماشين بخار در صنعت باربري ، حمل و نقل و اتوبار رايج گشت.

پيش از توسعه‌ي ماشين بخار ، جابجايي صنعتي و تجاري به دليل بالا بودن هزينه و كارايي كم راه زميني ، از طريق دريا صورت مي گرفت.

از اين تكنولوژي در ابتدا براي وسايل نقليه‌ي دريايي و سپس براي وسايل نقليه زميني استفاده شد.

شايان دكر است كه حدود ۷۰۰ سال قبل از ميلاد ، ايرانيان در كار ساخت شناور و دريانوردي بودند و همين عامل سبب شد كه مهارت و حاكميت‌شان در درياهاي اطراف در طي قرن ها حفظ شود.

سيستم هاي باربري ، تجارت و حمل و نقل در زمان اشكانيان رونق گرفت و توسعه يافت.

در دوران ساسانيان پيشرفت در زمينه‌ي تجارت تا جايي ادامه پيدا كرد كه تجارت بين المللي و حمل و نقل از اهميت بسيار بالايي برخوردار شد و به دنبال آن بستر توسعه جابجايي و حمل و نقل تا آفريقا و اروپا فراهم گشت.

 

شغل رانندگي در دوران قاجار از اهميت بسيار به ويژه‌اي برخوردار بود.

در آن زمان ، كاميون ها بين شهرهاي داخلي كشور بار حمل مي كردند و به دليل اينكه راه ها ساختار مهندسي نداشت سرعت حمل و نقل نه تنها بسيار كند بود بلكه كاميون ها هم قدرت زيادي براي اين كار نداشتند.

همزمان با جنگ جهاني دوم تغييرات بسيار چشمگيري در ايران به وجود آمد.

مردم ديگر قادر بودند كه هزاران تن بار را از بندرهاي جنوب تا مرزهاي شمالي كشور و مرز كشورهايي همچون جمهوري آذربايجان و جمهوري تركمنستان جابجا كنند.

 

جاده ابريشم كه از گذشته يكي از بي نظيرترين و بهترين راه‌هاي جهان به شمار مي رفت ، در راستاي انقلاب صنعتي و پيشرفت هاي تكنيكي حمل و نقل در جهان ، به عنوان شاه راه بين المللي شناخته شد.

به دنبال آن نخستين تشكيلات حمل و نقل كشور ، استراحتگاه‌ها و امكانات جانبي به منظور توسعه امور حمل و نقل ساخته شد.

 

براي حمل بار از اصفهان توسط ماشين هاي مسقف ، كاركناني با تجربه با بالاترين سرعت ، كمترين قيمت با ما در تماس باشيد.

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۱:۰۹ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

تاريخچه حمل و نقل 

 

صنعت حمل و نقل مانند ساير صنايع ديگر از گذشته تا كنون دچار تغيير و تحولات زيادي شده است.

از عوامل موثر بر تاريخچه باربري مي توان به گسترش جاده ها و افزايش جمعيت بشر اشاره نمود.

 

چه عواملي باعث روند شكل گيري تاريخچه باربري شده‌اند ؟

در ابتداي زندگي بشر، زماني كه انسان نه تنها به سفر فكر نمي كرد بلكه هيچگونه وسيله‌اي هم براي حمل و نقل و جابجايي در اختيارش وجود نداشت ، از طريق چهارپاياني همچون اسب ،  قاطر و ... وسايل خود را جابجا مي كرد.

در آن زمان ها مردم يكجانشين بودند و نه تنها شهرها گسترش نيافته بودند بلكه جاده‌اي هم وجود نداشت.

درست زماني كه بشر با سفر كردن آشنا شد و موفق شد از طريق چوب و ساير ابزارها در دريا سفر كند و به كشورهاي ديگر پا بگذارد با معنا و مفهوم حمل و نقل آشنا شد و از آن موقع تاريخچه باربري شكل گرفت.

 

توسعه شهرها ، راه ها و جاده ها از مهم ترين دلايل پيشرفت باربري محسوب مي‌شوند. همچنين با گسترش ارتباطات صنعت باربري دچار تغيير و تحولاتي عظيم شده است.

امروزه سهم عمده‌ي صنعت باربري متعلق به حمل و نقل جاده‌اي و باربري بين شهري مي باشد. چرا كه طول مسيرهاي زميني و جاده‌ها بسيار بيشتر از ريل و درياها مي باشد.

دوران هخامنشي نقطه عطف تاريخچه حمل و نقل باربري به شمار مي رود.

در دوران هخامنشي پيشرفت چشمگيري در صنعت باربري رخ داد و باعث شد تا حمل و نقل رونق زيادي بگيرد.

 

مهم ترين عوامل رونق صنعت باربري :

- گسترش و تسهيل حمل و نقل

- افزايش ارتباطات بازرگاني

- توسعه راه ها و جاده ها

 

گسترش و تسهيل حمل و نقل : 

در دوره هاي قبل از هخامنشي باربري بسيار دشوار بود. اما ساخت ابزارهاي پيشرفته در دوران هخامنشي باعث سهولت در حمل و نقل شد.

از جمله مواردي كه دچار تغيير و تحول زيادي شدند ؛ حمل و نقل زميني و ريلي بود.

 

افزايش ارتباطات بازرگاني :

يكي ديگر از عوامل تاثير گذار بر رونق حمل و نقل در دوران هخامنشي ؛ افزايش ارتباطات مالي و بازرگاني بود.

به علت وسعت زيادي كه قلمرو هخامنشي داشت ، پادشاهان توانسته بودند تسلط و حاكميت خوبي بر ساير كشورها داشته باشند و همين امر موجب شده بود كه ارتباطات خود را از جهات مختلف توسعه دهند.

علاوه بر آن اين ارتباطات سبب حمل و نقل و رفت و آمد شده بود و اين خود امري بسيار مهم و نيكو به شمار مي رفت.

 

توسعه راه ها و جاده ها :

در دوران هخامنشي بود كه شهرنشيني گسترش يافت و به دنبال آن راه هاي ارتباطي و جاده‌ها توسعه يافت.

توسعه جاده‌ها موجب شد كه روند حمل و نقل تسهيل يابد و رونق گيرد.

همچنين امنيت ايجاد شده و مراقبت از جاده‌ها باعث شده بود كه تاجرين و بازرگانان به آساني رفت و آمد داشته باشند و كالاهاي خود را جابجا كنند.

 

براي اطلاع از شرايط ارسال بار از اصفهان به تمام نقاط كشور به وبسايت مراجعه كرده و از خدمات حمل بار ما در كوتاهترين زمان بهره‌مند شويد.

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۷:۲۹ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]

حمل و نقل ايمن بار

 

مروري مختصر بر تاريخچه حمل و نقل و جابجايي كالاها :

يكي از دغدغه هاي اصلي و مسئله‌هاي مهم بشر از گذشته تا به امروز ، جابجايي كالاها مي باشد.

انسان از زمان باستان با پديده حمل و نقل آشنا شد و همزمان با پيدايش انسان و تمدن انساني ، ارتباطات و روش هاي حمل و نقل و باربري تكامل يافت.

در ابتدا بشر براي حمل و نقل و جابجايي وسايل ، كالاها و كاروان هاي خود از چهارپايان استفاده مي كرد.

در اين نوع جابجايي ها به دلايل نبود وسايل نقليه و طولاني بودن مسافت نه تنها حمل و نقل سخت و دشوار بود بلكه بسيار زمان بر بوده است بطوري كه گاهي اوقات بعضي از اين سفرها چندين ماه به طول مي انجاميد.

 

با گذشت زمان به تدريج چرخ اختراع شد و از آن در ساخت وسايلي همچون درشكه ، گاري و ارابه ها براي جابجايي كالاها توسط حيوانات بهره يافتند.

جابه جايي توسط ارابه هاي بزرگ به علت سهولتي كه به دنبال داشت جايگزين حمل و نقل با پاي پياده شد و تجارت در بين شهر ، كشور و حتي قاره‌ها رونق گرفت.

در پايان قرن نوزدهم همزمان با وقوع انقلاب صنعتي و پيشرفت چشمگير تكنولوژي ، تحولات بسياري در صنعت جابجايي و ترابري رخ داد و راه هاي زميني ، هوايي و دريايي دچار تحول عمده‌اي شدند و با كيفيت‌هاي بالايي احداث شدند و همچنين با اختراع و ساخت وسايلي چون قطار ، ترن و لوكوموتيوها تحولي عظيم در صنعت حمل و نقل و جابجايي صورت گرفت.

 

به مرور زمان با ورود به عصر پيشرفت و تكنولوژي غول هاي جابجايي نظير هواپيما و كشتي‌هاي باربري اختراع شد و ديگر از مشكلاتي همچون زمان طولاني براي جابجايي كالاها براي مسافت هاي زياد چون بين قاره‌اي و نگراني بابت نابودي يا خرابي وسايل در طي حمل و نقل خبري نبود.

 به همين ترتيب استفاده از وسايل نقليه مدرن و سريع السير جايگزين راه هاي حمل و نقل و باربري گذشته شد و امروزه حمل و نقل و جابجايي كالاها در سراسر جهان به آساني امكان پذير مي باشد.

شايان ذكر است كه تا قبل از قرن اخير ، اغلب راه‌هاي كشور خاكي بودند ؛ اما به تدريج ، بزرگراه ها احداث و جاده ها به صورت آسفالت در آمدند و وسايل حمل و نقل و جابه جايي توسعه يافتند.

بعدها مسئوليت معاونت حمل و نقل جاده‌اي به سازمان حمل و نقل و پايانه‌هاي كشور واگذار شد.

با گذشت زمان نيز خطوط راه آهن گسترش يافت و رشد بسيار زيادي نمود.

علاوه بر آن سيستم هاي هوايي مانند ساير بخش ها توسعه يافت و باعث شد زمان سفر كاهش يابد و حمل و نقل محموله هاي عظيم و سنگين بين مناطق مختلف به آساني انجام گيرد.

 

امروزه حمل بار و وسايل به نقاط مختلف كشور با انواع وسايل باربري چون وانت نيسان ، خاورهاي باز و مسقف ، هواپيما و ...  با بسته بندي هاي مطمئن توسط شركت هاي حمل بار انجام مي گيرد.

شركت هاي باربري مانند شركت باربري اصفهان تمام تلاش خود را در راستاي رفع نيازهاي باربري شهروندان براي حمل و نقل ، جابجايي و حمل بار را بر عهده مي‌گيرد.

با گسترش فناوري و دنياي ديجيتال دسترسي به شركت‌هايي كه خدمات حمل بار را از شهري به شهرهاي ديگر ارائه مي‌دهند بسيار آسان تر شده‌ است.

اكثر مواقع به علت طولاني بودن مسافت و وضعيت جاده ها كالاهاي مورد نظر براي جابجايي به شهرستان ها دچار خسارت مي شوند. از همين رو حمل و نقل و جابجايي صحيح و سالم بار مستلزم مهارت زيادي مي باشد.

باربري اصفهان داراي بسته بندي مناسب ، چيدمان صحيح كالا در خودروي حمل بار و حمل و نقل با دقت در جاده ها مي باشد.

براي اطلاع از نرخ حمل و نقل كالا و اسباب و اثاثيه منزل به وب سايت مراجعه كرده و از خدمات  اين باربي كسب اطلاع نماييد.

 

حمل و نقل ايمن بار


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۳۷:۲۰ ] [ زماني ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
برترین مطالب
اطلاعات آهن،پروفيل،ورق،ليفتراك و بيل مكانيكي با توجه به نوسانات اخير در قيمت آهن، پروفيل و ورق و ديگر مصالح ساختماني بهترين راه، بررسي سايت هاي بروز و جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق اين سايت ها است ما اين سايت ها را براي شما جمع آوري كرده ايم تا اصلاعات مور نياز خود را به صورت كامل و دقيق بتوانيد به دست آوريد. سايت اول : در اين بخش شما با انواع قيمت ميلگرد و آهن، حتي ميلگرد زاگرس و ذوب آهن آشنا خواهيد شد. پس بهتر است مقاله اطلاعات آهن را به دقت مطالعه كنيد. سايت دوم: اين بخش قيمت تمامي پروفيل ها، نبشي ها و تسمه ها در انواع مخلف را ميتواند به شما ارائه دهد. برا يدريافت اطلاعات بيشتر متناسب با نوع نياز خود مقاله شاهين فلز سپاهان مطالع فرماييد. سايت سوم: اگر به دنبال جك پالت ها، جرثقيل هاي سقفي و نفر بر هستيد و يا حتي ليفتراك و استاكر پس اين سايت مي تواند براي خريدي بهتر به شما كمك كند. براي دريافت اطلاعات قيمتي و مطلبي بيشتر مقاله صنعت ماشين را مطالع فرماييد. سايت چهارم: افرادي كه در پروژه هاي مختلف ساختماني مشغول به كار هستند و به دنيال اجاره بيل مكانيكي به همراه امكانات جانبي عالي هستند پس بدون معطلي مقاله اجاره بيل مكانيكي را مطالع كنيد. سايت پنجم: انواه ورق ها از روغني و آجدار گرفته تا گالوانيزه،سياه، استيل و رنگي تمامي نياز شما براي خريد ورق در اين بخش پاسخگو است. پس بهتر است مقاله ورق استيل را به دقت مطالع كنيد.
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی